ivar_hoff Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har akkurat installert Red Hat, men det finner ikke nettverket. Jeg er tilknyttet et LAN på en skole, og XP har ingen problemer med å bruke nettverket automatisk. Under oppstart blir Red Hat bare stående på konfigurering av grensesnittet til eth0, og det samme skjer hvis jeg prøver å finne det manuelt i instillingene i Red Hat. Det har ingen problemer med å finne nettverkskortet. Noen som vet en grunn til at dette og skjer og hva jeg kan gjøre med det? Og hvorfor i alle dager blir Red Hat stående fast under konfigurasjon av dette under oppstarten slik at jeg er nødt til å slå det av eller hoppe over???? Jeg er veldig skuffa over dette!!! (jeg gjør sikkert noe feil Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Sjekk nettverksinnstillingene i Windows XP, skriv alt ned og pass på at alt i RH matcher... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hva slags nettverkskort har du? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Har du skrudd på DHCP? Lenke til kommentar
ivar_hoff Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå funka det fint! Jeg la inn riktig IP-adresse osv, og da var det i boks. Jeg synes det er litt forvirrende hva som blir konfiguerert automatisk og ikke i Linux enda. Nettopp fordi jeg ikke kjenner systemet så godt enda. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå