andré87 Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hei Har ett problem som er svært frusterende. Jeg har lagd en pdf fil på en macbook air maskin ved hjelp av texmaker og mactex. Denne pdf filen skrives fint ut når den sendes fra mac'n til skriveren, men ikke når dokumentet sendes fra en windows maskin, eller mer presist blir ikke alle sidene sendt til skriveren. Vet noen hva problemet kan være? Har noen vært borti tilsvarende? Samme type printer ble brukt, bare ulike maskiner. Pdf'n inneholder figurer produsert i vektorgrafikkformat og hyperkoblinger hvis det kan ha noe å si, men pdf§er er vel ett universelt format hvor disse tingene ikke skal ha noe å si. Så problemet er selve overføringen av pdf filen fra windows maskinen til printeren ikke går og jeg forstår ikke hva som er årsaken. Fila skal ikke printes ut av meg, men av ett trykkeri som har windows maskin. Hadde satt veldig pris på gode tilbakemeldinger på dette. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Hvilken applikasjon bruker du i Windows, og har du forsøkt med en alternativ PDF-viser? Lenke til kommentar
andré87 Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Hei BlueEAGLE. Jeg tror de som skal printe det bruker adobe reader eller noe sånt, men jeg er ikke 100% sikker. Vet du om man kan få previeweren/forhåndsvisningsprogramet til macbook til å kjøre på windows? I dag hørte jeg at han som skal printe det mener det er en krypteringsfeil/java script error i dokumentet eller ett problem med en kompatibilitets innstilling. Men kan det stemme da jeg ikke hadde noe problem med å få printet dokumentet med macbooken? Jeg begynner å tro det kan være noe printer drivere eller noe slikt, men det blir bare gjetning fra min side.... argh....er så frustrerende..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå