Tim Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hei. Jeg fikk Max Payne 2 i dag. Jeg har et Soundbalster Live 5.1 lydkort med nyeste drivere. Vet det er litt utdatert Når jeg spiller Max Payne og mange andre spill som Undreal Tournament 2003 så opplever jeg OFTE at lyden fra min egenen skyter blir ekstremt lav, eller ikke er der i det hele tatt! Opplever også at den ikek får med seg lyd fra alle tingene samtidig! Noen ganger kommer lyden på feil sted og all lyd er egentlig litt merkelig! Jeg opplever også knitrelyd i noen spill (merk ikke alle, samme problemet oppstår med og uten EAX). Det kommer knitring både fra høyttalere og høretelefoner! Noen måte jeg kan rette på dette? Eller må jeg rett og slett kjøpe meg et bedre kort :oops: Har spart opp 5000 som skulle gå til skjermkort og LCD skjerm, vil nødig bruke dette på et forbanna lydkort! Vil jeg få VELDIG mye bedre lyd, eller i alle fall merkbart? Viktigste er denne knitringen ass! MVH Tim Lenke til kommentar
Quale Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Ikke kjøp nytt lydkort. Du skal først of fremst sjekke alle drivere mot hovedkortet som du kan få tak i. Operativsystemet kan også spille en rolle,. Sjekk på nettet om noen klager på konflikter mellom lydkortet ditt og hovedkortet og evt hvilke fixes som finnes. Sjekk også at det ikke er et IRQ problem, dvs at det er en interrupt request problematikk i systemet ditt. Still feks IRQ i bios manuelt. Du kan også skifte PCI slot. Etter min erfaring så er SB Live! Et fryktelig kranglevorent kort, men du kan løse problemet hvis du er villig til å svette litt. Jeg hadde et system hvor operativ systemet kræsja så hardt bare jeg prøvde å installere mitt SB Live! At jeg måtte reinstallere hele skiten. Kommer du fram til at du MÅ kjøpe noe for å løse situasjonen ville jeg kjøpt meg et nforce2 hovedkort med integrert lydkort istedet. Det vil koste deg under tusenlappen og da får du i tillegg gleden av å bruke en slegge på SB kortet ditt. 8) Jeg har ingen erfaring eller kunnskap om det hovedkortet du har, så det er mulig jeg er litt ute å padler her. Håper noen med spesifikk kunnskap om det kortet svarer også. Lykke til. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg er ikke den typen som kjøper noe dritt når jeg først kjøper! Er ikke et Soundblaster Audigy 2 ZS et MYE bedre lydkort enn det som integrert på fks ABIT NF7 S 2.0? Skal lete etter noen fixes nå, bruker 5 min.. Finner jeg ikke noe så driter jeg i det! Kjøper jeg hellet et annet kort Jeg tar gjerne imot forslag for andre ting!! Takk for svar Tim Lenke til kommentar
stranden Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Lydkortet på et Nforce2 hovedkort er like bra som et audigy kort. men det blir aldri det samme, fordi det er intergrert. hvis du har et bra system fra før, så kan du kjøpe audigy2 ZS eller noe. men du kan og kjøpe et Nforce2 hovedkort. ditt valg Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Skal vel ha et nytt hovedkort uansett... Men jeg hadde egnentlig tenkt til å vente med å bytte det ut til en ny sokkel ble en god del billigere... Tjener jo ikke noe særlig på å bare kjøpe hovedkort! Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Hva er forresten IRQ, og hvordan skal jeg stille det? Noe spesielt sted jeg skal lete etter fixes? Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Nforce 2 lydkort slår ikke SB Live kortet, er bare piss preik (min personlige mening) Har et Abit NF7-S V2.0 kort, i GTA Vice City er lyden så jævlig vrengt at det ville vært en skam om ikke jeg skal fraråde noen å kjøpe seg nytt HK pga lyd problemer. SB Live kortet løste i allefall alle lyd problemer for meg, og nForce2 saken er "Diasabled". sådetså For å løse det opprinnelige problemet ville jeg i første omgang satt av 1 times tid til å flytte litt på lydkortet, begynn nederst og flytt kortet oppover til du finner en slot som ikke gir deg problemer. Lykke til _ Thorsan Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har prøvd det i 2 forskjellige slots, tror du det bare har med vilken slot det sitter i? Hvordan kan dette ha seg? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Tok å bytta slot en gang til! Nå funker det perfekt! Er ikek sikker, men tror jeg også fikk en del klarer lyd når jeg spiller av musikk fra Winamp også! Takk for alle svar MVH Tim Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har prøvd det i 2 forskjellige slots, tror du det bare har med vilken slot det sitter i? Hvordan kan dette ha seg? Det er fordi hver enkel slot har reserverte irq, men noen av pci slottene deler irq med andre komponenter, ergo bytte slott til det funker og det gjør som regel. Fett at det ordnet seg da, er Max Payne fett eller? nummer 1 var i allefall kult nok... _ Thor Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Max Payne 2 Fall of Max er helt svinekonge! Sjukt bra story, glimrende grafikk, masse FFEETT action! Fysikken er også råbra! Alt er som det skal være i MAx Payne! Det beste av alt er at jeg med min maskin (riktignok bare skjermkortet som suger) kan spille det med ALT på MAX i 1024X768X32!! Har ikke sjekket, men regner med jeg har FPS på 50-60+++! Går som smurt vertfall! Lyden er også helt fenomenal! Det er også kommet et reloadtrix hvor max snurrer rundt fort mens han lader, ser DDRRIITTBBRRAA ut!! Storkoser meg! MVH Tim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå