Teemonster Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Nettopp fordi det uansett ikke får noen konsekvenser. Hjelper ikke å ha en lov på papiret hvis den aldri følges opp. Sant nok. Det blir selvsagt ikke lettere når man sier at religiøs/kulturell begrunnet omskjæring er akseptabelt i utgangspunktet, så lenge det er gutter. Nå tror ikke svenskene på integrering fordi alle kulturer er like mye verdt, så dette blir nok den nye hverdagen for svenske jenter. Amen Det er derimot ikke sant. Men det er alltid godt å kunne skremme med Sverige... Geir Hvilken del var ikke sann? Tror neppe at integreringen blir noe særlig når alle i klassen kommer fra andre kulturer men det er nå min mening jeg kan ta feil ... Teemonster Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Hvilken del var ikke sann? 1. At svenskene ikke tror på integrering. De er derimot ikke spesielt flinke på det i praksis. (Akkurat som vi i andre land.) 2. At de mener at alle kulturer er like mye verd. Svenskene har akkurat de samme kulturdebattene som vi har. Inkludert den nasjonalistiske fløyen som snakker om "kulturmarxism" og den "judiska konspirationen". 3. At dette blir den nye hverdagen for svenske jenter. Tror neppe at integreringen blir noe særlig når alle i klassen kommer fra andre kulturer men det er nå min mening jeg kan ta feil ... Der er vi enige. Geir Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Ja greit nok at de kommer med fine ord men jeg fokuserer på handlingene. På samme måte som Norske politikere bare er søppel fordi de kommer med fine meningsløse ord og ingen handling, og når det kommer handling er den som regel motsatt av den de sa de skulle gjøre. Ta for eksempel FRP som du misliker Mange folk som er kritiske til innvandring stemte på FRP fordi de håpet på noen reelle restriktive endringer. At man skulle ta inn litt færre og heller gi de vi tok inn bedre muligheter til å klare seg selv, og ikke bare leve på trygd i en eller annen subkultur i Oslo øst. Og ja en del av de som stemmer på FRP er bare rasister og ikke noe mer. Men uansett, hva fikk disse folkene ut av stemmene sine? Ikke en dritt. Hvilken del var ikke sann? 3. At dette blir den nye hverdagen for svenske jenter. Nå må du huske på at dette er hverdagen idag for svenske jenter. Ikke for alle men det er ikke det ordene betyr. Så idag er det slik og du tror at fremtiden skal bli annerledes. Men for at ting skal bli annerledes må man gjør ting annerledes. Man kan ikke gjør samme handling og forvente annerledes resultater. Men ja dersom du tror at ting vil bli gjort annerledes i fremtiden, så er det greit men jeg vet ikke hvilken bakgrunn du har for de tankene håper du har rett da Teemonster Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Man kan ikke kaste folk ut av landet, men om man faktisk hadde fulgt opp et forbud er det svært sannsynlig at man kunne fått begrenset skadeomfanget. Selvsagt kan man kaste folk uten statsborgerskap ut av landet. At man ikke følger opp forbudet og kontrollerer de barn som vi vet kommer fra høyrisiko grupper. Handler om at man er redd for og såre foreldre. Man mener da man retter en mistanke mot grupper og slik skal man ikke gjøre i PK landet Norge. Det er bestemt av sosialistene her i landet. I virkeligheten bryr disse PK folka seg mer om følelsene til foreldre en om barna blir lemlestet. Så dette kan vi, om vi vil gjøre noe med. Men PK holdningene til sosialistene står i veien. De bryr seg i virkeligheten ikke. 1 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Helt håpeløst. Burde bli behandla som vold mot barna. Det burde være valgfritt å gjøre for dem når de fyller 18 år. Som barn har man intet valg. Norge dukker nok en gang for religion. Middelaldertankegang som har ingenting å gjøre i et sivilisert land i 2014. 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Norge dukker nok en gang for religion. Middelaldertankegang som har ingenting å gjøre i et sivilisert land i 2014. De politisk korrekte på venstresiden støtter dessverre kjønnslemlestelse av små barn. Hensynet til kultur og religion er viktigere en små uskyldige barn. Det er Norge i 2014. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 De politisk korrekte på venstresiden støtter dessverre kjønnslemlestelse av små barn. Hensynet til kultur og religion er viktigere en små uskyldige barn. Det er Norge i 2014. Med all respekt: SVs ungdom, AUF og Senterungdommen er alle for et forbud eller en aldersgrense. FpU derimot sier som følger: FpU mener det ikke er statens oppgave å diktere religiøs tro, og således bør dette være opp til foreldrene. Staten skal dermed ikke iverksette krav om alternative seremonier. FpU er mot en aldersgrense, om det hypotetisk sett skulle innføres en aldersgrense burde dette være myndighetsalder. De får følge av KrFU, som ikke vil ha forbud eller aldersgrenser. De andre var mer i tenkeboksen når de ble spurt for noen måneder siden. Så jeg vet ikke hva du mener med at dette støttes av "venstresiden". Med mindre FpU og KrFU har skiftet side i det siste... Geir Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 De politisk korrekte på venstresiden støtter dessverre kjønnslemlestelse av små barn. Hensynet til kultur og religion er viktigere en små uskyldige barn. Det er Norge i 2014. Med all respekt: SVs ungdom, AUF og Senterungdommen er alle for et forbud eller en aldersgrense. FpU derimot sier som følger: FpU mener det ikke er statens oppgave å diktere religiøs tro, og således bør dette være opp til foreldrene. Staten skal dermed ikke iverksette krav om alternative seremonier. FpU er mot en aldersgrense, om det hypotetisk sett skulle innføres en aldersgrense burde dette være myndighetsalder. De får følge av KrFU, som ikke vil ha forbud eller aldersgrenser. De andre var mer i tenkeboksen når de ble spurt for noen måneder siden. Så jeg vet ikke hva du mener med at dette støttes av "venstresiden". Med mindre FpU og KrFU har skiftet side i det siste... Geir Vi snakker om litt ulike ting her. FpU og KrFU mener jøder. De forsvarer jøders rett til omskjæring på gutter. Min påstand handler om de rød grønnes handlingstafatthet i forhold til jenter. Man har i flere år diskutert mulighet for kontroll. Men der har sosialistene stoppet opp med at hensynet til foreldre går foran. Vi har mulighet til og kontrollere de barn som kommer fra kulturer der dette er vanlig. Men da mener PK folket at man utsetter foreldre for mistanke. Derfor aksepterer de dette i praksis politikk og det er den praktiske politikken som betyr noe. Så for vi s hva de blå gjør. Til nå har de ikke gjort noe. Lenke til kommentar
gunleik groven Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 De politisk korrekte på venstresiden støtter dessverre kjønnslemlestelse av små barn. Hensynet til kultur og religion er viktigere en små uskyldige barn. Det er Norge i 2014. Med all respekt: SVs ungdom, AUF og Senterungdommen er alle for et forbud eller en aldersgrense. FpU derimot sier som følger: FpU mener det ikke er statens oppgave å diktere religiøs tro, og således bør dette være opp til foreldrene. Staten skal dermed ikke iverksette krav om alternative seremonier. FpU er mot en aldersgrense, om det hypotetisk sett skulle innføres en aldersgrense burde dette være myndighetsalder. De får følge av KrFU, som ikke vil ha forbud eller aldersgrenser. De andre var mer i tenkeboksen når de ble spurt for noen måneder siden. Så jeg vet ikke hva du mener med at dette støttes av "venstresiden". Med mindre FpU og KrFU har skiftet side i det siste... Geir Vi snakker om litt ulike ting her. FpU og KrFU mener jøder. De forsvarer jøders rett til omskjæring på gutter. Min påstand handler om de rød grønnes handlingstafatthet i forhold til jenter. Man har i flere år diskutert mulighet for kontroll. Men der har sosialistene stoppet opp med at hensynet til foreldre går foran. Vi har mulighet til og kontrollere de barn som kommer fra kulturer der dette er vanlig. Men da mener PK folket at man utsetter foreldre for mistanke. Derfor aksepterer de dette i praksis politikk og det er den praktiske politikken som betyr noe. Så for vi s hva de blå gjør. Til nå har de ikke gjort noe. Nå har det jo fatisk vært kontroll på dette i noen år... på tross av at det har vært reaksjoner på at det krenker individene (altså jentene, ike foreldrene) Og det dette har vist, er at det IKKE er utbredt å omskjære jenter fra Norge. Og at det IKKE er store mørketall på området. Rett og slett at dette var en typisk frykt/hat sak. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 De politisk korrekte på venstresiden støtter dessverre kjønnslemlestelse av små barn. Hensynet til kultur og religion er viktigere en små uskyldige barn. Det er Norge i 2014. Med all respekt: SVs ungdom, AUF og Senterungdommen er alle for et forbud eller en aldersgrense. FpU derimot sier som følger: FpU mener det ikke er statens oppgave å diktere religiøs tro, og således bør dette være opp til foreldrene. Staten skal dermed ikke iverksette krav om alternative seremonier. FpU er mot en aldersgrense, om det hypotetisk sett skulle innføres en aldersgrense burde dette være myndighetsalder. De får følge av KrFU, som ikke vil ha forbud eller aldersgrenser. De andre var mer i tenkeboksen når de ble spurt for noen måneder siden. Så jeg vet ikke hva du mener med at dette støttes av "venstresiden". Med mindre FpU og KrFU har skiftet side i det siste... Geir Vi snakker om litt ulike ting her. FpU og KrFU mener jøder. De forsvarer jøders rett til omskjæring på gutter. Min påstand handler om de rød grønnes handlingstafatthet i forhold til jenter. Man har i flere år diskutert mulighet for kontroll. Men der har sosialistene stoppet opp med at hensynet til foreldre går foran. Vi har mulighet til og kontrollere de barn som kommer fra kulturer der dette er vanlig. Men da mener PK folket at man utsetter foreldre for mistanke. Derfor aksepterer de dette i praksis politikk og det er den praktiske politikken som betyr noe. Så for vi s hva de blå gjør. Til nå har de ikke gjort noe. Nå har det jo fatisk vært kontroll på dette i noen år... på tross av at det har vært reaksjoner på at det krenker individene (altså jentene, ike foreldrene) Og det dette har vist, er at det IKKE er utbredt å omskjære jenter fra Norge. Og at det IKKE er store mørketall på området. Rett og slett at dette var en typisk frykt/hat sak. Den er jeg ikke enig med deg i. Det har vært lite kontroll på dette. Vi vet at mange unge jenter sendes hjem til sitt hjemland på sommerferie for så å bli utsatt for dette. Hva du mener med frykt eller hat sak forstår jeg ikke. Lenke til kommentar
gunleik groven Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Med frykt/hat Mener jeg at når man nå i 2-3 år faktisk har kontrollert for dette, stemmer ikke den frykten som er blitt presentert med den realiteten man ser.Den slags uegnet frykt, er i så fall bare egnet til å stigmatisere og demonisere en gruppe man urettmessig mistenker å bedrive en bestialsk tradisjon.Hadde det vært sant at det var utbredt, (og som nevnt kontrolleres jenter nå gjevnlig for det og det har skjedd i noen år) så hadde det vært annderledes. Når det viser seg å ikke være sant (uansett hva du måtte "mene", jeg vet ikke hva du jobber med, men uttalelsen tyder på at du ikke jobber i helsevesenet ), da er det en ganske stigmatiserende og ufin mistenkeliggjøring å opprettholde. Jeg er forøvrig glad for at det er fokus på at det ikke skal skje. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg er forøvrig glad for at det er fokus på at det ikke skal skje. I teorien er vi opptatt av dette, men ikke i praksis. I Norge lener vi oss fort tilbake og påstår at vi er opptatt av noe. Det kjenner jeg godt igjen fra rusfeltet hvor jeg har jobbet i mange år. Så lenge noen har snakket om det og gjerne skrevet noen hundre sider. Da sier vi nordmenn at vi er opptatt av det. Men det legges fort i en skuff og blir glemt, frem til neste gang vi skal være opptatt med noe igjen. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg har ingen tru på at et forbud vil stoppe handlingen. Da er det bedre å gjøre det skikkelig, på et sykehus. Samme argument som brukes om for eksempel prostitusjon eller cannabis. Et forbud gjør bare ting verre. Jeg regner med at du er for kvinnelig omskjæring også med samme argumentasjon? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Problemet her er at vi er prisgitt myndighetenes fremstilling av saken. Det finnes nok av eksempler på at det skjer, om man leter etter anekdotiske bevis så vet jeg om minst to konkrete tilfeller. Vi vet også at det har vært en rekke anmeldelser, men at det har vært vanskelig å få dem fram til tiltale, for ikke å si dom. Men det viktigste hintet om utbredelsen kommer fra hjemlandene. Vi vet at i aldersgruppen over 15 er nesten 98% av alle somaliske kvinner omskåret. (Kilde: WHO.) Vi kan anta at lovforbud og opplysningskampanjer når mange, men det må fortsatt være et visst antall igjen som holder på gamle skikker. Og nei, kontrollen er ikke jevnlig. Det har man ikke anledning til etter dagens lovverk. Problemet er at de som mistenker omskjæring (skole, barnehage) ikke anmelder, men rapporterer til barnevernet. Disse rapportene er ofte preventive, det vil si der foreldre tar døtre ut av skolen for å reise utenlands. Barnevernet henlegger de fleste slike saker, gjerne etter at de har informert foreldrene om at det er straffbart og foreldrene så har lovet å la det være. Det er altså et system basert på tillit, ikke på kontroll. Om det er er en god ting kan selvsagt diskuteres. Men resultatet er at de fleste rapporter henlegges av barnevernet, de fleste som anmeldes henlegges av politiet (av kapasitetsårsaker) og fører ikke til tiltale. Bevisbyrden er også komplisert her: Med mindre undersøkelse foretas rette etter inngrepet, kan man ikke bevise at det skjedde etter at de flyttet til landet. (Med mindre jenta er født her, selvsagt.) Geir Endret 29. juni 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Jeg har ingen tru på at et forbud vil stoppe handlingen. Da er det bedre å gjøre det skikkelig, på et sykehus. Samme argument som brukes om for eksempel prostitusjon eller cannabis. Et forbud gjør bare ting verre. Jeg regner med at du er for kvinnelig omskjæring også med samme argumentasjon? Skurupu: Er det ikke et relevant poeng at prostitusjon og cannabis bør tillates fordi det ikke skader andre enn de involverte? (Edit: Om noen.) Omskjæring skader en (ofte) umælende og ikke samtykkende part. Selv er jeg for et forbud mot omskjæring av både gutter og jenter under myndig alder. Når de er gamle nok til å bestemme selv kan de ta det valget på egne vegne. Geir Endret 29. juni 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Og nei, kontrollen er ikke jevnlig. Det har man ikke anledning til etter dagens lovverk. Problemet er at de som mistenker omskjæring (skole, barnehage) ikke anmelder, men rapporterer til barnevernet. Disse rapportene er ofte preventive, det vil si der foreldre tar døtre ut av skolen for å reise utenlands. Barnevernet henlegger de fleste slike saker, gjerne etter at de har informert foreldrene om at det er straffbart og foreldrene så har lovet å la det være. Det er altså et system basert på tillit, ikke på kontroll. Geir Nei kontrollen er heller dårlig. Derfor aksepterer vi det i praksis. Vi har i flere år diskutert muligheten til kontroll, spesielt av de barna som kommer fra land der dette er vanlig, eks. Somalia. Men som sagt, hensynet til foreldre har gått foran. Derfor er min påstand så langt riktig. Det hjelper lite å si noe, når man i praksis ikke vil utføre det. Det er ellers naivt og tro at lemlestelse av unge jenter ikke skjer i Norge. Spesielt når disse reiser på ferie til sitt hjemland. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Vi snakker om litt ulike ting her. FpU og KrFU mener jøder. De forsvarer jøders rett til omskjæring på gutter. Min påstand handler om de rød grønnes handlingstafatthet i forhold til jenter. Ok. Antar jeg. Jeg tok utgangspunkt i topic, som var omskjæring av gutter. Mener du at FpU hadde kommet til et annet standpunkt dersom det bare var muslimer som drev med mannlig omskjæring? Geir Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Vi snakker om litt ulike ting her. FpU og KrFU mener jøder. De forsvarer jøders rett til omskjæring på gutter. Min påstand handler om de rød grønnes handlingstafatthet i forhold til jenter. Ok. Antar jeg. Jeg tok utgangspunkt i topic, som var omskjæring av gutter. Mener du at FpU hadde kommet til et annet standpunkt dersom det bare var muslimer som drev med mannlig omskjæring? Geir Nei. FpU er slik jeg kjenner dem meget liberale. Selv om de med årene har blitt mer like sitt moderparti. Når jeg var i FpU på 80 tallet var vi langt fremme i vår tenkning. Selv var jeg ute allerede i 85 med forslag om adopsjon og kirkebryllup for homofile, samt legalisering av rusmidler som cannabis. Vi hadde også et meget liberalt syn på innvandring, FpU var for fri innvandring, som jeg også tror de er i dag. FrP eller FpU har ingen ting i mot muslimer. Det er en myte som opprettholdes av det røde media som styrer her i landet. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg har ingen tru på at et forbud vil stoppe handlingen. Da er det bedre å gjøre det skikkelig, på et sykehus. Samme argument som brukes om for eksempel prostitusjon eller cannabis. Et forbud gjør bare ting verre. Ja, de får da gjøre det skikkelig på sykehus når de er gamle nok. Det er ikke slik at man vil at cannabisbruk, eller prostitusjon skal være når de ikke er gamle nok heller. Så ja, det er likt, men du har glemt alder og dermed det at de er voksen nok til å ta selvstendige valg. Lenke til kommentar
Prostituert Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Islamic DemocraciesWhen Arab nations began adopting democracies, a new type of democracy was created—Islamic democracy. However, two distinct types of Islamic democracies exist. One type recognizes Islam as its national religion, but religion does not interfere with the affairs of the state. Nations with this type of democracy currently include Mali, Kazakhstan, Tunisia, and Turkey. In these countries, the principles of Islam are applied only to personal and family matters. A second type of Islamic democracy combines Islamic religious law with the constitution. Sometimes Sharia, the religious laws and principles based on the Koran, have more authority than the constitution. As of 2010, countries that combine a constitution with Sharia include Pakistan, Indonesia, Afghanistan, Egypt, Nigeria, Sudan, Mauritania, Malaysia, and Iran. When Pakistan adadopted a democratic constitution in 1956, it declared Islam its state religion, and the religion’s rules have impacted government’s laws and citizens’ ways of life. Pakistan belongs to the United Nations (UN) but is also a member of the 57-nation Organization of the Islamic Conference. The organization works to preserve Islamic values in society and government. Nations that are part of the conferencehave governments that are compatible with Sharia. http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_democracy Endret 1. juli 2014 av Prostituert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå