Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vw 2.0 tdi problemer

Anbefalte innlegg

Etter et havari på på bilen er oljepumpe, turbo, veivhus byttet.. står nå igjen med en ekstremt irriterende tikkelyd i motoren. Ingen spon i bunnpanne, toppen er tatt av for å bekrefte at der ikke er flere skader, samt prøve å lokalisere lyden. Noen som har en ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den kom etter overhalingen, så er det nok intern i motoren. De kan likevel begynne med å ta av reimer til AC, dynamo etc. for å forsikre at ikke problemet ligger der.

Utover det, så er det nok ventilene. Kanskje en motorflush og en god kjøretur vil hjelpe. Det kan være litt spon eller dritt fra havariet som ligger i forbindelse med en ventilløfter slik at den er treg.

Lenke til kommentar

Hvor lenge har du hatt tikkingen? Prøvd å fylle motorolje til toppnivå og kjøre en god stund? Det er ikke uvanlig at disse motorene tikker, selvfølgelig så kan det være mange årsaker, men jeg bare foreslår det enkleste først :)

Får du lokalisert sånn noenlunde hvor tikkelyden kommer ifra?

Lenke til kommentar
  AnnonymG skrev (På 17.6.2014 den 0.06):

Hvor lenge har du hatt tikkingen? Prøvd å fylle motorolje til toppnivå og kjøre en god stund? Det er ikke uvanlig at disse motorene tikker, selvfølgelig så kan det være mange årsaker, men jeg bare foreslår det enkleste først :)

Får du lokalisert sånn noenlunde hvor tikkelyden kommer ifra?

var der ikke før havariet, de oppdaget den når de hadde fått start på bilen igjen. De sa idag og, at lyden forsvinner med høyere turtall. Hele greiene virker ganske rart egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette høres så rart ut.

Ved høyere turtall får du økt oljetrykket, og dermed får du mer trykk til ventil-løfterne. Hvis en eller flere av dem er trege, så vil høyere trykk være det som trengs for at de skal løfte optimalt. Ved tomgang derimot er ikke trykket høyt nok.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...