TorOAlm Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Etter et havari på på bilen er oljepumpe, turbo, veivhus byttet.. står nå igjen med en ekstremt irriterende tikkelyd i motoren. Ingen spon i bunnpanne, toppen er tatt av for å bekrefte at der ikke er flere skader, samt prøve å lokalisere lyden. Noen som har en ide om hva det kan være? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Ventiler? Stein e.l. i reima til AC/dynamo/etc? 1 Lenke til kommentar
TorOAlm Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Kan jo for ordens skyld legge til at bilen står på vw verksted, og de skjønner ikke hvor eller hvorfor lyden kommer. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hvis den kom etter overhalingen, så er det nok intern i motoren. De kan likevel begynne med å ta av reimer til AC, dynamo etc. for å forsikre at ikke problemet ligger der. Utover det, så er det nok ventilene. Kanskje en motorflush og en god kjøretur vil hjelpe. Det kan være litt spon eller dritt fra havariet som ligger i forbindelse med en ventilløfter slik at den er treg. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Hvor lenge har du hatt tikkingen? Prøvd å fylle motorolje til toppnivå og kjøre en god stund? Det er ikke uvanlig at disse motorene tikker, selvfølgelig så kan det være mange årsaker, men jeg bare foreslår det enkleste først Får du lokalisert sånn noenlunde hvor tikkelyden kommer ifra? Lenke til kommentar
TorOAlm Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 AnnonymG skrev (På 17.6.2014 den 0.06): Hvor lenge har du hatt tikkingen? Prøvd å fylle motorolje til toppnivå og kjøre en god stund? Det er ikke uvanlig at disse motorene tikker, selvfølgelig så kan det være mange årsaker, men jeg bare foreslår det enkleste først Får du lokalisert sånn noenlunde hvor tikkelyden kommer ifra? var der ikke før havariet, de oppdaget den når de hadde fått start på bilen igjen. De sa idag og, at lyden forsvinner med høyere turtall. Hele greiene virker ganske rart egentlig. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Jeg synes ikke dette høres så rart ut. Ved høyere turtall får du økt oljetrykket, og dermed får du mer trykk til ventil-løfterne. Hvis en eller flere av dem er trege, så vil høyere trykk være det som trengs for at de skal løfte optimalt. Ved tomgang derimot er ikke trykket høyt nok. Endret 17. juni 2014 av LiamH Lenke til kommentar
TorOAlm Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 Filmet lyden idag, kan dette hjelpe med å forklare lyden? http://youtu.be/IkZYMZJ943k Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Det der er i hvert fall ikke normalt, dieselpumpa, ventiler, slitt kam. eller noe annet. feiljusteringer kanskje . Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Høres ut som den følger turtallet direkte. Som om det er noe med ventiler, kam e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå