Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo! Vurderer å kjøpe en ny PC. Jeg har sett litt på PC; og har spurt på ett annet forum (subreddit). Der fikk jeg anbefalt denne builden http://pcpartpicker.com/p/8vmTP6 . Virker alt dette sammen og er det bra eller dårlig? Har dere noen forslag til endringer?

Alternativt kunne jeg ha kjøpt en PC fra Komplett.no. Hvilke av deres ville dere anbefale? Prisklassen jeg så for meg vil være opp til 15 000 NOK inkludert PC-skjerm.

Forslaget må også selvfølgelig være bedre enn min nåværende PC som er en Acer Aspire 7750G. Kan poste specs om det er nødvendig.

PC'n vil bli brukt hovedsaklig til Gaming. Vanligvis spiller jeg spill som Europa Universalis og andre Paradox GSG'er. Ellers vil jeg at PC'n skal kunne kjøre nye spill på 60fps+ med gode settings.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra oppsett, men ønsker å kommentere fem ting:

1. 4790k > 4790. Dette er en cpu som overklokker bra... Bruk en ekstra 100lapp eller to her.

2. Jeg hadde vurdert r9 290 over r9 290x. Her kan du spare litt. R9 290 gir veldig mye ytelse for hver krone.

3. Husk at dette hovedkortet støtter m.2. pci 10gbs ssd. Disse har enda ikke blitt lansert, men det er kanskje noe du vil vurdere. Det ville jeg gjort.

4. Jeg vet ikke hvordan evga er på psu. Her vil jeg anbefale deg å lese litt tester. Eller bare kjør trygt og kjøp en seasonic eller corsair 80 gold psu.

5. Med denne cpu'n hadde jeg kjøpt en noctua kjøleribbe. NH-D14 lar deg overklokke 4790k mye. Kjøp også to ekstra vifter fra noctua/noiseblocker for bedre ventilasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...