Thor. Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Kjøpte meg brukt bil i desember i fjord. Merket siste måneden at clutchen ikke er like "brå" som da jeg kjøpte bilen. Men gripepunktet starter like tidlig som før. Har clutcen "formet" seg til mitt uerfarne kjøremønster eller kan det være andre teorier til hvorfor den har blitt slik? Begynnelsen på en slitasje? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Mener du at clutchen slurer litt? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Nei den slurer ikke når clutchpedalen er helt ute. Men clutchpedalen må vandre lengre fra den begynner å gripe til fullt grep. Altså fra du merker clutchen tar til den er helt inne og motoren overfører 100% av kraften. Samtidig så er punktet der den begynner å tar tak på samme sted men jeg må slippe pedalen lengre ut før clutchen er 100% i kontakt. Overgangen når jeg slipper clutchen er "mykere" om det gir mening. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Skjønner. Det kan hende den slurer litt og at den begynner å bli slitt. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette å bruke bilen. Er clutchen på vei til å ryke, så vil det nok skje om ikke så alt for lenge. Bruk bilen som vanlig og så få du heller ta tak i det hvis det blir forverret. Endret 16. juni 2014 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå