Gå til innhold

Spill du kunne ønskt du aldri hadde kjøpt.

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste kastet en absurd menge penger bort på spill som jeg kunne ønskt jeg aldri hadde kjøpt.

Har satt opp en liste over alle spillene jeg har kjøpt de siste årene.

Watch Dogs Dedsec edition - Trenger vel ikke si så mye. Spillet suger på PC og de burde skamme seg for å lage et spill som angivelig var ment for pc så dårlig som det ble. Spillet kostet meg ca 1270 kr inkl fortolling/mva

ArchAge - Jeg skulle gjort mer research siden jeg fant ut etterpå at spillet var mer PvP enn PvE og siden jeg foretrekker PvE så burde jeg holdt meg unna. Det spillet kostet meg ca 1100 kr

Wildstar - Kjøpte bare standard, men er forsatt litt skeptisk på om jeg burde ha kjøpt spillet i det hele tatt. Men tiden får vise om det var et bra kjøp eller ikke. Kosta ca 350kr

Thief - Oppskrytt og var langt ifra så bra som jeg hadde håpet på.

Cortex Command - De jævla dev bare stakk ifra spillet og spurte om en latterlig mengde penger for spillet, noe jeg var så dum å betalte for. De er angivelig tilbake for å forsette med spillet, men dette spillet kjøpte jeg for flere år siden om jeg husker rett.

Kane & Lynch 2 - Lenge siden jeg har spilt det men var ikke fornøyd, på Steam står det at jeg har spilt det i 45 minutter.

Max Payne 2 - Det er helt for jævlig så mange cutscens det er i dette spillet, og det verste er at du ikke kan klikke deg forbi de. Klart et spill jeg kunne klart meg foruten siden jeg har null tålmodighet!

Mercenary Kings - Ikke helt mitt type spill, ikke noe vondt å si om spillet men det er ikke mitt type spill.

Pixel Piracy - Samme grunn som Mercenary Kings

Naval War: Arctic Circle - Jeg håper jeg kjøpte dette spillet til kraftig redusert pris. For jeg forstår ikke hvorfor jeg kjøpte dette spillet.

Rescue: Everyday Heroes - Jeg liker sånne spill, men de blir aldri så bra som jeg hadde håpet på.

Everquest: Landmark - Jeg er ikke en kreativ sjel. Så hvorfor kjøpte jeg et spill hvor jeg kan lage hva som helst..

Cube World - Det skjer overhode ingenting i det spillet, sover dev?

Syndicate - Blur helvete. Alt er bluurrr, blooom og hodet mitt har lyst å ta livet av seg.

NFS: Most Wanted Jeg forstår ikke hvorfor jeg kjøpte dette spillet, håper jeg fikk det nesten gratis og ikke brukte så altfor mye penger på det dritt spillet!

Jeg har lært, jeg kommer f.eks aldri til å bli lokket av preorder bonuser og lignende. Fra nå av venter jeg til det kommer en WTF is av spillet, og om det ikke gjør det så er det ikke verd å kjøpe i det hele tatt. Jeg skal hvertfall se endel ingame videoer av spillet jeg er interessert i.

(Søkte litt og fant kun en tråd om et lignende emne i Felles kategorien men var for spill kjøpt i 2013. Jeg tenkte at denne kunne inneholder alle spill uavhengig av når det ble kjøpt)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsom ranting, med en viss dose selvironi hevet inn for å balansere regnskapet. Good job! Men fy fasan så mye penger du har å bruke på spill du ikke har prøvd demoen til en gang!

Må tenke meg godt om for egen liste, svært sjelden jeg bruker penger på spill jeg ikke er helt sikker på.

Dishonored - Ja, jeg vet at "alle" liker dette spillet, og jeg jobbet virkelig hardt med å like det! Men verdenen føles kunstig og begrenset, man oppnår for lite, kreftene er tullete, og snikingen er dødskjedelig. Ingen nyskapning av de opprinnelige Thief-spillene, som jeg hadde håpet på! Brukte vel "bare" 399,- på det.

Killzone 2 - Dette ble nær beskrevet som "the second coming" til ps3. Gudjammerlig kjedelig, grå og dritmonoton barrikadeskyter av aller verste dusinvare - inkludert en ødelagt skytemekanisme. Da var det ikke mye spill igjen der inne, og få timer ble kastet bort på denne traurige skiten. Kostet meg vel ikke særlig mer enn 199,- men det var penger rett ut av vinduet.

Hmm. Ble en kort liste....

Lenke til kommentar

GTA IV: Tenkte det skulle bli en bedre versjon av San Andreas, men gud hvor feil man tok.

Banished: Var rett og slett bare dønn kjedelig å har 10 år gammel grafikk. Er ikke noe grafikk hore, men i spill som dette gjør det ikke noe om spillet er pent å se på.

DayZ: Er nok en alt for utålmodig sjel for sånne her type spill. Starter med å springe, for så å springe litt til for å ende opp med å springe enda lengere, så finner du deg et våpen for å skyte noen zombier eller folk med. Klarer ikke å se det morsomme med det.

Skyrim: Et bra spill i seg selv, men etter å ha brukt utrolig mange timer med å spille Oblivion, så ble dette bare en ekstension av et spill jeg allerede var blitt lei av.

Lenke til kommentar

Watch Dogs: Den største spelrelaterte skuffelsen for meg, det var eit av spela eg gleda meg mest til, men sluttproduktet var elendig.

GTA 4: Elendig PC port, spelet er 'meh'.

Just Cause 2: Kjipt stemmeskuespill, klarte ikkje å spele meir enn 45 min pga det.

Age of Empires 3: Svært skuffande i forhold til 1 og 2.

Lenke til kommentar

Call of Duty: Ghosts (Kjøpte det kun fordi det var så få spill til PS4 ved launch. Har ikke rørt det siden juletider. Søppel.)

Infamous: Second Son (Ble aldri noe særlig hektet på spillet, og fullførte det aldri. Jeg skal kanskje gi det en ny sjanse en annen gang)

The Elder Scrolls Online (Holdt ikke ut i mer enn en snau måned før jeg mistet interessen helt. Jeg ville virkelig at det skulle bli bra, men jeg kom meg aldri lenger enn level 40 før jeg mistet motivasjonen til å fortsette. Det var rett og slett litt for kjedelig og ikke helt det jeg så for meg.)

World of Warcraft: Cataclysm & Mists of Pandaria (Vanilla, TBC og WotLK var bra, jeg angrer ikke på at jeg kjøpte de titlene. Dog etter Cataclysm begynte både serveren og guilden min å dø, og motivasjonen for å fortsette å spille forsvant helt. Jeg kjøpte kun Mists of Pandaria for å prøve.)

Sim City (Serverproblemer i starten, pluss at det etterhvert ble for enkelt.)

Minecraft (Ble aldri brukt så mye)

Killzone: Shadow Fall (Fulgte med PS4, prøvde det i et par timer uten å bli noe særlig imponert)

Lenke til kommentar

Watch Dogs: Den største spelrelaterte skuffelsen for meg, det var eit av spela eg gleda meg mest til, men sluttproduktet var elendig.

GTA 4: Elendig PC port, spelet er 'meh'.

Just Cause 2: Kjipt stemmeskuespill, klarte ikkje å spele meir enn 45 min pga det.

Age of Empires 3: Svært skuffande i forhold til 1 og 2.

Republic: The Revolution angret jeg virkelig på at jeg kjøpte. Jeg skjønte pokker ikke bæret.

Ellers kan jeg vel nevne BF3 og BF4.

@Karbutar: Last ned B0l0-moden til Just Cause 2. Spillet i seg selv er ganske repetitivt, men det blir mer moro med en grappling hook som virker på mye, mye lenger avstand og infinite ammo. Helt sant.

Lenke til kommentar

Banished - Angrer jeg litt på at jeg kjøpte også. Det ble spilt i noen par timer så gikk jeg lei.

Just Cause 2 har en multiplayer som gjør spillet mye gøyere å spille. Verd å sjekke ut, kan installere raskt og enkelt på Steam (link)

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje Drakengard ligger øverst på min liste. Det virket så lovende, og selv om anmelderne ikke var helt overbevist følte jeg at jeg måtte gi det en sjanse. Var som om noen kombinerte alle de verste sidene til Dynasty Warriors og Drakan.

Evergrace var også litt sånn. Jeg var vel egentlig litt desperat etter et eventyr/rollespill til PS2, og ventet fortsatt på Dark Cloud. Slapp grafikk, klønete gameplay, skrekkelig musikk, men det høstpregede visuell inntrykket var forsåvidt ålreit.

Kjøpte Warioland 4 da jeg plukket opp en GBA, og klarte aldri å komme inn i det. Hadde vel ventet noe i retning Super Mario World, men dette var ganske annerledes og ganske...teit. Har vel egentlig aldri heller hatt noe særlig sansen for Wario, og Super Mario Land 2 er fortsatt hans beste spill.

New Super Mario Bros. 2 er på ingen måte noe dårlig spill, men etter New Super Mario Bros. og New Super Mario Bros. Wii var dette litt for mye mer av det samme for meg. Forskjellene mellom de fire første Super Mario-spillene er dramatisk, men New-spillene føles egentlig mer som ekspansjoner enn skikkelige oppfølgere.

State of Decay så veldig ålreit ut, men det megaklønete kampsystemet førte til at jeg rett og slett ikke orket å spille det. Tar ærlig talt heller Dead Island.

Final Fantasy X-2...grøss.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Kunne sittet hele natten og ramset opp spill komplett med rants, men det tar for lang tid. For å ta noen lavmål:

GTA4. Verste spillet i serien, uten tvil. Tar seg alt for seriøst, historien er gørrkjedelig, hater karakterene, og bilkjøringen er helt på jordet. Av og til bokstavelig. Slak sving til høyre? Da flyr vi til venstre ut på et jorde.

Transformers Wii. Trener neppe si mer enn det, for de av dere som har spilt det. For dere andre, tenk følenge scenario: Du har en robot du tror du styrer, og du har et kamera du tror du styrer. Begge deler funker elendig, men prøv å forestille dere at begge to er helt uavhengig av hverandre. Du kan enten styre roboten eller kameraet, men ikke begge på en gang. Prøv så å bli angrepet av to fiender på en gang. En sjelden gang tre fiender. Ja, det er så irriterende som det høres ut. Man kan jo leke litt i byen om man vil, men Optimus eller Megatron er hjelpesomme og forklarer hva du skal gjøre hvert tiende sekund. Om du prøver å gå forover hundre meter har de forklart at man ikke må glemme Sam minst fem, seks ganger.

3D Sonic. Sonic Colours er en rip-off av Super Mario Galaxy, men kanskje det er nettopp derfor den er så bra. Alle de andre, derimot...

SSX. Ta alle de kule kostymene, fargerike klærne, fyrverkeriet, de sinnssyke løypene, de morsomme kommentarene og så videre fra SSX, SSX Tricky og SSX3, kast dem ut vinduet og fokuser på "realisme". Legg til en hel drøss hull i løypene du ikke ser før du er en halv meter unna, og du har SSX rebooten. Ja, det er så gørrkjedelig som det høres ut. Som rent snowboard-spill er SSX tålbart til en viss grad, men det heter SSX, og SSX krever en god del av spillet. Det holder ikke å slenge på navnet på et ræva "realistisk" spill. Hva blir det neste? Mortal Kombat uten blod og fatalities, med tegneseriegrafikk?

Wii U. Meget bra konsoll med mye potensiale. Bare synd den fortsatt ikke har noen spill verdt å prøve, med mindre du er blodfan av Mario. Heldigvis er nye spill med Kirby, Yoshi og StarFox (!) bekreftet, så det er da noe. Men etter det? Enda ett år eller to med spilltørke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...