Espen n.K Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hei satt meg et oppsett jeg har lyst til å bygge, kom hva tenker dere noe jeg bør endre på osv? https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1403853&su=4E371330-CC34-4CA6-BE33-49219489400D kjøler jeg skal ha på skjermkort: http://www.arctic.ac/eu_en/accelero-hybrid-ii-120.html takker for svar! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Vel, du tar den jo helt ut tydeligvis, 21600,- er ikke verdt det spør du meg, når du begynner med så high-end deler spiser du opp ytelsesforskjellen sett i forhold til pris. Det kommer selvsagt ann på hva du skal, men hvis den skal primært brukes til gaming ville jeg egentlig sett på et annet oppsett. 1200W for eksempel er jo helt unødvendig. Ellers ser det jo helt greit ut, ville vurdert 2 skjermkort kanskje. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Spesielt gøy at du har satt opp 18 vifter til et kabinett som støtter 8. 4 Lenke til kommentar
Espen n.K Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Haha , feil med viftene glemte tydeligvis å fjerne 10 av de som jeg la inn tidligere osv, Er ikke sikkert jeg vil trenge 1200 nei, det PC skal brukes til er gaming, video redigering som Adobe programmer og noe 3D osv i PS og en del musikk produksjon men når jeg føret skal bygge ny nå er jeg ute etter å få en maskin som ikke vil slite med noe omtrent , det er hvertfall målet, sikkert en del jeg kan endre gjøre annerledes her ja , takk for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Uff uff å uff-.- SSD: Bytt til Samsung, Crucial, Intel eller SanDisk. Mye bedre SSDer fra dem. Skjermkort:Hvorfor 6GB versjonen? Bortkastet penger egentlig. Har du tenkt overklokke? viss ikke, går for dette blandt den beste kjøleren du får med tanke på luftkjøling. Støysvak og god kjøleevne. Strømforsyning: Dyr, veldig dyr. Cooler Master V1200 passer deg fint, dårlig utvalg på komplett.no Men med kun et skjermkort, så treng du ikke 1200W. en god 650W skal holde, men vi kjører på med litt ekstra slik at du har litt å gå på Cooler Master V850 Kabinett: dette er smaksak, men du får bedre. CPU-kjøler: Du vet viftene der støyer? 1 Lenke til kommentar
Neonhell1982 Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Først og fremst, tenkt å legge til RAM? Og må si at eg e heilt enig med Sveibuen ang både Skjermkort og PSU. Utenom Coolermaster PSU`ene som eg har hatt 2 av og som tok kvelden etter 4-6 mnd begge to... kan være eg var MAX uheldig, men... Også smak og behag, men må si personlig har eg mye bedre erfaring med Corsair AX serien. For ditt bruk med litt muligheter til å legge til extra ting fremover, kanskje en Corsair AX 860i. Disse leverer det de skal og er stabile og drifts sikre. Sjøl har eg bygget maskin for en kompis med det toweret du har valgt. Fint, stilrent, men alikevel vil du kunne modde litt med theme og lys innvendig om dette ønskes. Men trenger du så stort tower for det hovedkortet og utstyret du skal ha i? Skal du derimot ha rolig maskin er det flere tower som er mye bedre. Selv gikk eg for et Fractal Design R4 og det er mye roligere enn kameraten min sitt som kjører noenlunde samme maskin som meg. Anbefaler også Noctua sine vifter på det høyeste, overlegen airflow med mindre støy. Har du forresten lest gjennom reviews om toweret ditt inne på komplett? Aner ikke om dette er forandret nå, men det er jo din jobb og sjekke mer opp i siden du vurderer toweret og hovedkortet... **************************************************************************************************************** Bra kabinett, men... Veldig bra kabinett, men mine planer om å kjøpe ASUS Maximus VI Formula hovedkort gikk litt i vasken da jeg leste på corsair sitt forum at det ikke passer til dette kabinettet med bakplata på http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=124022 **************************************************************************************************************** Med mindre du har fremtidige planer om å overklokke CPU er behovet for noe stort større enn en Corsair H80i ( eller tilsvarende) egentlig overflødig. Corsair H60 anbefale eg egentligt isje da de har hatt litt problemer med svetting og lekkasjer på slangene på disse. Noe som eg og har fått bekrefta av flere butikker som har sendt en god del av disse i retur. Vil også anbefale å bytte viftene på Corsair kjøleren. Sjøl kjøre eg Corsair H110, med Noctua NF-A14 PWM 140mm vifter på. Sjøl under stresstesting eller lengre gaming høre eg aldri forskjell på viftene og temp ligger på rundt 55 grader max med 1.1Ghz overklokk. Skjermkortet du har valgt, og skjermkortet Sveibuen anbefaler har begge bra kjøling, Men kor stort e behovet egentlig for 6Gb ram? Med mindre du har store planer om å overklokke det veldig hadde eg heller spart pengene, kjørt luftkjøling og fokusert på å finne en good airflow/ maximal vifteløsning i det toweret du ender opp med og velge. Sjøl kjøre eg 5 X Noctua NF-A14 PWM 140mm: 2 i front, to på radiatoren i topp og en i exhaust +1 X Noctua NF-S12A Flex i bunnfor å sjappt få vekk opp og ut eventuell varmluft fra skjermkort. alt styrt i silent mode gjennom hovedkortet. Temp på CPU Idle er 29C, Stresstest over en time 55-56c. Grafikkkort 32 grader idle og 65grader ved gaming over lang tid. Anbefaler også foresten SSD disken som Sveibuen bruker. Samsung Evo serien Glimrende SSD`er som er veldig pålitelige. Anbefale deg t å ta en tur innom for eksempel Google og Youtube å se på reviews på eventuelle skjermkort, towers fra seriøse aktører. Husk at dyreste delene gir ikke alltid mest bang for bucks Endret 17. juni 2014 av Neonhell1982 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg har også et par kommentarer ettersom jeg mener du kaster penger ut vinduet for marginale ytelsesforskjeller. 1. Gpu: Kjøp r9 290, få marginalt dårligere ytelse og spar 1700~kr. Eller gå for r9 290x, spar 700kr og få bedre ytelse.... 2. PSU: Her støtter jeg deg. Denne vil du ha lenge og du kan hive på CF/SLI om 1-2 år. 3. Viftene: Disse viftene er HELT OK, men... Komplett selger dem nesten vær helg på superweekend til 59kr stykke. Følg med.. Personlig hadde jeg kjøpt noiseblocker. 4. Er ikke fan av "halveis vannkjøling". Enten custom loop eller skikkelig luft. I ditt tilfelle hadde jeg gått for en noctua ribbe på cpu og en windforce eller asus kjøler på gpu. Du har så mye lufting med alle disse viftene i kabinettet at det kommer til å gi lik ytelse. Når det er sagt er h100 til corsair veldig bra, men den er bare for dyr i forhold til ytelse. Den er ikke stillegående heller. 5. Dersom du ikke vet det så har nå z97 HK kommet. Dersom du vil ha muligheten til m.2. ssd med 10gbs kan det være lurt å gå for dette. 6. Som de andre har sagt. SSD: Gå for samsung evo 250gb. Bra ytelse, koster lite. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Ang vifteløsningen på skjermkort. Så kan du jo ta en liten prat med War her på forumet. Han har rundt om 30-40 skjermkort, og etter hans erfaring er MSI sin egen kjøler den alle beste. Han anbefaler denne over alt. Lenke til kommentar
Espen n.K Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 takk for fine tilbakemeldinger! angående custom loop vannkjøling, har vurdert dette, noen som har anbefalinger, evt starter kit eller om det lønner seg å bytte alt man trenger fra feks techbay.no og PC-en skal flyttes litt på i blant, hvordan er det? lekasje , skade osv? Lenke til kommentar
Espen n.K Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 btw, betyr en del at PC-en for en god look og ser fint ut som vil si farge kombinasjoner på vifter, hovedkort ++ om mulig Lenke til kommentar
Strato Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Det som er fint med noiseblocker er at de har sorte... De passer sammen med alt og ser veldig bra ut. Corsair sine ser etter min mening litt for billige ut, selv om du kan bytte fargekombinasjon så synes jeg ikke det trekker for mye opp. Jeg hadde ikke kjøpt kit, men heller sett sammen en handleliste med delene du vil ha og spør techbay om et tilbud. EK blocks er en no brainer, alt er bra og de har mange utrolig fete looks. Du kan egentlig bare kjøre på med EK for radiatorer også... Swifttech D5 pumpe med variable hastighetsregulering. Bitspower kompresjonsringer og fester. Velg en vanntank som ser bra ut og har mulighet til pumpemontering under. Dersom du gjør en skikkelig jobb når du bygger trenger du ikke være redd for lekkasjer Dersom du er redd så kan du jo åpne kabinettet å se etter lekkasjer etter transport. Komponentene dine tåler vann så lenge de ikke får strøm i tillegg. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Skal du ha komplett EK vannkjøling for CPU og GPU, med en god pumpe, kvalitetsnipler, nok kjøleareal og gode vifter må du regne med å bruke noen tusen på dette. Litt avhengig av hva du går for så ender du fort opp med å bruke 5K på dette, gjerne mer også. Hvis du bestemmer deg for custom vannkjøling så tar du et EVGA Classified 780/TI skjermkort. Der kan du klokke Lukkede vannkjølere til CPU får en del pepper. De leverer ikke nok ift pris, og en god luftkjøler vil gjerne gjøre nesten like god jobb. Men: Lukkede vannkjølere til GPU kan være en god løsning. Jeg har prøvd Arctic Cooling sitt hybridsett (rev.1.0) og dro temp. på et GTX 580 ned med nesten 20°C under load ift MSI sin Twin Frozr. Så en lukket vannkjøler, i kombinasjon med en vifte og noen kjøleribber kan være en rimelig løsning som en god kjøler på et skjermkort. Endret 17. juni 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå