hanssennord Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hei, Har tatt åpning i en lettvegg for dør. Er nå klar for å sette inn dørkarmen.. Når jeg prøvde karmen oppdaget jeg at det blir en ganske stor glippe mellom terskel og gulv. Finnes det bredere terskel? Den terskelen jeg har er 95mm. Åpningen der døren skal stå er 113mm.Noen som har gode råd?Mvh, Hanssennord Lenke til kommentar
War Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Samme problem på nesten alle dører jeg har satt inn i ettertid. Jeg satte inn feielist forran, men nå har jeg det rundt hele veggen for å holde laminat nede. Dvs den er spikret på liggende på begge sider av døra. I hjørner som evt ikke vil dekkes brukte jeg brun akryl. Finnes i alle bredder, jeg brukte denne. Endret 16. juni 2014 av War Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Samme problem på nesten alle dører jeg har satt inn i ettertid. Jeg satte inn feielist forran, men nå har jeg det rundt hele veggen for å holde laminat nede. Dvs den er spikret på liggende på begge sider av døra. I hjørner som evt ikke vil dekkes brukte jeg brun akryl. Finnes i alle bredder, jeg brukte denne. Takk for svar.. Kan jeg legge feielist på begge sider? eller ser det dumt ut? Anbefaler du dykkert eller lim for å feste listen? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Har på begge sider jeg, ligger den med den buede siden ut så ser det ut som den hører til nesten på mine dører. Alternativet er jo å legge nytt gulv eller få tak i en ekstra bred dørstokk om det finnes. Evt droppe hele stokken og legge nytt gulv gjennom i begge rom i en del. Jeg brukte dykkert x 4-5 , men 1 gang i året ca slir de ut litt så de trenger et dunk med hammeren. Det er hardt treverk, så forborret litt tynnere hele vegen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå