Gå til innhold

Overklokking av XP 1600+, Treng !!!HJELP!!!

XaVior

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp her!

Jeg har Win98SE, og intga mine skal stå under der + plsuss 512 DDR ram.

Med min gamle CPU vifte gikk det helt fint å overklokke, klikka nesten aldri, den var dårlig. Ble andbefalt å kjøpe en ny en!

Jeg bytta den ut i dag med "Dragon Orb 3" m/4900 RPM (sjekk den her: http://www.thermaltake.com/D3.htm ), og tok på noe som blir kalt "Silver Grease", som medfølgte i esken.

Temperaturen ssank egentlig ikke så mye som jeg hadde trodd, men den sak vel rundt 10 grader, kan vel kanskje kalles mye. (fra ca. 55 til 44 grader stabilt).

Når jeg prøver å overklokke går alt fint, men det er når jeg kommer opp i windows alt klikker, kan det være pga. at jeg har for liten strøforsyning (240 W), når jeg har alt det i maskinen min!

Tilbake, når det har gått en stund, klikker windows, alt fryser og jeg må starte på nytt, sa kommer enda en ting opp (ikke i windows) "Windows bekyttlese feil...Start på nytt.."

Jeg får aldri feilmelding på at noen av programmene har utført noe ulovelig.

Desto mindre jeg klokker, desto lengre tid tar det før PC'en klikker! Jeg sletter også windows i jevne mellomrom, bare får å fjerne all dritten min!

Så jeg lurer på hva jeg kan gjøre?! Noen som gadd å hjelpe meg ell?

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

400 watt's strøforsyning er eeevel litt drøyt synes jeg da, har ikke akkurat så mye penger. Håpet på å fikse det problemet på en annen måte, gjør det?

PC'en min skjører helt stabilt, en plustselig skjer det noe. Den fryse, og jeg må starte på nytt, det er noe vel merkelig synes jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...