asyrst Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 ja. Topic sier vel sitt. Vi har en router som er koblet til internett.. åsså har vi en pc koblet til routeren. Det funker. men problemet kommer når vi skal koble en annen pc gjennom den første.. vi har krysset kabel mellom pc'ene.. Hva er feil? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvis du har en router holder det med (hub)/switch slik: Internett ---- router ---- switch ---- PC1 og PC2 til switchen Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 vi har ikke switch ... problemet er at PC2 ikke kommer seg på internett. kommuniserer bare med PC1. PC1 gjør begge deler.. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du skal koble begge PC'ene i routeren uten noe switch. Du skal bruke standard nettverkskabler som IKKE er krysset. Med ikke krysset kabel mener jeg at pluggene i begge endene skal være koblet likt. Slik er det. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 I så fall har du switch, innebygget i ruteren Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 jaja. greit nok det der.. problemet oppstår egentlig når jeg skal dele internett tilkoblingen. sorry at jeg ikke sa fra før. det kommer opp en melding: "Det oppstod en feil mens Deling av Internett-tilkobling ble aktivert. O!!"#!¤" Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jaja... Høres ut som M$ er på villspor... Selvfølgelig vet jeg hva "det oppstod en feil" betyr. Reinstallere?!? Eller hva med å kople begge pc'ne i ruteren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå