Gå til innhold

To skjermer problem

tv-freak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det samme "problemet" selv, og postet spm.

i forumet under flightsim.no. Her fikk jeg følgende svar, mitt spm. først:

Hva trengs for å anvende 2 skjermer til FS2002 evnt. andre simulatorer, slik at instr.panel vises på den ene, landskap i den andre. Har sett slike løsninger omtalt på nettet.Men dette krever vel spesiell software og eller hardware ?

--

Nei. jeg forstår deg slik at du bare skal ha utsikt ut av flyet rett framover i en skjerm. Det eneste du trenger er ett stk pci skjermkort med minimum 4mb skjermminne og en dertil hørende skjerm - sett opp dette i windows (windows finner nytt utstyr vanligvis selv) - Ved første oppstart av maskinen etter installeringen av kort og skjerm - høyreklikk på "gammelskjermen" og velg properties og aktiver det nye skjermkortet/skjermen. I FS-95 - 98 - 2000 - 2002 og i Combat flightsim 1 og 2 trenger du bare å "undocke" over panelet - (høyreklikk musa og velg undock window) flytt det nye panelvinduet til den aktuelle skjermen og vips du har fs over flere skjermer. du trenger altså kun flere pci grafikk-kort og skjerm(er). Har selv ett system med 1 agp og 3 pci grafikkkort på en og samme pc (+2 PC-er til i nettverk i tillegg da.)Fs går fint på en pc og flere skjermer så fremt du bare har utsikt ut over en skjerm.

[ 18-02-2002: Endret av: Torgeir Opland ]

Lenke til kommentar

Billigste er nok som han over skriver. Alternativ 2 er å gå til anskaffelse av et kort med to utganger, som F.eks Matrox g450/550

Dette er endel dyrere, da jeg tror matroxkortene er 1000+ kr. men du får et kanon 2D kort også da :smile: med innebygget funksjonalitet i driverene for enkelt å bruke 2 skjermer.

Bruker dette på og det er genialt. Har aldri prøvd det med spill - sjefen liker ikke det.... Go figure :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...