tv-freak Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hvordan får jeg kobla til en skjerm til når jeg bare har en skjermutgang på skjermkortet? Vil gjerne spille FS2002 pro (jeg har det) uten at extra panelene kommer i veien for sikten. Vet noen hvordan jeg kan få kobla til en skjerm til?? Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 PS: Jeg har ingen andre skjermutganger. Lenke til kommentar
egkro Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Har det samme "problemet" selv, og postet spm. i forumet under flightsim.no. Her fikk jeg følgende svar, mitt spm. først: Hva trengs for å anvende 2 skjermer til FS2002 evnt. andre simulatorer, slik at instr.panel vises på den ene, landskap i den andre. Har sett slike løsninger omtalt på nettet.Men dette krever vel spesiell software og eller hardware ? -- Nei. jeg forstår deg slik at du bare skal ha utsikt ut av flyet rett framover i en skjerm. Det eneste du trenger er ett stk pci skjermkort med minimum 4mb skjermminne og en dertil hørende skjerm - sett opp dette i windows (windows finner nytt utstyr vanligvis selv) - Ved første oppstart av maskinen etter installeringen av kort og skjerm - høyreklikk på "gammelskjermen" og velg properties og aktiver det nye skjermkortet/skjermen. I FS-95 - 98 - 2000 - 2002 og i Combat flightsim 1 og 2 trenger du bare å "undocke" over panelet - (høyreklikk musa og velg undock window) flytt det nye panelvinduet til den aktuelle skjermen og vips du har fs over flere skjermer. du trenger altså kun flere pci grafikk-kort og skjerm(er). Har selv ett system med 1 agp og 3 pci grafikkkort på en og samme pc (+2 PC-er til i nettverk i tillegg da.)Fs går fint på en pc og flere skjermer så fremt du bare har utsikt ut over en skjerm. [ 18-02-2002: Endret av: Torgeir Opland ] Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Billigste er nok som han over skriver. Alternativ 2 er å gå til anskaffelse av et kort med to utganger, som F.eks Matrox g450/550 Dette er endel dyrere, da jeg tror matroxkortene er 1000+ kr. men du får et kanon 2D kort også da :smile: med innebygget funksjonalitet i driverene for enkelt å bruke 2 skjermer. Bruker dette på og det er genialt. Har aldri prøvd det med spill - sjefen liker ikke det.... Go figure Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Fant nettopp ut at PC-en har to skjermer inne, en "plug and play skjerm" og en "standard skjerm". Har det noen forskjell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå