Gå til innhold

App programmering på Windows

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Windows gaming pc. Jeg har lenge hatt lyst til å kode en app, det eneste problemet er at jeg ikke har pc som kjører XCode (Vil ha appen ut på Appstore)

Så mitt spørsmål er om dere der ute, som kan dette, vet om det finnes noe program som gjør at du kan lage spill og apper på en Windows pc? Gjerne gratis!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan du finne litt mer informasjon om her. Det kan se ut som om SDK ikke er gitt ut på andre plattformer en OSX, men det finnes som nevnt på SO mange kryssplattform muligheter.

Alternativt finnes det muligheter for utvikling på Windows, men dette virker som om kan være en del mer kav å få til, blant annet tvinger mange av disse deg til å signere applikasjonen på en Mac før du kan sende den til appstore. Les litt i posten, mye bra fra folk med personlig erfaring.

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Skal du utvikle og gi ut en app, og gi den ut i AppStore, så ville jeg gått for å kjøpe en Mac, og så heller eventuelt selge den etter på, med mindre du vil beholde den. Tror det er langt enklere enn å forsøke fra en Windows maskin, lurer faktisk nesten på det er et krav om at man må ha en Mac med OSX for å få publisere en app i AppStore, mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

En billig løsning kan jo være å kjøpe en gammel, brukt Mac. Enkelte modeller fra 2007 er jo fortsatt i stand til å kjøre nyeste versjon av OS X og Xcode, faktisk vil også neste utgave av OS X (Yosemite) fungere på visse maskiner fra 2007 hvis jeg har forstått det riktig.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

En Mac mini er vel kanskje noe av billigste maskinvaren, fra 4-5000 kr ny pris, og sikkert rundt halvparten brukt, burde holde lenge til å utvikle litt apper, så kan man selge den etterpå, eller sette den i stua, ser ut som en fin mediacenter maskin også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...