Gå til innhold

Hva er sunt og ikke sunt?

Gjest Bruker-292501

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Ikke mye melk for voksne, det er nok en kjensgjerning. Og helst ikke søte typer melk.

Alt er jo relativt. Klart alcohol og annet kan være verre. Men det er bedre drikke vann jamlig enn melk for en voksen. Vann er veldig bra. Vann kan du drikke i litervis.

Spesielt for voksne, og jeg snakker om lett melk og esktra lett melk. Ikke hå melk, spy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Det protesterer jeg på. Om det skal være søt er H bedre enn de lette. Men kulturmelk er mest å anbefale. Og helst Q framfor tine. Kjøper helst bare Q. Som Bio Q som er demmes variant av Biola. Bare mye friskere og bedre.

Det er ikke snakk om det er godt men at det er sunt og h melk er veldig usunt

Lenke til kommentar

Det protesterer jeg på. Om det skal være søt er H bedre enn de lette. Men kulturmelk er mest å anbefale. Og helst Q framfor tine. Kjøper helst bare Q. Som Bio Q som er demmes variant av Biola. Bare mye friskere og bedre.

H-melk er den aller sunneste. Les neste nummer av Time magazine, det var de som startet fettskrekken i 1984. Nå 30 år senere har endelig forskningen oppdaget det selvfølgelige faktum at mettet fett er det sunneste for oss mennesker. Naturlig mettet fett er 100% naturlig for kroppen vår, det fremmer fettforbrenning, og rydder opp i blodårene våre. Mettet fett forhindrer hjerte-karsykdommer, diabetes, kreft, alzheimer og flere andre livsstilssykdommer som alle skyldes overinntak av karbohydrater og kornprodukter.

Det er ikke hver dag en 30 år gammel vrangforestilling blir så til de grader motbevist en gang for alle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

H-melk er den aller sunneste. Les neste nummer av Time magazine, det var de som startet fettskrekken i 1984. Nå 30 år senere har endelig forskningen oppdaget det selvfølgelige faktum at mettet fett er det sunneste for oss mennesker. Naturlig mettet fett er 100% naturlig for kroppen vår, det fremmer fettforbrenning, og rydder opp i blodårene våre. Mettet fett forhindrer hjerte-karsykdommer, diabetes, kreft, alzheimer og flere andre livsstilssykdommer som alle skyldes overinntak av karbohydrater og kornprodukter.

Det er ikke hver dag en 30 år gammel vrangforestilling blir så til de grader motbevist en gang for alle.

Pff, for noe tullball. Alle vet at h melk er usunt, det har mye fett i seg. Skal man drikke sunn melk så drikk ekstra lettmelk

Lenke til kommentar

Det hadde ikke forundret meg i det hele tatt. Vil ikke si selvfølgelig, men selv mettet fett har undergrupper. Startet å interessere meg da folk mente kokos er usunt pga. det er mettet fett. Selvfølgelig er det noe som skurrer.

karbohydrater og kornprodukter.. flott, billig fyllmasse

Lenke til kommentar

Mettet fett er IKKE mer fetende enn andre fett-typer. Det kan være litt sjokkerende å lese for mange. Kroppen kan i prinsippet produsere mettet fett selv, men det finnes undergrupper, og det vil ikke nødvendigvis si mettet fett er dårlig av den grunn.

Myndighetene anbefaler oss å spise omtrent 50-60 prosent karbohydrater i løpet av dagen, 30% proteiner og 20% fett. Nyere forskning (og mye av det) viser ingen sammenheng mellom mettet fett og økt kolesterol. De derimot skylder på karbohydrater som verstingen, og det tviler jeg ikke noe på. Det er garantert fetende ettersom vi stapper i oss mye av det i løpet av dagen (alt i butikken er fult av det nærmest) og som de fleste vet, så blir det omdannet til sukker i kroppen. Når vi ikke har bruk for denne energien (som er ofte for mange) blir sukkeret omdannet i leveren til et annet stoff som videre går til lagring i fettcellene.

Karbohydrater er uten tvil verstingen.. om denne noian for mettet fett og fett generelt på 80-tallet hadde stemt, hvorfor er tallene så mangedoblet? Det er en elefant i kjøleskapet.

Vi er jo fortsett ulike folk som reagerer forskjellig. Jeg sliter på å legge på meg, men det er en større helhet i det for sure.

Edit: Flere anbefaler derimot likestilling av karbo, proteiner og fett for folk flest.

Endret av walkinbalance
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Dere kan si hva dere vil om melk men vi har alle en gang fått melk fra mora vår ;)

Alle pattedyr får det. Men hvorfor fortsatte mennesker å drikke melk, når resten av pattedyra slutta etter en stund?

Du vet vell vi er pattedyr også?

Lenke til kommentar

Dere kan si hva dere vil om melk men vi har alle en gang fått melk fra mora vår ;)

Alle pattedyr får det. Men hvorfor fortsatte mennesker å drikke melk, når resten av pattedyra slutta etter en stund?

Ja, det er det jeg mener. Hvorfor vi som eneste pattedyr fortsatte med melk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Fordi det er godt og sunt. Og man kan bruke det i masse mat og andre ting som frokostblanding og sjokkomelk. Pannekaker, vafflekaker osv

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Fordi det er godt og sunt. Og man kan bruke det i masse mat og andre ting som frokostblanding og sjokkomelk. Pannekaker, vafflekaker osv

Ok. Da skjønner jeg. :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jau, den var i hvert fall skreddersydd i forhold til kumelk

Morsmelk inneholder sæd, det gjør ikke kumelk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...