Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ISP bør jeg velge for laaaav latency i Bergen område

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel skal du spille mye i sentral europa så ville jeg gått for Nextgentel.. De har ufattelig bra latency til Tyskland spesielt.. Også nl, at, it funker bra. Men skal du spille på svenske servere, uk, fi, de servere så ville jeg holdt meg unna.

Den beste norske linjen jeg har sett, hvist du tenker til hele europa, så er det tiscali.. Virker som de har dritbra deal og sitter med god kapasitet på fiber.. En jeg kjenner sitter på 40-50 ms til alle servere i sentral europa.. mens hele scandi ligger på 30-40 ms, dos ping.. Så skulle jeg byttet så ville det nok blitt tiscali, vurderer det nå, bare synd de har så dårlig ut hastighet..

Lenke til kommentar
Vel skal du spille mye i sentral europa så ville jeg gått for Nextgentel.. De har ufattelig bra latency til Tyskland spesielt.. Også nl, at, it funker bra. Men skal du spille på svenske servere, uk, fi, de servere så ville jeg holdt meg unna.

Den beste norske linjen jeg har sett, hvist du tenker til hele europa, så er det tiscali.. Virker som de har dritbra deal og sitter med god kapasitet på fiber.. En jeg kjenner sitter på 40-50 ms til alle servere i sentral europa.. mens hele scandi ligger på 30-40 ms, dos ping.. Så skulle jeg byttet så ville det nok blitt tiscali, vurderer det nå, bare synd de har så dårlig ut hastighet..

Nextgentel... Kvalito... ellers så er jo BBS en mulighet for deg?

Hold deg langt unna Tiscali, de har routing som er så dorlig at man blir routet via frankrike for å spille på en norsk server (Kvalitoservere i dette tilfelle). Tiscali er også beryktet for dorlig service, men det skal jeg ikke utale meg i siden jeg ikke har Tiscali.

Lenke til kommentar

Takk for hjelp.. synd BKK ikke har bygget ut over større deler av Bergen.

Har hørt at avstanden til din telenor sentral har mye å si for forsinkelsen til servere i Norge og ellers. Bor man nærmt en sentral, så får man lavere forsinkelser til servere rundt i landet.

Stemmer dette?

Lenke til kommentar

de. er Tyskland. Går ut ifra at du mener .dk for Danmark! Angående det du skriver om Tiscali så har jeg ingen erfaring, og kan derfor ikke motsi deg på noen måte. Men jeg har lest flere poster her på forumet der folk har klaget på at deres Tiscali oppkoblinger har gitt eleding latency. Ta et søk på forumet så finner du kanskje noe...

Lenke til kommentar

Hold deg langt unna Tiscali, de har routing som er så dorlig at man blir routet via frankrike for å spille på en norsk server (Kvalitoservere i dette tilfelle). Tiscali er også beryktet for dorlig service, men det skal jeg ikke utale meg i siden jeg ikke har Tiscali.

Har du noe bakgrunn for denne uttalelsen, feks en tracert eller lignende? Kvalito har jeg også "hørt" mye dritt om, men kan desverre ikke bekrefte dette.. Men kan se om jeg får tak i fyren som har tiscali så kan han legge ved en tracert.. Tror faktisk de har avtale med gamle world online..

Lenke til kommentar
de. er Tyskland. Går ut ifra at du mener .dk for Danmark! Angående det du skriver om Tiscali så har jeg ingen erfaring, og kan derfor ikke motsi deg på noen måte. Men jeg har lest flere poster her på forumet der folk har klaget på at deres Tiscali oppkoblinger har gitt eleding latency. Ta et søk på forumet så finner du kanskje noe...

Ja da mener jeg tyskland selfølgelig.. Jeg pinger de med 40-50 ms i dos.. Vanvittig bra ping, jeg bor i tillegg langt unna sentralen.. Problemet når jeg pinger sverige er at jeg blir rutet gjennom hamburg i tyskland for nextgentel.. Dermed ligger jeg på 90 ms i dos.. 130 ms ingame..

Lenke til kommentar
Takk for hjelp.. synd BKK ikke har bygget ut over større deler av Bergen.  

Har hørt at avstanden til din telenor sentral har mye å si for forsinkelsen til servere i Norge og ellers. Bor man nærmt en sentral, så får man lavere forsinkelser til servere rundt i landet.  

Stemmer dette?

Jepp, jeg bor langt unna sentralen og har en 10-15 ms mere en de som bor nærmere, bor vel ca 2 km unna sentralen.. En annen jeg kjenner ligger alltid med 10 ms bedre en meg..

Lenke til kommentar

Har du noe bakgrunn for denne uttalelsen, feks en tracert eller lignende? Kvalito har jeg også "hørt" mye dritt om, men kan desverre ikke bekrefte dette.. Men kan se om jeg får tak i fyren som har tiscali så kan han legge ved en tracert.. Tror faktisk de har avtale med gamle world online..

Har flere venner som har tiscali... alle er ufornøyde med service og med flere spill så "lagger" det på nettet.

Kvalito har jeg selv, og er stormfornøyd med. Servicen er på topp (Svar etter 5min på mail). og hvilken "dritt" har du hørt om kvalito? vil gjerne høre andre folks sine meninger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...