Gå til innhold

Kjøp av nettbrett til bil, som støtter MKV filer direkte

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vil gå bort i fra DVD spiller i bil for lange kjøreturer til nettbrett for ungene.

Kriteriet mitt er da å ha 2 stk nettbrett som kan spille av .mkv filer uten å "lagge"

Leste litt at man måtte konvertere .mkv til .mp4 filer for at det ikkje skulle hakke og gå best mulig. Dette gidder ikkje jeg :p

Er det noen som kan hjelpe meg?

Pris tenkte jeg rundt 2000kr per nettbrett.

Komplett.no har tilbud på

Samsung Galaxy Tab 3 10.1" Pure White 16 GB SSD + 32 GB minnekort

Et godt tilbud synes jeg, men fungerer den med .MKV ? :hmm:

https://www.komplett.no/samsung-galaxy-tab-3-101-pure-white/810849

1 GB RAM er for lite!

Den sliter noe enormt med 1 GB RAM. Allerede første dag krasjer nettlesere, apper ja alt mulig. Standard konfigurert er det 50-200 MB RAM ledig, noe som er alt for lite..
Jeg innstalerte Nova launcher, og deaktivere så mange program som mulig og nå er den brukbar.
Kjøp heller den eldre Note med 2 GB RAM, det er MYE bedre.
Forøvrig sliter android 4.x med 1 GB RAM. Ikke så mye pga android, men pågrunn av OEM programmer som produsentene legger inn..
Men igjen, kjøp heller et nettbrett med 2GB RAM. Det er en helt annen verden!!

Kanskje jeg skal drite i Samsung Galaxy Tab 3 10.1"?

Kan Samsung Galaxy Tab 4 10.1" være et bedre valg med 1.5GB minne?

edit nr ca15 :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt i samme kategori selv. Dvs på jakt etter ett Android 10" nettbrett til ca 2000. Alternativene er mildt sagt lite fristende.

Er vel bare Sony Z som er i nærheten av å friste, ser den har samme prossessor som Samsung S3 hadde. S3 begynte å lugge mer enn jeg likte. Iom at jeg får iPad til samme pris (vet dette ikke er aktuelt for ditt bruk :) ) frister det faktisk mer.

Kommer til å kikke på LG G-pad 8.3, men tror kanskje det blir litt lite.

Iom at kjøp av brett ikke er tidskritisk tror jeg det hele ender med at jeg venter på LG G-pad 10.1" eller importerer Pipo P1.

Vet jeg ikke svarer helt på spørsmålet ditt, men dette er kandidatene jeg vurderer som passer med størrelse og noenlunde pris. Mulig andre kan svare på om noen av disse kan kjøre mkv uten lagg.

Lenke til kommentar

Jeg er på min andre eeePad TF700 iallefall (den første gikk i lyn og torden), og jeg streamer 1080p MKV filer direkte fra filserver (smb, trenger ikke transcode på serversiden en gang) med DicePlayer på fra Android Market/Google Play. Nå er ikke den lenger i salg, men hvilken som helst nyere pad med Android vil klare 1080p MKV filer helt fint, både når de ligger lokalt på pad/minnekort/USB-stick/USB-hdd og når de streames via WiFi..

Endret av AnthonyEdwardS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...