Adrax Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) https://www.youtube.com/user/ScoutNationHD/videos Denne fyren lager masse videoer med innhold som han ikke eier rettighetene til. Han har jo åpenbart redigert videoene en del, men innholdet er jo likevell noe han ikke eier. Er det han holder på med lovlig? Hvis det ER lovlig, hvor mye må en slik youtube-video redigeres før det blir lovlig? Hvis jeg legger ut 5 minutter med råmateriale fra en fotballkamp blir jo videoen blokkert i alle land. Men er alt OK hvis jeg bare redigerer inn dette i videoen?: "Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use." Det står ovenfor at man kan bruke copyright materiale hvis man ikke tjener på det, men ScoutNation har jo annonser på Youtube-kanalen sin. Dermed tjener han jo penger på dette. Noen som kan forklare meg hvor grensen til lovlig og ulovlig går? Endret 16. juni 2014 av Adrax Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Han har jo bevisst skalert bildet slik at ingen kanallogoer vises, noe som kanskje fører til at det blir for mye jobb for piratjegere. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Han har jo bevisst skalert bildet slik at ingen kanallogoer vises, noe som kanskje fører til at det blir for mye jobb for piratjegere. Youtube har et ID-content system som automatisk finner ut om videoen du har opplastet inneholder bilder fra en fotballkamp, en musikkvideo eller hva som helst. Man er nødt å croppe, endre farge på video, fikse på lyden og alt mulig rart for at ikke ID-content system skal gjenkjenne innholdet du har lastet opp. Derfor trenger man ikke piratjegere som flagger videoene til folk.. Lurer fortsatt litt på om det han gjør er lovlig.. hmm. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Piratjegerne eller ID systemet er jo helt på trynet uansett, de soper jo mye lovlig materiale uansett så fair use regelen eksisterer ikke så mye nå lenger. Faktisk er jo parodi biten i det USAske systemet også utgått i disse dager, de plugget jo CaptainSparklez sin orginal komponerte Minecraft Style for eksempel. Så har du også 100% orginale vaskemaskin massakren til Aussie50 som er klipp han har filmet i sin egen hage havnet også under samme system siden den var nevnt i ett nyhetsprogram eller lignende. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Alle laster opp klipp de ikke har rettigheter til, jeg har en kanal med over 700 hotel cæsar klipp som jeg ikke har rettigheter til, ser ikke noen sure miner der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå