buffy88 Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Noen som vet hva jeg kan erstatte shortening med?? Jeg ska lage disse kjeksene http://www.youtube.com/watch?v=vrq8v9ijPs4 og i oppskriften står det shortening.. vet at delfia fett er det vi bruker her. men dette er til en kjeks oppskrift og shortening har samme konsistens som romtemperert smør (har jeg hørt) og delfia fett er jo hardt som stein..?? noen som vet om det går an å romtemperere delfia fett så det blir mykt?? eller gjør det ikke noe om jeg smelter det?? har også klart å google meg frem til noe som heter cocosa?? noen som har brukt det før?? kan jeg erstatte med det?? trenger svar så fort som mulig.. ska lage de til helgen Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Ekte meierismør er det aller beste. Best på smak, best på konsistens, og veldig sunt. Uttrykket "shortening" betyr smørerstatning, altså kunstige preparater som skal ligne mest mulig på smør. Bruk heller ekte vare. Lenke til kommentar
buffy88 Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Ekte meierismør er det aller beste. Best på smak, best på konsistens, og veldig sunt. Uttrykket "shortening" betyr smørerstatning, altså kunstige preparater som skal ligne mest mulig på smør. Bruk heller ekte vare. oki men det skal være 1 halv kopp smør og 1 halv kopp shortening. skal jeg da bare bruke 1 hel kopp meierismør?? hun som jeg fant oppskriften hos sa at hvis jeg byttet ut shortening med vanlig smør kunne det hende de seg litt utover..? og det er litt dumt hvis de gjør med disse kjeksene.. hva mener du?? er litt ny til dette bake greiene Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 http://foodreference.about.com/od/Fats-And-Oils/a/What-Is-Shortening.htm Kan prøve flott eller delfia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå