Choo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei Noen som har forslag til og kjle ned 4 hd's med 10 000rpm som er pressa sammen i et lite kabinett? har 7 vifter osv. Men maskina restarter pga varmen. Forslag? mvh André. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Disse skulle da hjelpe. Ellers finner du andre løsninger hos microplex.no under "Kjølere->Drev". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg tror ikke maskina tar omstart på grunn av varmen, men kanskje heller på grunn av strømforbruket. En enkel test: Kjenn på siden av harddiskene når maskina er som varmest. (f.eks ved en uønsket omstart) Hvis du brenner deg på fingeren er temperaturen over 50'C og du bør skaffe bedre kjøling til diskene. (kanskje mer rettet luftstrøm, gjerne med kanal fra vifta til diskene.) For å få bukt med ustabiliteten prøv med en kraftigere PSU og se om det hjelper. (eller en svakere og se om det blir værre) Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg har en 10000rpm`er og 2 andre disker stående ganske nærme hverandre. Jeg har latt 10000`ern få noen cm med luftglippe over seg og så har jeg to 80mm vifter som blåser over på litt over halv hastighet. Aldri hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå