Gå til innhold

waterchill lekker som ****!


Anbefalte innlegg

Den blå ringen skal bare trykkes ned når du skal ta løs slangene. De hurtigkoblingene kan være litt ugreie å ha med å gjøre. Du må virkelig trykke hardt for å feste slangene. Dessuten må du sørge for at kuttene er helt rette, ellers blir det fort problemer.

At det lekker hos deg, og basert på din forklaring, tyder det mest på at du ikke har fått slangene helt til bunns. Et lite triks kan være å fukte slangene med litt zalo. Fukt en Q-tip med zalo, og stryk den på utsiden av slangen, ca. 5 mm. Husk at Q-tip'en skal _fuktes_, ikke være våt! Se om du ikke får slangene skikkelig nedi da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd det....men det lekker fortsatt! Virker på meg som om slangen er for tynn til å få "feste" i hurtigkoblingen...det sitter liksom ikke fast, selv om jeg har trykket den veldig hardt inn i koblingene!

 

Bruker du feil slange ? på mitt var det 2 tykkelser og det sto

forklart i manualen hvor de skulle brukes .

Lenke til kommentar
Da er det jo ikkje rart at det lekker, tenk på en vanlig vannslange og sånn hurtigkobling som er på huset. Tar man ikkje å kruer ned det som skal stramme slangen (som ei slangeklemme) så lekker og spruter det. Prøv å dytt eller som det er å skru på den blåe "saken"!!

 

æhhh...fatta ikke helt hva du prøvde og formidle! Kan du omformulere deg litt? Den blåe "saken" skal etter hva jeg har fått med meg ikke skrues på!

Lenke til kommentar

Har ikke hatt swiftek, men radiatoren min hadde slike hurtigkoblinger, og der fulgte det med noen små plast rør til å stikke i endene på slangene.. dette gjorde endene mer stive, og dermed bedre feste/tetthet..

 

Så hvis du finner noen slike blant alle delene, prøv disse....

Lenke til kommentar
Har ikke hatt swiftek, men radiatoren min hadde slike hurtigkoblinger, og der fulgte det med noen små plast rør til å stikke i endene på slangene.. dette gjorde endene mer stive, og dermed bedre feste/tetthet..

 

Så hvis du finner noen slike blant alle delene, prøv disse....

 

Det er ikke Swiftec som lager Waterchill, men Asetek. Er nok litt forskjell.

 

Min gjetning vil være at du har fått feil slange. Send en mail til Asetek eller dem du kjøpte settet hos, og spør om en ny slange.

Lenke til kommentar

saphiens: Jeg tror at problemet ditt fortsatt er at du ikke har fått trykt slangene skikkelig nedi. Prøv å press de hard nedi, er den låse mekanismen, den blåe ringen, oppe eller nede da? Kan være at du skal presse slangen nedi og dra den blåe ringen opp så den låser slangen. Prøv og så å bytt litt på slangene, kutt den på nytt. Med en skarp saks.

Lenke til kommentar

Hvor langt inn får du slangen da......Mener å ha lest at de skal neste to cm inn i koblingen før de er helt inne.....

Når det gjelder koblingene så skal det bare være å trykke inn uten å gjøre noe mere....skal låse slange av seg selv.....skal du ha den ut igjen så må du trykke ned den blå ringen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...