johanjr Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hei noen som har forslag på en Divx maskin som skal rippe og stå koblet til TV? Skal kun brukes til å rippe filmene (raskt) og spille dem av på tv. Vil også ha trådløst tastatur med innebygget mus (hvor kjøpes dette?) Ønsker forslag på kabinett - CPU - hovedkort - HD - skjermkort - lydkort samt tast/mus Lenke til kommentar
house Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 synes nesten synd på deg, for når en admin snapper opp dette så er det rett ut herfra, de er kjent for å være harde på avtrekkeren med engang noe med illegal kopiering blir nevnt, jeg vil heller ikke da gi deg noen tips! Lenke til kommentar
pegg Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Chieftec Dragon Medium DX-01SL-D Intel Pentium 4 1.8 GHz"Northwood" Abit TH7 II 512mb rdram Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM ATI radeon 8500 Soundblaster Audigy Player tastatur med inebygd mus har jeg aldri sett. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Quote: On 2002-02-18 22:20, house skrev:synes nesten synd på deg, for når en admin snapper opp dette så er det rett ut herfra, de er kjent for å være harde på avtrekkeren med engang noe med illegal kopiering blir nevnt, jeg vil heller ikke da gi deg noen tips! Er illegal kopiering nevnt? Så vidt jeg har forstått, er det vel lov å rippe sine egne filmer? Kanskje han ikke har DVD standalone, og DVD-romen bråker noe inni granskauen... Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Flott takker - og blir man utestengt pga en DivX kube så er det noe galt med forumet! Greit nok at det er ulovelg med Divx men å rippe egne filmer er IKKE ulovelig. Hva skal jeg si... blir jo som å spørre om hvilken VHS spiller som gir beste bilde på TV.. og bli utestengt fordi man KAN bruke VHS spilleren til noe ulovelig;) DIvX kuben skal IKKE brukes til noe ulovelig! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Synes også det var et rart argument. Disse HW folka har jo tilogmed en divx guide dersom jeg ikke husker feil. Mht til maskin funker vel det meste til dette formålet dersom man ikke har dårlig tid. En hvilken som helst med CPU>1Ghz burde være greit. Synes forøvrig det var en grei maskin forrige mann foreslo, mye RAM er kjekt. Du klarer deg også med ett Radeon 7500(eller 7200) kort med tv-ut, 8500 er mer for spillere og kanskje litt overflødig. Selve rippingen krever faktisk ikke så rask CPU, det er akkurat når den står og koder selve filmen at den hopper opp på 100%(hverfall skjedde dette når jeg prøvde easydivx her om dagen). Rask HD + DVD spiller kan nok spare endel tid, personlig har jeg en litt gammel(men dog sonefri) spiller som kopierer litt for sakte. Jeg har sett tastaturer med tråd + slik museflate, men ikke trådløse. Måtte legge til litt her, da jeg så hva det _egentlig_ dreide seg om :smile: [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-02-18 22:53 ] Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 For ikke å snakke om omtale av programmer som knekker XP koder :smile: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 :grin: RIPP IT :grin: [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-18 23:36 ] Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 http://www.hwextreme.com/reviews/barebones/sv24/ sjekk den! hehe... Lenke til kommentar
bizarre Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Hvis jeg skulle hatt en Divx maskin som Lager divx`er og skal spille Divx`er ville jeg ha kjøpt dual. Det tar Ca halve Tida å rippe enn med en CPU + at du kan rippe og se på Divx og det fungerer fett. Dyrt er det da! Hilsen biZaRRe Specs: Software: Windows 2000 pro Servicepack 2 Nvidia Detonator 22.40 AMD Driverpack (include AGP driver) Hardware: 2 x AMD MP 1800@1632 CPU Tyan Tiger S2460 MP Motherboard 1 x 512 MB REG ECC RAM Asus V8200 Deluxe (GeForce 3) SoundBlaster Audigy player Soundcard Addtron 10/100 NIC WDC 100 GB 7200 RPM disk WDC 40 GB 7200 RPM disk WDC 80 GB 7200 RPM disk Plextor 16/10/24 CD-burner Sony 3,5" floppydisk ChiefTech 340W Power supply Image & Shapetek EYE910BB (Housing) 2 x Taisol CGK760092 with copper core(ca 40C idle) 2 x 120 mm YS-Tech fans 2 x 80 mm Coolermaster Fans 2 x 60 mm Ys-tech fans Round IDE Cables Slot HO FAN (cool down my Geforce 3) Artic Silver Input hardware: Hansol 900P (Monitor) Microsoft Intellimouse v 1.1 Logitech Cordless keybord pro Altec Lansing 2 x speaker + 1 sub + Cerwin-Vega! 8181 In 3dmark 2001 http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2259446 [email protected] IRC: @EF-net on #hardware.no #casemod Homepage: http://home.no/bizarre Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 Må ikke programvaren være konstruert for et dual system for at man skal få utbytte av det? Uansett - dual er interessant man kanskje overkill med tanke på støy nivået i et slikt system.... skal jo stå ve TV:) Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Å rippe til div-x og se film på tv er å dra i to veldig forskjellige retningen. Hvor viktig er egentlig denne rippingen for deg. Hvis dette kunne nedprioriteres ville jeg klart valgt en maskin basert på dette: CPU: Via 933Mhz med bare kjøleribbe uten vifte Skjermkort: ATI Radeon 7200 (dette er uten vifte) PSU: Kjøp en 300watter der du bytter ut vifta med en papst 12db vifte fra http://www.microplex.no Kjøpt en Fujitsu eller Samsung 5400rpm harddisk da begge disse lager disker som er ment og være stille. Kommer du først og fremst til å SE film og ikke rippe så mye syntes jeg dette er et bra alternativ. Du kan jo også rippe med denne, men det tar jo litt lenger tid enn med en P4... Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Hei house! Vil bare påpeike at johanjr ikkje nemte noko om at han ikkje eigde filmen.For det er lov å rippe dvd filmar som ein eiger sjølv.. Når johanjr nemner i ein annan post at divx er ulovelig så er ikkje det heilt riktig.. Å lage video i divx formatet er ikkje ulovelig..Men,å eige ein divx film av ein film ein ikkje eiger orginalen av er ikkje lov... Foresten eg har ei p|| 233Mhz med 256mb sd-ram kor lang tid vil det ta å ta backup av ein dvd film som eg eiger?Har ikkje prøvd det sjølv endå.. Elles så har eg eit pinnacle dc10plus videoredigeringskort,woodoo2 12mb (veit det er gamalt) og eit mpeg 2 kort..D.v.s at eg "bare" får vist dvd format på tvén.. Kva skjermkort annbefalar dykk slik at når eg lager ein video(som eg har filma fra videokamera mitt (ikkje ulovelig)) i eit format som foreksempel divx formatet og vil vise den på tvén..D.v.s eg trenger eit skjermkort med tv ut..Kunne også tenkt med eit skjermkort med tv-inn som støtter text-tv. Lenke til kommentar
house Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 mårn mårn hassan... han nevnte ingenting, men jeg har hengt nok på dette forumet til å forstå tanke gangen til enkelte av moderatorene, de er litt "strenge" i og for seg greit siden jeg ikke driver med noe man kan kalle ulovlig! =) jeg tenkte bare på å advare han, fordi jeg vil tro at han ikke bare skal rippe sine egne DVD filmer om til divx, for hvorfor skal man det? det er jo bedere å se på DVD filmene med en stasjonær dvd-spiller... derfor trakk jeg den konkslusjonen om at han faktisk skal piratkopiere.. Jeg veit selv at jeg ikke ville tatt divx kopier av mine egne DVD plater pga kvalitets tap i både bilde å lyd, derfor høres dette ut som om han skal rippe =) men bedøm selv, alle har sine meninger og egne tanker, man oppfatter ting forskjellig! jeg støtter ikke piratkopiering, men jeg synes folk kan gjøre det de vil selv, blir de tatt(?) synd for dem.. så lenge ingen ting skjer mot meg Housey _________________ AMD XP1800+ SOYO dragon+ Apacer 512MB DDR Zalman CNPS5005CU dødt: ASUS G-Force v6800 pure (sprengt) nytt: RIVA TNT2 32sdr! =( www.gfx-hysteria.com [ Denne Melding var redigert av: house på 2002-02-19 10:14 ] Lenke til kommentar
kindings Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Utrolig som du skulle mase om disse moderatorene... http://www.hardware.no/guider/divx/index.html der var den :smile: Dersom man kjører hardere linje på diskusjonene her på forumet enn på hovedsiden, så er noe galt. Det er vel stort sett linker til warez og serials til programmer man ikke vil ha og det forstår de fleste av oss. Så lenge vår venn ikke sier noe annet enn rippe er det bare fantasien som råder. Og helt ærlig er jeg likegyldig så lenge han ikke spesifiserer hva han skal gjøre. Synes selv det ville vært enda rarere dersom han begynte å spesifisere med at han skulle ta backup bla bla, ingenting er verre enn dårligere løgnere. [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-02-19 12:19 ] Lenke til kommentar
Voffsen Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Dual CPU har ikke så alt for mye å si. 50% kjappere er å ta litt hardt i. Har selv en AMD XP 1700+ som jeg coder med ca 40-50 fps. Keg bruker NEO DivX. Det er så mye mye kjappere en Flask Mpeg eller Xmpeg at det er grusomt. Resultatet blir bare helt vannvitti i forhold oxo. Lenke til kommentar
Stone Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 En Duron 1Ghz er en bra cpu for en Divx box, billig, stille, og effektiv(Morgan kjerne) S-O Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Keyboard m/mus( usikker paa om er traadloest ) er f.eks "Evolution Keyboard"( http://www.worklink.net/keyboards.htm ) Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Se litt på hardwaren min... Jeg bruker ca 4 timer totalt på å rippe en DVD... God kvalitet blir det også. Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 Vært morsomt å høre hva slags program dere bruker også? Finnes det noe som gjør alt i en operasjon? AHr også hørt at SVCD gir meget bra resultat - men at filmen da blir på 3 - 4 CD`er... Noen bra SVCD program? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå