fiskekongen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei Jeg har nå fått tilbud om en PC pakke fra jobben. Jeg hadde egentlig tenkt meg en bærbar, men tror den blir altfor dårlig til å spille med. Er det noen som kan komme med komentarer om det oppsettet som følger med? Er denne bra å spille med? Hva kan det lønne seg å oppgradere på denne pakken? HP Pavilion t260.no - P4 3,06GHz 533 MHz - 1 GB DDR-SDRAM 333MHz - 250 GB hardisk (7200Rpm) - Radeon 9800 128mb - DVD-rom - Hp dvd brenner +r/+rv - Nettverkskort - IEEE 1394 - 6 i 1 minnekortleser - Web cam - Tv-Tuner kort - Trådløst Tastatur/mus - Creative Soundblaster Audigy - Aktiv Harman Kardon Subwoofer Så er det den bærbare: ( Hvordan er denne å spille med???) - P4 2,66GHz - 512 Mb DDR 266 Mhz - 40Gb disk, ATA 100 - 15' XGA TFT-skjerm - Integrert ATI Mobility Radeon Grafikk - Opptil 64Mb delt skjermminne - Kombinert dvd+r/rw og cd brenner - Trådløst lan - Usb 2.0 Ps: Kan man sette inn skjermkort i denne? Hvor og hvor mye må jeg gi for et bra et? Prisene er: 483kr mnd a36mnd for T260 445kr mnd a 36mnd for 5525 Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Den du fikk stasjonær hjemmepc tilbud er veldig rask, den er tilpasset for spill, den bærbar vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Bærbare PC'er er aldri bra sammenlignet med stasjonære når det kommer til spilling. Så vidt jeg vet kan du ikke bytte skjermkortet i den bærbare til noe som gir i nærheten av ytelsen på et moderne AGP-skjermkort. Du må nesten tenke over hvor stor nytte en bærbar gjør for deg. Men uansett når det gjelder PC pakker som dette så er det noe jeg ikke liker siden det kan by på problemer med tanke på oppgraderinger, sitter nemlig på en selv. Men du får selvagt masse PC for pengene, særlig hvis det er snakk om en hjemme-PC ordning der det trekkes et beløp hver måned av bruttolønn. Lenke til kommentar
fiskekongen Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Ja det er hjemmepc ordning, og vi kan jo oppgradere dem hvis vi vil. Etter de 3 årene får vi tilbud om å kjøpe dem for en symbolsk sum. Slik det er gjort de fleste andre steder. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Ja det er hjemmepc ordning, og vi kan jo oppgradere dem hvis vi vil. Etter de 3 årene får vi tilbud om å kjøpe dem for en symbolsk sum. Slik det er gjort de fleste andre steder. Oppgradering er ikke bare bare med HP. Med det mener jeg utrolig simple hovedkort, simple strømforsyninger, samt ekstremt dårlig plass i kabinettene. Dessuten er det vel ikke "lov" til å gjøre hva man vil før man har "100 % eierskap" i maskinen? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Den stasjonære er helt klart en mye bedre maskin og kan brukes til hva du enn måtte ønske. Det eneste du må vurdere er den praktiske nytten du har av å kunne bære med deg PC'n rundtomkring. Kort sagt; Dersom du skal bruke PC'n kun hjemme så velg den stasjonære. Personlig hadde jeg ikke vært i tvil dersom jeg skulle velge: Stasjonær. Lenke til kommentar
espresso Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hepp hepp! som de andre har sagt tidligere, den stasjonære er absolutt best til spilling her. Den er også meget LETT å oppgradere! Jeg har selv en HP pc hjemmepcløsning fra jobben, den er ca 3 år nå. Har tidligere oppgradert skjermkortet og rammen. Nå har jeg oppgradert resten (kjøper cpu etter 20.10) - i denne gamle hp pc sto det opprinnelig et ASUS HK. Nvidia grafikk kort 260W stillegående psu. etc. STORT og dypt kabinett. Så jeg er ikke enige med de som sier at den er vanskelig å oppgradere. Også er det jo JÆ...lig billig! Med tanke på at dette er noe som blir trukket i fra bruttolønn... - skattefordel! Bærbar? jeg tok ofte toget tidligere - da ønsket jeg meg bærbar, som jeg kunne spille på - og se dvd på. På toget! - Det jeg vil frem til, hvor ofte har du bruk for en bærbar? i jobb/privat? den duger jo til spilling . men ikke de nyeste spillene på max oppløsning/grafikk kvalitet. Ett spørsmål ang cpu på bærbar: er det vanlig strømslukende pentium? for da holder ikke batteriet så veldig lenge om gangen. (mellom hver lading) og spilling sluker en hel del mer strøm en kontoraplikasjoner vil jeg tru... eller er det en p4 mobil prosessor? (husker ikke hva bærbar cpu'n til p4 heter, men trur det var P4m). hvet ikke om du ble så mye klokere... du kan jo alltids sjekke hp.no eller noe for å sjekke hk - det var litt dumt hos meg, det var bare 2 ram plasser, og det sto 1x128mb i hver av dem. Så når jeg kjøpte en 256 mb brikke, fikk jeg bare 384 - sukk... espresso Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Stusset litt over at den stasjonære ikke kjører 800mhz bus men den eldre 533, men det er vel bare meg. Sjekk at p4 3.06 støtter HT da :wink: Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Ville nå heller gått for en hjemmebygd pc jeg da! Hp er kjent for dårlige oppgraderingsmuligheter, dårlige strømforsynynger, dårlige hovedkort ++. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg går ut fra at du allerede har bestemt deg for å benytte dette hjemme-pc tilbudet. I så fall ville jeg kjøpt den bærbare, dersom du ikke har dette fra før. Ser i profilen din at du har en stasjonær pc som ikke er så aller verst: Chieftec Dragon Aluminium AMD 1900+ KD7-raid Pc 3200 512mb Gigabyte ati 9700pro 80 gb, 8mb cache Du kan jo evt. oppgradere denne om en stund, dersom du føler det går for trått. Tenk på det - for et par tusen kan du kjøpe deg f.eks. en Barton 2500+ og et nytt hovedkort. Og du vil fint takle spillene som er ute på markedet nå. Men jeg vil vel tro at du takler dette allerede? Fordelene du får med bærbar er ikke nødvendigvis at du kan løpe rundt og spille på kafé, men jeg har konvertert fullstendig. Det siste året har jeg stort sett brukt samboeren min sin Toshiba Satellite Pro (550MHz Celeron), mens min egen stasjonære har fått stått i fred. Det er en helt annen måte å jobbe på. Før følte jeg meg nesten bundet når jeg satt foran skjermen, mens jeg med en bærbar kan slenge meg i sofaen, se på TV, prate med folk mens jeg jobber (eller surfer på hw.no... ) Jeg har et par "regler" som jeg prøver å etterfølge når det gjelder datautstyr: 1) Ikke kjøp nytt før det du har ikke lenger gjør jobben. 2) Kjøp utstyr ut fra at funksjonaliteten skal øke (derfor prioriterer jeg selv å kjøpe et digitalkamera før jeg oppgraderer min 1.33 T-bird, som fremdeles gjør jobben) Men det er jo du som kjenner de behovene du har, og vet best selv. Uansett, lykke til! swanky Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Fordelene du får med bærbar er ikke nødvendigvis at du kan løpe rundt og spille på kafé, men jeg har konvertert fullstendig. Det siste året har jeg stort sett brukt samboeren min sin Toshiba Satellite Pro (550MHz Celeron), mens min egen stasjonære har fått stått i fred. Det er en helt annen måte å jobbe på. Før følte jeg meg nesten bundet når jeg satt foran skjermen, mens jeg med en bærbar kan slenge meg i sofaen, se på TV, prate med folk mens jeg jobber (eller surfer på hw.no... ) Også svært individuellt. Har selv både bærbar og stasjonær. Bruker den bærbare i jobbsammenheng men den stasjonære til alt annet. Selv om jeg bruker den bærbare sitter jeg som regel alltid samme sted når jeg jobber med den. Jeg liker å jobbe effektivt når jeg først jobber og det skal vanskelig gjøres dersom man ser på TV, prater med folk etc. samtidig. Dessuten er også min erfaring at folk ikke er så veldig begeistret når man "er sosial" med en PC i fanget. Jeg har et par "regler" som jeg prøver å etterfølge når det gjelder datautstyr: 1) Ikke kjøp nytt før det du har ikke lenger gjør jobben. 2) Kjøp utstyr ut fra at funksjonaliteten skal øke (derfor prioriterer jeg selv å kjøpe et digitalkamera før jeg oppgraderer min 1.33 T-bird, som fremdeles gjør jobben) swanky Hehe, prinsippielle gode regler som jeg selv prøver å følge når det gjelder alt bortsett fra datautstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå