Vargtass Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei, har et spm. rundt timig av RAM'en. (kjører Dual DDR) Hos meg står det nå (default): 2,5-4-4-8. Er dette helt på trynet? Fungere dette etter prinsippet 'lavere desto bedre'? Så at Snekker'n hadde kjørt dette minnet på 2,5-8-3-3 med 2,8V. btw, hva står SPD for i denne sammenhengen? Taknemmlig for innspill ! mvh roger Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du kan jo prøve å stille dem ned.. Husker ikke helt hva SPD står for, men det er innstillingene produsenten har lagt inn.. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg anbefaler 2,3,3,5 først, så ser du om det er stabilt, hvis ikke, øk til 2,3,3,6. Er den 100% stabil på 2,3,3,5, kjør den på 2,3,3,4. hva Mhz kjörer du forresten? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei, takk for svar. CPU ser ut til å kjøre stabilt på 3,1, med boxed-kjøleren, men dette er med default timing av RAM. Her må det være en trad-off mellom CPU hastighet og aggresiv timing av RAM? Hvor er det mest å hente, RAM'ner eller CPU speed? Eller for å spørre på en annen måte; hvis det blir ustabilt, hva ofres først; CPU eller timing? (det er gaming som er det primære her..) mvh roger Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du har et Pentium system, derfor er det bedre å ofre timings enn hastighet. Hadde du hatt et amd system er det motsatt (mener jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå