Gå til innhold

feil på Abit KR7A-133R

Obi-Wan

Anbefalte innlegg

kjøpte nylig ny pc med abit KR7A-133R hoved kort, da jeg endelig er ferdig å sette sammen pc'en starter jeg den opp, men jeg får ikke noe signal ut på skjermen (jada, skjermen funger den). Jeg prøver å bytte skjermkort men fremdeles ingenting, noen som vet hva dette kan skyldes?

Da jeg sente mail til komlett sa de jeg skulle forsøke med en annen cpu, ram og strømforsyning, som om alle har det liggende omkring. (Ikke svar på denne posten for å skryte over at du faktisk HAR dette liggened omkring, som jeg har sett en del gjøre i andre poster angående andre ting da seff...)

På abit sin side var det ikke akkurat sp mye hjelp å få heller, var noen få FAQ men ikke noe mer enn det

:-/

burde vel nesten ha med resten av spsifikasjonene....

AMD Athlon XP1800+

Sony Diskettstasjon 3,5"

Maxtor IDE ATA-133 80GB 7200RPM

Abit KR7A-133R Hovedkort Socket A (DDR)

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5

3Com Etherlink XL 10/100Mbit PCI

Creative Soundblaster Audigy Platinum Ex

hehe, tenkte å kjøpe et billig lydkort fr å gjøre pc'en billigere... kjøpte ett til 2500 :-/

[ Denne Melding var redigert av: Obi-Wan på 2002-02-18 22:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en liten jumper paa hovedkortet, ikke langt fra batteriet som husker CMOS innstillingene. Det denne jumperen gj0r er at den utlader batteriet.. i hvert fall slik at minnet blir slettet. For batteriets oppgave er aa huske alle BIOS innstillingene. Ellers maate du jo satt opp PC'en hver du startet den :wink:

Det er tre pinner. Jumperen slutter to av dem. Let litt i manualen saa finner ut hvor jumperen skal staa for aa slette batteriet, og hvor den skal staa til 'vanlig'. Dette er veldig lett aa finne ut av.. staar ganske klart og tydelig i manualen.

Det du skal gj0re er aa koble fra all spenning til PC'en, utlade deg (for aa unngaa at du er statisk ladet og kan 0delegge komponenter) og flytte jumperen til ben 2-3, hvis den sto paa 1-2 fra f0r. Jumperen lar du staa der noen sekunder -det er nok. Altsaa uten aa skru paa maskinen i mellomtiden. Saa setter du jumperen tilbake etter de sekundene jeg pratet om.. Kobler opp maskina og starter opp.

Lenke til kommentar

takk for svar.... men det fungere ikke :cry:

en ting jeg så da jeg hold på inni der var at rammen ikke så ut til å være ordentlig inni, prøvde å dytte den enda lengre inn men fikk det ikke til, kan det eventuelt være årsaken til at jeg ikke får signal :?:(hvis den ikke er ordentlig i)... noen andre som har lignende abit kort... hvor lang nedi skal den stå?

Lenke til kommentar

Det er med veldig stor sannsynlighet minnet. Dette må settes GODT på plass. Selv om det sier "klikk", så har flere opplevd at man må sette det veldig godt i. Dette er nevnt i noen tidligere poster for bare et 3-4 dager siden...

Samme skjedde med meg, og det var minnet. Prøv i en annen slot f.eks.

bertie

Lenke til kommentar

Ram-brikka er på plass når de hvite klipsene i enden på ram-slot´en kan skyves på plass i sporene på brikka.

Det kan av og til være ganske tricky å få Ram-brikkene på plass, i allefall første gang! Det beste du kan gjøre, er egentlig å montere denne / disse og CPU / kjøler FØR hovedkortet monteres i maskinen, for ikke å risikere skader på hovedkortet. Det KAN i verste fall oppstå skader på kortet, om disse delene monteres med kortet på plass i kassa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...