Gå til innhold

"Out of range" blinker på skjermen?

Kjellis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke oppløsningen som er problemet hvis du kjører 1024*768. Jeg har Hansol 710A som suger i forhold til din skjerm. Det kan være oppdateringsfrekvensen (refreshraten) på skjermen som er problemet. Har du fikla med dette? hvilket operativsystem bruker du?

Lenke til kommentar
sett ned oppløsningen...

Hmmm.... kjører bare på 1024x768 jo (Hansol 920D).

Merkelig. Hansol 920D skal jo takle langt mer enn det:

1600x1200 75Hz

1280x1024 85Hz

Er denne meldingen varig eller blafrer den bare forbi i det oppløsningen endres ?

Denne meldingen kommer bare når testsekvensen kjøres i 3d'markn. Blir bra når testinfo vises mellom hver test.

Lenke til kommentar
En venn av meg fikk dette problemet da han ekstremklokket skjermkortet, det han gjorde var å boote i safe mode og sette ned ramklokken........

Følger med tweakprogram med skjermkortet, men kjører på default settings 400/300. Har heller ikke prøvd å overklokke det (enda) ettersom jeg sliter på default.

Jeg har alltid kjørt med 1024x768 i 100mhz, mulig det nye Radeon 9600Pro Fireblade ikke er like fornøyd med d som mitt gamle GF4ti4400 da...? Bruker samma skjerm som før oxo, Hansol 920D "19.

Lenke til kommentar

Oj, kanskje er svaret på problemet mitt her....?

"I følge denne tråden på Short-Media sitt forum, forsøker de nye Catalyst-driverne å sende alt for mange ustøttede oppfriskningsfrekvenser til skjermen, som gir skjermen "panikk" og en tidlig død.

Kortene det gjelder er RADEON 9800 XT, 9800 Pro og 9800, mens det er usikkert i hvilken grad 9700-serien er affektert.

I følge forumposten har driverne hittil "drept" hele 183 skjermer fra 22-tommers ViewSonic P225F til eldre 14-tommers skjermer fra Compaq. Såvidt oss bekjent er det bare snakk om CRT-skjermer.

The Inquirer har innhentet en kommentar fra ATI i Canada, og beskjeden derfra er kort og godt at de ikke har registrert noen problemer - selv etter å brukt noen dager på å forsøke å gjenskape situasjonen.

Vi har også lagt merke til en overoppheting av ATI-kort med de nye driverne, som har blitt opp til 10 grader varmere enn før med Catalyst 3.8-drivere. Selv sier ATI at dette uansett er vel innenfor sikerhetsmarginene."

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...