TrulsHE Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Driver å planlegger å bygge en htpc som skal bruke TVn som skjerm. Skal da bruke et Mini-ITX hovedkort, og siden jeg aldri har vært borte i et sånt fra før er det naturligvis endel jeg lurer på...: *Hva er forskjellen på dette og dette ? Hvilket bør jeg velge, og hvorfor? *Skal bygge kabinett selv... Hvordan funker det med på-knapp? Er det samme som med vanlig hovedkort og kabinett, altså at masse små ledninger skal kobles fra fronten av kabinettet og på hovedkortet? Isåfall, hva gjør jeg som bygger kabinett selv? *Hvordan strømforsyning skal jeg bruke? Helst så liten som mulig (i fysisk størrelse), og den skal drive: 1 harddisk, mini-itx hovedkort, tv-kort, dvd-rom. *Hvordan er grafikkortet som sitter på disse hovedkortene? Er det så dårlig at 3d-spill er helt uaktuelt? Over til TV-kortet... Jeg vil kunne ta opp tv-programmer og lagre disse på harddisk. Har heller aldri vært borti TV-kort, så her har jeg også noen spørsmål...: *Hvilket TV-kort skal jeg kjøpe? Pris er viktig, men foreslå gjerne også noen litt dyrere og si hvorfor jeg burde betale mer for det. *Hvordan kvalitet blir det på det jeg tar opp? f.eks. i forhold til divx? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 VIA EPIA M10000, m/Via C3 CPU 1000MHz Mini-ITX,DDR,VGA (Nehemiah core ) VIA EPIA M10000, m/Via C3 CPU 1000MHz Mini-ITX,DDR,VGA,ATA133,LAN,LYD,Firewire Ved og lese finner du ut mye. Det virker ikke som om det er LAN/LYD/Firewire i det andre HK'er (Øverst). Hva Nehemiah betyr vet jeg ikke, kansje at det er en bedre cpu kjerne eller noe? Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 VIA EPIA M10000, m/Via C3 CPU 1000MHz Mini-ITX,DDR,VGA (Nehemiah core ) VIA EPIA M10000, m/Via C3 CPU 1000MHz Mini-ITX,DDR,VGA,ATA133,LAN,LYD,Firewire Ved og lese finner du ut mye. Det virker ikke som om det er LAN/LYD/Firewire i det andre HK'er (Øverst). Hva Nehemiah betyr vet jeg ikke, kansje at det er en bedre cpu kjerne eller noe? Var nettopp dett jeg hadde fått med meg også... Men det kan da virkelig ikke bety at "Nehemiah core"-versjonen er helt strippet for LAN, LYD, Firewire??? Er det det samme kortet, bare med en bedre cpu på det dyreste kortet? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg er litt ute og kjører bil her nå, men jeg vil tippe det er en annen kjerne i den prossessoren eller noe. Kikk litt på hjemmesidene deres, og søk litt på www.google.com... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå