andesam Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har en Chello Plus oppkobling (1024386). Også har jeg 2 dataer som deler på linja, med en switch. Men av og til så får jeg ikke kontakt med noen av dataene. Men hvis jeg drar ut kontakten til Kabel modemet og swichen, så kommer internttet tilbake. Har Windows XP på begge dataen, norman antivirus og firewall på den ene. noen som har en idè om hva dette kan skyldes? Det er sikkert noe mere dere trenger opplysninger om, så bare spør.. På forhond takk for alle svar! Lenke til kommentar
PloKooN Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har delt chello internetten min på 2 pcer i lan i evig tid...Men nå har chello byttet kabelmodem. Fra Terayon til Motorola. Så nå får jeg bare nett på en pc. Jeg har delt nettet med en SMC switch. Jeg får nett på den ene pcen, men ikke den andre. Først fikk jeg ikke nett på noen av pcene, men så oppdaterte jeg ip-adressa på den ene og da fikk jeg nett.. Men jeg klarer ikke å oppdatere ip-adressa på den andre pcen i lanet. Jeg klarer heller ikke å finne den andre pcen i andre maskiner nå! Hva er galt? Og hva kan jeg gjøre for å fikse dette problemet? MVH PloKooN Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du må da kjøpe en router evt sette to nettverkskort i den ene PCen og bruke den som router. Lenke til kommentar
PloKooN Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du må da kjøpe en router evt sette to nettverkskort i den ene PCen og bruke den som router. Sikker på det? Jeg bruker nettet gjennom switchen nå, og det funker fint.. (men bare på den ene pcen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå