Oxford Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Som overskriften sier så har jeg har store problemer med PC'en min. Når jeg prøver å kjøre f.eks FS2004, NFS Hot Pursuit 2, Colim McRae Rally 3, eller andre nye spill så skjer en av tre hendelser: Pc'en låser seg helt (nytter ikke med CTRL ALT Delete), Spillet lukkes og jeg kommer tilbake til Windows, eller hele maskinen restartes. Jeg har ingen problemer med å kjøre FS2002 og FIFA 2001 eller andre spill som er eldre, eller lite krevende grafikkmessig. Jeg har byttet skjermkort, kjørt memtest (uten at det ble funnet feil) og sjekket at temperaturene på hovedkort og CPU er greie, jeg har også kjørt dxdiag uten at det ble funnet noen uregelmessigheter. Har også prøvd å formater og reinstallere Windows, har prøvd forskjellige versjoner av 4in1 og NVIDIA driverne uten hell... Mitt system er følgende (har bare listet opp de komponenter jeg tror kan ha relevans.... altså ikke tastatur etc...): Win XP Pro (inkl alt av oppdateringer) Iwill KK266-R Hovedkort AMD Thunderbird 1.2 GHz NVIDIA Geforce 2 GTS (alternativt ASUS Geforce 2 MX 7100/T) PC166 SDRAM (husker ikke fabrikanten) Soundblaster 1024 Value lydkort 3Com 3C905B-TX nettverkskort (forbindelse til internett) Realtek RTL8139 (forbindelse til annen maskin) 300W strømforsyning fra Qtechnology Seagate Barracuda IV Jeg trodde selv at feilen lå i grafikkortet, siden feilen bare oppsto i spill med "tung" grafikk, men det ble ingen endring av status ved bytte av skjermkortet... FS2004 lar seg forresten kjøre hvis jeg setter all grafikken på minimum... Jeg håper noen har noen nyttige tips/innspill å komme med! Edit: La til prosessor Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Mitt tips ligger på denne 300W strømforsyning fra Qtechnology Lån deg en annen PSU og test. Q-Tech er ikke akkurat mitt førstevalg innen PSUer. Men i og med at problemet ikke er konsistent kan det være andre ting også. Hvilke programmer kjører du? -KJ Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Ditt skjermkort støtter ikke transform & lightening i hardware med de seneste direct-x driverne. Geforce2 kort er laget for å støtte direct-x 7.1 i HW. Kjøp et geforce3 eller bedre. Lenke til kommentar
eirikst Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Prøv forskjellige via-drivere... jeg ahdde akkurat det samme problemet, dette fikset det! Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Det virker som om, i hvertfall noe av, problemet har med transform & lightening å gjøre! Når jeg slo det av kunne jeg fly med FS2004, og når jeg slo det på så kuttet programmet... men når jeg bruker T&L i FS2002 er det ingen problem.... er det rart man blir forvirret... Er det forskjell på T&L i spill for dx8 og dx9? I NFS Hot Pursuit 2 er det ikke mulig til å gjøre noe med denne funksjonen, så det ser ikke ut til at jeg får kjørt villmann foreløpig... Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 noe raskere minne hadde vel også julpet en del... men et gf2 kort... ET GF2 KORT!!!!! og du klager på at spill hakker? Det er ikke den typen svar jeg er ute etter! Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 og han klagde ikke på at det hakker heller men at pc'en låser seg og restartet se i bios om alt er rikktig der prøv gammle nvidia drivere og gammle via drivere og prøv en annen psu og jeg har et geforce 4 mx460 kort i en annen maskin og de spillene funker fint på den maskinen og det er en amd 1,3 cpu ikke mye bedre enn den han har Lenke til kommentar
Dally Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 mange nytt spiller støtte 8.1 direct-x Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Maskiner krasjer ikke fordi du har gammelt grafikkkort. Oppdater drivere, bios, windows etc. Har du prøvd å reformatere? (servicetips nr1 hehe) Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Oppdater drivere, bios, windows etc. Har du prøvd å reformatere? (servicetips nr1 hehe) Som nevnt i den første mailen har jeg prøvd å reformatere (det prøver jeg alltid når jeg føler at alt annet er prøvd).... Jeg har til og med oppdatert biosen på skjermkortet, uten at det hadde noen effekt... Så jeg spør igjen: Er det noen som vet om det er noen forskjell på T&L for dx8 og dx9? Hva er egentlig denne funksjonen for noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå