AnonymDiskusjon Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Jeg er en snart 18 år gammel gutt på rundt 1.70-71, og veier 63kg. Jeg vil ikke anse meg selv som feit eller overvektig. Jeg har fett på kroppen, men da er det mest på lår og rumpe, mage er det noe mindre. Trenger kanskje Spilte fotball en gang i uken før, og da med høy intensitet. Nå har jeg startet på treningssenter, trent et par ganger den siste uken, og kommer til å fortsette på denne måten. Hvis du ser på meg kan du kanskje tro at jeg trener, har fått høre at jeg har en kompakt kropp og noen har jo også spurt om hvor mye jeg tar i benkrpess og sånt. Men forstår ikke hvorfor jeg har så høyt blodtrykk. Jeg fikk 122 på Dia og 74 på Sys. Anonymous poster hash: d1e42...5d4 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Du har ikke unormalt høyt blodtrykk. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hva får deg til å si at det er høyt ? Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg regner med du fikk 122 på Sys og 74 på Dia, det er forøvrig en helt normal verdi. Når man måler blodtrykk er det flere faktorer som spiller inn for at resultatet ikke blir helt korrekt. Alt dette regner jeg med at står i manual som fulgte med apparatet. Man kan som regel ikke regne målingen som 100% sikker, så lenge det ikke gjøres av en proffesjonell, men det vil gi en god indikasjon på hvilket nivå du har. Dersom apparatet viser 122/74 så indikerer dette at du har helt normalt blodtrykk. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Fra Norsk Helseinformatikk: For de aller fleste av oss er et blodtrykk lavere enn 140/90 et normalt blodtrykk. Et trykk mellom 140-159/90-100 betegnes som mildt forhøyet blodtrykk. Om dette skal behandles, avhenger av hvor mange øvrige risikofaktorer du har for å utvikle hjertekarsykdom. Blodtrykk høyere enn 160/100 skal i de fleste tilfeller behandles med medisiner. Endret 16. juni 2014 av krikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå