Gå til innhold

MSI K7T-266 PRO2-RU Hovedkort Socket A


lhgjes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

borre: hvis du måtte vente mellom 5 minutter til EN DAG mellom hver gang maskinen din skulle boote, så tror jeg du hadde hylt litt, du også.

 

byttet ut msi k7a266 pro2 med abit kr7a (samme cpu/ram som før), funker som en kule..

 

når man leser om de samme problemene som går igjen med msi-kort, skjønner jeg ikke at noen vil ta sjansen på å kjøpe dem.. man kan være heldig og få et kort som funker i 90% av tilfellene, men hvorfor gidde.. ?

 

kjøp abit/asus, du. bra saker. :smile:

Lenke til kommentar

Er kanskje en grunn til at MSI kortet har fått meget bra omtale og vunnet flere tester. Jeg kjøpte dette kortet nettopp fordi jeg leste MYE bra om det.

Mitt fungerer perfekt! Er meget fornøyd! Er nok heller slik at dere som opplever problemer med det har uflaks eller behandler kortet litt på grensen til hva man bør gjøre(snakker blant annet om ekstreme overklokkere).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 04:45, psilocybe skrev:

borre: hvis du måtte vente mellom 5 minutter til EN DAG mellom hver gang maskinen din skulle boote, så tror jeg du hadde hylt litt, du også.


byttet ut msi k7a266 pro2 med abit kr7a (samme cpu/ram som før), funker som en kule..


når man leser om de samme problemene som går igjen med msi-kort, skjønner jeg ikke at noen vil ta sjansen på å kjøpe dem.. man kan være heldig og få et kort som funker i 90% av tilfellene, men hvorfor gidde.. ?


kjøp abit/asus, du. bra saker. :smile:


 

Samma problem hadde jeg til jeg kjøpte meg ny psu..

Jeg hadde en 300w Aashima dritt og bytta til 340w Chieftec... PC-en hakke skrudd seg av en eneste gang etter det

 

Hvis du leser litt på support siden til http://www.msi.com.tw så står det litt nærmere forklart hvorfor Msi korta er kresne på psuen....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 10:15, MortenH skrev:

Har jobbet lenge i butikk som selger hovedkort, og MSI er absolutt å anbefale, de eneste kortene som ikke har vært helt gode fra de var til Slot-A.


På Abitkort derimot, har feilprosenten vært høyere.



 

Du sier noe her! Jeg hadde f0rst MSi K7 Master hovedkort til min Athlon 650 Slot A. Det fungerte ELENDIG! Maate sende inn pc'en 3-4 ganger til komplett f0r jeg ble "forn0yd".. Som plaster paa saaret byttet de ut dritthovedkortet med et ABit KA7-100 og GF256DDR til GF2GTS. Uansett, jeg hadde pc tr0bbel i noen maaneder pga. dette! Gjett om DET var kjipt! Saa naar jeg omsider fikk data som fungerte, var den relativt daarlig :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 04:45, psilocybe skrev:

borre: hvis du måtte vente mellom 5 minutter til EN DAG mellom hver gang maskinen din skulle boote, så tror jeg du hadde hylt litt, du også.


 

Jepp, det hadde jeg garantert gjort.

 

Quote:


byttet ut msi k7a266 pro2 med abit kr7a (samme cpu/ram som før), funker som en kule..


Mulig produksjonsfeil, eller at Abit ikke er så nøye/strenge på komponentene. Eller at du ikke fulgte kravene eller behandlet kortet dårlig?

 

Quote:


når man leser om de samme problemene som går igjen med msi-kort, skjønner jeg ikke at noen vil ta sjansen på å kjøpe dem.. man kan være heldig og få et kort som funker i 90% av tilfellene, men hvorfor gidde.. ?


 

Alle produsenter har innimellom produksjonsfeil på sine varer. Det er ikke til å unngå.

Hos Itbutikken.no opplyser de om "reperasjons prosent" på de aller fleste varer. MSI K7T266 Pro2 RU har en "feilrate" (anntar det inkluderer returer og reperasjoner) på 5,3%. Generelt sett har MSI hovedkort 9,19% feil. Det er ikke opplyst noe spesifikt for Abit KR7-A, men generelt har Abit en feilrate på hele 18,12%! Hva var best sa du?

 

Quote:


kjøp abit/asus, du. bra saker. :smile:


 

Asus = 11,92% feilrate

Aopen = 13,92% feilrate

Intel = 10,17% feilrate

 

Ser nok ut som at MSI er det beste her.

Grunnen til at folk tror MSI K7T266 Pro2-RU er et "dårlig" kort, er fordi MANGE har kjøpt det (bl.a. pga. at PC WorldNorge anbefaler det) og når mange får feil, så skriker de i kor.

5% feil på 10.000 solgte (populære) hovedkort gir 500 misfornøyde kunder. 5% feil på 1.000 solgte ("upopulære") hovedkort gir 50 misfornøyde kunder. Hvem skriker høyest?

 

At MSI K7T266 Pro2-Ru har feil, skal jeg ikke nekte for. Mye av kritikken har kommet fordi MS/MSI ikke har slapp USB 2.0 drivere da kortet kom. Hvem har slike enheter? De er bare såvidt begynt å komme i handel (bl.a. en Plextor USB 2.0 brenner). Videre kan det være veldig mange nybegynnere som setter sammen pc for første gang og ikke tar hensyn til MSI sine krav (minne, psu osv) eller ikke behandler komponentene skikkelig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 10:07, Clintern skrev:

Er nok heller slik at dere som opplever problemer med det har uflaks eller behandler kortet litt på grensen til hva man bør gjøre(snakker blant annet om ekstreme overklokkere).



 

hvis du kaller å sette sammen nytt hk, cpu og ram, deretter prøve å boote for å behandle det på grensen, så.. joda.

 

kan du tenke deg noe mer irriterende? du har nettopp betalt 4300,- for ny hardware (som du strengt tatt ikke har råd til, egentlig), og så kommer hovedkortet med en seriøs feil som lar deg boote når det selv føler for det..

Lenke til kommentar

Msi er generelt sett bra. har jobbet en del med det selv i forbindelse med overklokking i Læringsproses!. Det har tålt mye og er like bra i dag som det var når jeg kjøpte kortet.

Men jeg ser at det går igjen en del ting eller feil(på forumet) som jeg fikk da jeg EKSPRIMENTERTE. Jeg klarte å få orden på de! og De er som regel selvforskylt!

 

Kansje msi kortene er kresne på minnet hvis eg ikke har vert uheldigmed mine minnebriker? Valgte mosel

og twin mos da har det gåt bra.

 

Ellers har jeg vert kjempefornøyd! :smile: PS! Bare husk å flash biosen vis du har et nytt kort det pleier å hjelpe vis du har problemer.:smile:

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: maggri på 2002-02-22 01:34 ]

Lenke til kommentar

Abit har en veldig høy feilrate -- det skal være sikkert og vist. Det er flere enn IT Butikken som rapporterer dette...

 

MSIs AMD750-kort for noen år tilbake var mange plaget med. Dog var det jo det eneste Athlon-kortet man fikk tak en stund. MSI kom etter hvert med en litt bedre versjon av kortet.

 

MSI K7T266 Pro2-RU har vært et meget populært kort. At man da ser en del mer tilbakemeldinger om problemer er ikke unaturlig. Selv har jeg meget gode erfaringer med det.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 12:04, Aqira skrev:

Jeg har heller ingen problemer med PRO2-RU kortet, men som sagt tidligere; hold deg unna lillebroren PRO2 / PRO2-U! Har en kammerat som kjøpte PRO2 og han har bare hatt problemer.



Aqira / illithid


 

Jeg har MSI K7T266 PRO 2, og har ikke hatt noen problemer.

Tror nok det går på at jeg satt meg inn i hva kortet krever av HW som passer inn, og som garantert virker.

Det er jo slik for alle produsenter at de har enkelte ting som IKKE virker sammen med deres komponenter, så også med MSI.

Sett det inn i hva du skaffer, og hva det trenger.

Kan jo ikke bare plukke komponenter i "mørket" heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...