Minus Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 (endret) Skal bytte ut mitt gamle beist av en HP til noe mindre og mer håndterlig. Samtidig vil jeg kunne spille et og annet spill, selv om hovedformålet med PCen skal være kontorarbeid som er lite ressurskrevende. Jeg har ikke så mange krav, men de er kanskje streng? Jeg vet ikke hva Dota 2 krever, og om jeg sammenligner minstekrav til spillet med forskjellige maskiner, sier det meg uansett ikke så mye. Er f.eks en i3-4010U bedre eller dårligere enn "Dual core from Intel or AMD at 2.8 GHz"? Er "Intel HD Graphics 4400" bedre eller dårligere enn "nVidia GeForce 8600/9600GT, ATI/AMD Radeon HD2600/3600 "? Så jeg kan like godt skrive opp ønskene mine her, så kan heller noen med mer peiling enn meg gi tips. Makspris 7000kr Str 13.3"/14" Gjerne ha byttbart minne hvis den leveres med kun 4GB. Hvis den leveres med HDD må den også kunne byttes relativt enkelt. Oppløsning bør helst være større enn 1366*768, som jeg sitter på nå. Trenger ikke mulighet for touch-skjerm. Jeg har sett litt på følgende PC Lenovo Yoga 2 13.3 med i3-4010U Samsung Ativ Book 9 Lite 13.3 Denne har litt lav oppløsning. Lenovo U330p Hva er grunnen til så lav pris på denne ift. de andre? Endret 15. juni 2014 av Minus Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Strekk prisen ørlite og velg denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2593079 1: Du får Nvidia GT840M som drar de fleste spill på low/medium. Eldre spill på high. 2: Du får en FullHD IPS skjerm som absolutt er verdt prisen. 3: Det er en god allround maskin ellers også. Litt over budsjettet ditt men et soleklart valg likevel. Edit: til ditt andre spørsmål. Intel HD4400 er litt svakere enn GT9600M f.eks, med andre ord ikke noe å skryte av spillmessig Endret 16. juni 2014 av OC-Freak Lenke til kommentar
karlern86 Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Zenbooken er sexxeh. Helt enig, strekk deg den 1000 lappen opp i pris og få noe mye bedre. Selv en iherdig dota 2 spiller og hardware nerd. Ett Intel HD onboard duger ikke! Ser du har valgt ett par billig Lenovo\Samsung modeller i utgangspunktet, Asusen gruser det på alle områder. (Bilde,lyd,maskinkraft) og du får docking station til den Den Samsungen du linka til der hadde blitt trist til og med til kontor oppgaver. Endret 16. juni 2014 av karlern86 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Takk for hjelpen! Gikk for Zenbooken med GeForce 840M, i5-4200U og 6GB RAM. Satser på at det holder til Word. og Dota2 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå