Martin Bøe Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 hva er den beste bmw x1? skal ha ny bil og lurer på hva som er bestbensin eller diesel, hva type motor osv Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hvordan skal du bruke bilen? BMW har virkelig gjort ting med de nye bensinmotorene sine, men hvis du skal trekke henger og kjøre mye langtur ville jeg valgt diesel. x18d bør være tilstrekkelig, men det kommer som sagt an på hva bruksområde bilen skal ha Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Bensin er å foretrekke også om man skal trekke tilhenger. Dieselmotorene til BMW høres ut som andre kjipe traktormaskiner. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Bensin er å foretrekke også om man skal trekke tilhenger. Dieselmotorene til BMW høres ut som andre kjipe traktormaskiner. På hvilken måte tenker du? Har hatt en 116d og har nå en 520d. Lyden fra motoren er så og si fraværende pga lydisolering. Så jeg ser ikke helt poenget egentlig. Skulle jeg hatt en sportsbil ville jeg hatt bensin pga rå lyd, vanlig "kjørebil" foretrekker jeg diesel sålenge støynivået inne i kupeen er minimalt. Endret 19. juni 2014 av Salvesen. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Vet ikke hvilke erfaringer du har med virkelig stillegående biler, men å påstå at 2-litersdieselen til BMW knapt høres i kupeen er en overdrivelse av dimensjoner. De bråker og rister langt mer enn moderne dieselmotorer burde gjøre. Selv sekseren som står i 730d høres traktoraktig ut. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Motoren i bilen min er stillegående, dessverre litt mer stillegående enn det er ønskelig at den er.. Men det ordner seg når nytt eksosanlegg er på plass Bensinmotorer er overlegne dieselmotorer hva gjelder støy, selv de beste dieselmotorene bråker og kakler. BMW sine er ikke blant de beste hva gjelder dette.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Vet ikke hvilke erfaringer du har med virkelig stillegående biler, men å påstå at 2-litersdieselen til BMW knapt høres i kupeen er en overdrivelse av dimensjoner. De bråker og rister langt mer enn moderne dieselmotorer burde gjøre. Selv sekseren som står i 730d høres traktoraktig ut. Jeg har prøvd en god del biler opp igjennom(reiser en del og har som regel alltid leiebil og har jobbet i viking redningstjeneste). Og jeg synes ikke at det er særlig motorstøy i min 520d. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 At du ikke synes det er særlig motorstøy i din 520d sier ikke noe som helst annet enn at ikke du opplever det som særlig motorstøy... Jeg derimot irriterer meg grønn hver gang jeg sitter på i en bil med dieselfirer. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 At du ikke synes det er særlig motorstøy i din 520d sier ikke noe som helst annet enn at ikke du opplever det som særlig motorstøy... Jeg derimot irriterer meg grønn hver gang jeg sitter på i en bil med dieselfirer. Ja jeg har vell ikke påstått annet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Er vel ikke verre en at TS bør ta en tur å prøve diesel og bensin, og velge sin favoritt basert på bruksområde og støy? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Bensin er å foretrekke også om man skal trekke tilhenger. På hvilken måte er bensin bedre enn diesel på akkurat det punktet? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Bensin er å foretrekke også om man skal trekke tilhenger. På hvilken måte er bensin bedre enn diesel på akkurat det punktet? Man slipper å høre på den evinnelige kaklinga mens man trekker tilhenger. En skikkelig bensinmotor har heller ikke noe problemer med på trekke på en tilhenger, jeg trekker selv en del tilhenger med min bensinbil og resultatet er det ingen grunn til å klage på. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Jeg liker bedre å trekke med dieselbil. Momentet er veldig greit å ha. Også er det mye hyggeligere for lommeboka mtp. forbruk. Tror de aller fleste er enig med meg der. Når jeg ser Snylter sine innlegg, så er det tydeligvis en smakssak. Er helt enig i at bensin er helt overlegent diesel når det gjelder komfort og kjøreglede. Bensin er virkelig best. Ingenting er som å ha en bensinbil som maler som en katt, og som kan dras virkelig ut og hyle på høyt turtall. Dessverre er det mer økonomisk både mtp. forbruk og gjensalgsverdi å velge en diesel, spesielt om man skal kjøpe seg en wannabe-SUV. Støy i kupé på nyere dieselbiler er ikke noe problem. Bilene er nesten lydløse, noe som er kjempe kjedelig. Råder TS til å velge enten xDrive18d eller xDrive20d. Automat eller manuell etter smak. Kjøp utstyret du har lyst på, det er bedre med for mye enn for lite. Endret 20. juni 2014 av Pjuuok Lenke til kommentar
Martin Bøe Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Hvordan skal du bruke bilen? BMW har virkelig gjort ting med de nye bensinmotorene sine, men hvis du skal trekke henger og kjøre mye langtur ville jeg valgt diesel. x18d bør være tilstrekkelig, men det kommer som sagt an på hva bruksområde bilen skal ha Bilen vil bli brukt i spania der vi har leilighet, men er ganske ofte i spania.... opp til 2 ganger i månen og den skal bli brukt til å kunne frakte sykkel, ski osv, så det vil bli litt langturer. Ønsker samtidig en bil som er morsom å kjøre på langturer ( vurderer M-SPORT) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 ( vurderer M-SPORT) Jeg har hatt dette på begge mine og har vert kjempe fornøyd. 1 serien ble nok litt stiv og var nok den største grunnen til at jeg gikk over til 5 serien. Men den var veldig sportslig og god å kjøre! Har EDC på min nå og synes dette også gir mye kjørekomfort! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg liker bedre å trekke med dieselbil. Momentet er veldig greit å ha. Også er det mye hyggeligere for lommeboka mtp. forbruk. Tror de aller fleste er enig med meg der. Moment? Rundt 460Nm elns gir motoren min, det holder egentlig helt greit. Det er bare dumt girkassa er litt for glad i å gire ned. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Muttern på 68 har nettopp bestilt ny X1 xDrive 20i, bensin med 184hk. Prøvekjørte også 18d, men hun synes det ble "for rart". Nye dieseler er ganske forskjellige fra de hun har vært borti gjennom åra, bla. Peugeot 504 D, MB 300TDT, Caravelle 2.4D 75hk. Blir uansett artig å låne den når den kommer :-) Endret 20. juni 2014 av jon67 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg liker bedre å trekke med dieselbil. Momentet er veldig greit å ha. Også er det mye hyggeligere for lommeboka mtp. forbruk. Tror de aller fleste er enig med meg der. Moment? Rundt 460Nm elns gir motoren min, det holder egentlig helt greit. Det er bare dumt girkassa er litt for glad i å gire ned. Høres dyrt ut å dra en henger med. Trykk på C/S knappen, kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Sikkert en god bil, dette. Bare en liten heads up før du skal velge diesel hos BMW: søk opp N47 og timing chain problems. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Man slipper å høre på den evinnelige kaklinga mens man trekker tilhenger.En skikkelig bensinmotor har heller ikke noe problemer med på trekke på en tilhenger, jeg trekker selv en del tilhenger med min bensinbil og resultatet er det ingen grunn til å klage på. En ting som er skikkelig, skikkelig trist er folk som betaler 600-700 tusen for en ny, flott BMW, og så høres den ut som traktoren til naboen. Det blir som å spare på skillingen og la krona gå. Bensin er heller ikke særlig dyrere etter det jeg har sett, feks 320D 177hk vs 320i 184hk skiller vel ikke mange tusenlappene, var det 10? Syns alltid det er morsomt å høre på de som har diesel snakke om hvor lite de bruker på mila, sparer sikkert en 2-3 tusen i året hvis man kjører 15000 km i året. Mens verditapet ligger i området 50-100 tusen i året de flørste årene Blir som å pisse i havet, dyrt blir det uansett å kjøpe en helt ny BMW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå