erot71 Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hei har har at en del spørsmål ang. mitt skjermkort under skjermkortforumet se under for de meldingene. Lurter nå på om det kan være en forsterkning av dette problemet, ved at musa lugger også når jeg er inne på skrivebordet ikke bare i spill. Den lugger altså når jeg sideforskyver musa fra høyre til venstre(har to muser har prøvd begge, har også tømt en for rusk og rask.) Hva kan dette være ? Har XP lagt inn. Medinger lagt inn i skjermkortforumet: "Hei, har et gf3 siluro Ti200 på en AMD xp1600+ Abit Kt7a hovedkort 512ram OP XP Drivere: nyeste 4in1, Nivida 23.11 3dmark2001: ca5500 (Det må jo være dårlig) Probl. består i følgende: Når jeg spiller, er bilde flott når jeg f.eks går rett forover eller bakover i F.eks MOH eller Ghost Recon Nhl2002(her skøyter jeg) funker alt FINT, ingen hakking ! Men hvis jeg sideforskyver meg(går til venstre eller høyre (er ikke helt sikker, men kanskje litt mer når jeg går til venstre) hakker det. Ganske svakt, men nok til at jeg ikke vil ha det slik. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan hakkingen er, bilde blir på en måte dratt litt ut i linjer(altså, at noen linjer henger litt etter de andre) Jeg har ikke forandret på noe i oppsettet til kortet(egenskaper for gf3)Er det noe jeg kanskje bør gjøre her? Må også nevne at jeg hadde et g2 mx 200, da funket alt bra, bilde var kanskje ikke så bra, men ingen hakking. Så kjøpte jeg meg et GF2 Ti400, det fikk jeg neste ikke til å funke i det hele tatt, når jeg la inn de siste driveren, fikk jeg bare rosa blå skjerm. Byttet det i nevnte kort og la inn XP, og nå her jeg alstå her. Håper noen har orket å lese igjennom, og at noen har forslag på hva det kan være. Kan det være noe i BIOS ? " OG "Hei igjen ! Joda, jeg har prøvd det dere har foreslått, men det har ikke blitt bedre....uff Prøve å forklare litt bedre hvordan det er: Hvis jeg f.eks ser på et hjøre av en vegg, og står stille her den helt rett. Men hvis jeg begynner å bevege musa fra side til side blir hørnet "taggete" Står stille å ser altså hjørnet slik ut: l l l Hvis jeg begynner å bevege musa fra side til side ser det slik ut: l l l l Vil også si at rett linjer på en måte "blinker" litt selv om jeg står stille. Håper dere skjønner hva jeg mener, ut fra mine fine tegninger(he,he) -------------------------------------------------------------------------------- erot71 Registrert: 2001-10-16 Meldinger: 74 Postet: 2002-02-18 21:26 ID: 8 -------------------------------------------------------------------------------- det ble en dårlig tegning når jeg så den lagt ut... Tror jeg må forklare i stedet, Når jeg står stille, er linjen rett, når jeg beveger musa fra sise til side er korte linjer etter hverandre så noen korte linjer litt til venstre/høyre, sånn går det nedover...." Mye lesning...men Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Skjekk at kabelen til mus og tastatur ikke er skadd eller sitter ordentlig i. Så kan du eventuelt prøve andre skjemkortdrivere en de du kjører fra før å se om det vil hjelpe. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Kanskje noe av hardware'n ikke gidder samarbeide helt? Eller kanskje det er operativsystemet i forhold til dette... Lenke til kommentar
Doc Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Det er et problem med mekanisk pekeutstyr at høyre - venstre aksen blir slitt eller møkkete. Det danner seg ofte et belegg på den lille pinnen som ballen ruller mot. Hvis belegget ikke er jevnt vil dette resultere i hakkete bevegelser. Alternativt kan fjæringen være ødelagt, men mest sansynlig møkk på pinnen. Doc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå