Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 25 år. Jeg er atletisk, bra trent og med sosiale antenner ute blandt folk. Jeg har desverre likevel et problem med å omgås jenter. Har desverre hatt meg en del knekk ovenfor jenter tidligere, som har ødelagt en del av egenskapene mine når det kommer til å omgås dem. Dette er noe jeg sliter utrolig mye med nå.

Jenter stresser meg. Når jeg egentlig burde vert glad for å ha noen som er villig til å bruke litt tid på meg, så blir jeg istedenfor enormt stresset og jeg klarer ikke være meg selv.

Skal prøve å beskrive problemet best mulig (beskriver kun et tilfelle her, men desverre har dette gjentatt seg flere ganger de siste årene, med flere forskjellige jenter) :

Jeg blir kjent med ei jente, la oss si jeg møter henne på trening. Vi blir snakkende sammen og legger hverandre til på facebook. Jenta er åpenbart interessert i meg, og når vi ikke er ilag blir vi skrivende en del frem og tilbake på facebook.

Etter en stund føler jeg at interessen til jenta dabber en del av ovenfor meg (dette er nødvendig vis ikke tilfellet andre plasser enn i tankene mine). Dette stresser meg ganske mye, og jeg begynner å lure på hva som er feil med meg selv. Om det går for lang tid uten at hun skriver til meg (feks) føler jeg at hun hater meg (selv om hun ikke gjør det).

Jeg blir også ganske masete av meg når jeg blir ignorert. Til mer ignorert jeg blir, til mer masete blir jeg.

Jeg følger med på facebook hele tiden og ser hun har vert "aktiv" for 2 minutter siden, men hun har ikke svart meg eller brydd seg om meg. Dette går innpå meg.

Det faktum at jeg blir masete er et enormt problem for meg, hver gang jeg føler at jeg har kontroll på det så sklir det ut igjen. Dette har ødelagt for meg ekstremt mange ganger. Og jeg vet hva som er galt med meg, men jeg klarer seriøst ikke å forandre den siden av meg selv.

Desverre er det umulig å finne ei jente som aksepterer det faktum at jeg blir masete om jeg blir ignorert, og jeg blir som regel ignorert til slutt.

Er det noen som har erfaringer som kan hjelpe? Eventuelt noen som vet om noen som jeg kan snakke med om dette?

Det begynner å slite enormt masse på meg nå. For jeg vet så forbanna godt hva feilen er, men jeg klarer ikke å forandre den siden ved meg selv (hvor rart det enn høres ut)

HJELP!

Anonymous poster hash: 474b4...980
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden vi nesten er like (bortsett fra at jeg er 26, var atletisk og bra trent, og ikke har spesielt gode sosiale antenner) kan jeg relatere meg til deg.

Tillatt meg derfor å komme med råd, basert på min betydelige erfaring med at ting går til helvete.

Tekstkommunikasjon kan være dødsens kjedelig. Hvis dama er interessert i deg så er hun ikke interessert i det moderne svaret på en brevvenn. Hun er interessert i å ha sosiale interaksjoner med deg. Du trenger ikke kjenne livshistorien hennes før du foreslår å finne på noe sammen. Kan du navnet hennes? Dere har en god tone? Bra nok! Kjør på!

Endret av Imlekk
Lenke til kommentar

Utrolig dumt av deg å bruke Facebook som en arena for annen kommunikasjon enn avtale av treff.

Det er ikke ved datamaskinen eller mobiltelefonen det skal skje, men i virkeligheten. Få hun med på ting i ditt ekte liv.

Hovedregelen er altså at Facebook ikke skal brukes for å bli kjent, men for å avtale å treffes. Snakk minst mulig på Facebook i "bli-kjent-fasen".

Lenke til kommentar
*snip*

Det begynner å slite enormt masse på meg nå. For jeg vet så forbanna godt hva feilen er, men jeg klarer ikke å forandre den siden ved meg selv (hvor rart det enn høres ut)

HJELP!

Anonymous poster hash: 474b4...980

Utheving gjort av meg.

Da er i såfall det første jeg lurer på hvilken framgangsmåte du har brukt når du forsøkte å forandre deg. Det finnes nemlig flere måter å gjøre det på, og ikke alle er like effektive for å si det pent. Det kan hende jeg har et par triks i baklomma som kan hjelpe, men det avhenger litt av hva du har prøvd før.

Jeg vil også be deg tenke grundig gjennom hva du egentlig gjør, og ta med så mange detaljer som du kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...