Gå til innhold

Støv...

Sh4d3y

Anbefalte innlegg

For å si en ting sikkert, jeg HATER støv :p er allergisk osv.......

Jeg har et chieftech dragon midi tower som snart fyller 3 år :D

Jeg synes jeg får en masse støv inni pc'en.. Liker det ikke, så har lest litt rundt og sett litt om "Støvfilter".

Åssen kan jeg "montere" dette, og hva kan jeg bruke.

Leste et sted om å bruke "Jif tørmopp", men syntes det virket litt useriøst..

Har en zalman cpu kjøler (CNPS 6000 CU eller noe)

1 stk chieftech 80mm kabinett vifte som suger ut,

1 stk energimax 80 mm vifte om suger ut,

1 stk revoltech 4 color 80mm som suger inn :D,

1 stk Sunbeam Vifte 80x80mm LED 4xGrønn som suger inn rett ovenfor skjermkortet. :D

Mvh

Bjørn-Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hely ærlig, Jif Tørrmopp er mye bedre enn strømpebukse! Det er mye mindre motstand i moppen. Prøv å puste fem minutter gjennom hver. Vedder på at du ikke klarer strømpebuksa...

Jeg fant ut av tørrmopp onsdag (helt av meg selv). Hvor og når fant du ut av det?

Det blir ikke mer støy nei med mindre vifta subber nedi filteret - DET blir der bråk av :)

PS, sendte inn til Lilleborg at jeg hadde funnet nytt bruksområde for tørrmoppen, men har ikke fått svar :-?

Lenke til kommentar

hvor skal du ha vifta? Jeg skulle ha den i bunnen av kabintettet så jeg la den bare over hullene før jeg festet vifta. Hvis du skal bruke en ferdig viftebrønn så er det vel bare å prøve å dytte en mopp inn i festet uten å krølle den. Bruk litt fantasi, og litt tape hvis du føler det hjelper. Så lenge du får filteret mellom luftehull og vifte så er det gull :)

Post dine erfaringer med dette da. Gjerne med bilder :)

Lenke til kommentar

ehh...

*) hvis du ikke blokkerer alle åpninger utenom vifteåpningen så vil lufta (og støv) alltid komme inn et eller annet sted.

*) hvis du har overtrykk inne i kabinettet, altså en vifte som blåser ut luft i alle mulige og ikke mulige åpninger, vil du ikke lenger ha noen gjennomstrømning og kunne like gjerne skippet kabinettvifter

men.. muligens vil det lettere komme inn støv gjennom store åpninger enn små åpninger, og sånnsett kan det lønne seg å blåse ut gjennom dem.

Lenke til kommentar

Dette høres merkelig ut... Vi er alle enige om hva som er overtrykk og undertrykk forhåpentligvis. Hehe!

Uansett, jeg synes det høres rart ut med overtrykk i kabinettet. Hvordan blir det da gjennomstrøming og da avkjøling? Og elllers vil lufttrykket hele tiden prøve å jevne seg ut så hvis det er overtrykk/undertrykk et sted så trekker den da vitterlig inn luft der den kan? Et kabinett er ikke akkurat vantett heller mener jeg!

EDIT: Sorry, tror det er jeg som roter med "default" vifte innstilling. Normalt blåser den jo luft inn i kassa. Jeg ble bare litt forvirret når en eller annen sa man skulle snu viften...

Lenke til kommentar

Jeg har helt provosorisk brukt støvsuger-filter og et annet "filter" som noe var pakket sammen med. Det som henger etter sko-remen på utsiden er jo ikke noe fint, men har ikke funnet noe bedre der enda.

De stopper en god del støv, men ikke alt. (Har ikke skreddersydd dem helt)

(Nå har disse fått stå i ro lenge, og det er vel på tide å riste dem ute/støvsuge dem.)

Klikk på bildene for å se litt større bilder.

166_6629%20(wince).jpg]

166_6630%20(wince).jpg]

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

Oblivian: Cluet er jo å ha overtrykk, men samtidig sørge for at det er hull luften kan komme ut gjennom. Helst vifter nede som dytter kald luft inn nede, og hull oppe som varm luft kan slippe ut gjennom.

I realiteten så sitter du ikke med store overtrykket - for å ha overtrykk må mer luft komme inn enn det som slipper ut, og det er jo ikke noe vits da, som du poengterer, gjennomstrøming er alfa og omega

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...