Pirka Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har et dilema eg ... jeg vett ikke om min raid 0 2x120GB WD 8MB funker ... Kopierte igår noen enkle divx filmer fra en partisjon til den andre og det tokk ca. 1,5min for hver film. Så idag flytta jeg hos min kamerat nedlasta divx filmer fra en hdd til den andre i hans maskin ... og det tokk 35sek for hver film .... ()/%#"(=/ ??? Han har to enkle hdd mens jeg har Raid 0 og hos meg tar det trippelt så lang tid !!!! AAAHHH hvorfor det !!! PS: alle minne partisjonner er fint defragmentert ... og det fins ikke noen programmer som er ikke i brukk og bare bremser prosesser. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det er vanskelig å ta deg alvorlig når du har en så usaklig overskrift. :-? Lenke til kommentar
theGeir Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du sier litt for lite om hva du kopierer til og fra. Hvis du kopierer fra en partisjon på en enkel disk til en partisjon på raid-arrayet ditt, så vil jo kopieringa uansett ikke gå fortere enn den single disken klarer å levere data (evt motta data hvis du kopierer andre veien). Hvis BEGGE partisjonene derimot ligger på raid-arrayet ditt, så går det enda saktere - begge de to WD-diskene i arrayet må lese og skrive samtidig. Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Raid0 virker ikke så utrolig mye raskere når man kopierer over to partisjoner på samme disk, men derimot når man kopierer mellom flere harddisker vil du merke forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå