Gå til innhold

Stillegående gamer-pc til ca. 15000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viss du har tenkt å overklokke mye, går du for classy, ellers så holder et MSI 780/780Ti for deg :)

Har ingen umiddelbare planer om å overklokke...

Er classy, med fabrikkinstillinger, like raskt som MSI 780 eller raskere? Jeg trodde classy var, ut av eska, på nivå med 780TI...

Lenke til kommentar

Har et sånt EVGA kort i min nye maskin, og det bråker litt under heftig load (bf 4 på ultra osv), men ikke noe jeg merker noe til overhodet. Skal sies at med headset og bf4 så hadde man vel knapt hørt krig uttafor døra, så vet ikke helt hvor mye det hjelper.

Dama sitter i stua typ 3 meter unna, og hu klager hvertfall ikke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har et sånt EVGA kort i min nye maskin, og det bråker litt under heftig load (bf 4 på ultra osv), men ikke noe jeg merker noe til overhodet. Skal sies at med headset og bf4 så hadde man vel knapt hørt krig uttafor døra, så vet ikke helt hvor mye det hjelper.

Kan jeg spørre om hvilket kort? :)

Lenke til kommentar

Classyen er ganske nerme stock 780Ti ja.

Men jeg vil nå si at kjøper du Classy, så er det for å blodklokke :)

MSI er kanonkort med tanke på kjøleren, støysvak og veldig god kjøleeffekt.

Tilgi mine noob-spørsmål :closedeyes: , men har et par til:

-Classified er modifisert slik at det tåler mer overklokking. Det har jeg nå forstått. Men, er det slik at classified også er raskere/bedre enn et vanlig gtx 780 rett fra fabrikken? Det vil si uten at jeg behøver å overklokke det.

-Må jeg ha egen/ekstra vannkjøling på classified for at det skal være verd pengene eller er det så mye bedre enn et vanlig 780-kort?

-Hvis jeg ikke har tenkt å overklokke noe voldsomt, men kanskje litt etterhvert, da vil dette være bra:

http://www.dustinhome.no/product/5010752162/msi-geforce-gtx-780-oc-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

?

Lenke til kommentar

Beveger meg en smule ut på dypere vann nå.

Classy er laget for å slå rekorder, hele kortet er laget fra bunn av, de fleste som kjøper det, setter på vannkjøling, kun for å slå overklokkingsrekorder.

Luftkjøleren som står på, er god den, men en del sier at når du kommer over 70% på viftehastigheten så bråker det, men alle skjermkort bråker når du kjører viftene på fullt.

Classy er ganske nerme 780ti, med tanke på stock hastighet.

Men i dag, så er jo de fleste korta overklokka fra fabrikk, om ikke så stor overklokk, så er det som regel en liten overklokk.

MSI kortet, dette er jo billigere og sies at den har litt bedre kjøler, med tanke på kjøleevne og støy.

MSI kortet kan også fint overklokkes, men det kommer ikke så langt som classy kortet.

La oss si sånt da: Alle kort kan klokkes 15% med kjøleren som sitter på. Classyen får du kanskje opp mot 20% klokk på luft, pga alt er forsterket, men igjen så betaler du så mye mer for classyen å du klarer ikke å se forskjellen allikevel.

(Disse prosentene jeg skriver her, var bare et eksempel)

Finner du classy tilsvarende pris som MSI kortet eller noe slikt, så er det bare å kjøpe det :) Men har sitt at classy ligger som regel 5-600kr dyrere. Å da er det ikke verdt det i mine øyne viss du ikke skal kjøre kortet med en knall hard overklokk :)

Å de fleste 780 korta kan du fint klokke opp til stock 780ti hastighet.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om hvilket kort? :)

Hei,

Dette her:

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-physx-cuda/782228

Innser jo nå at dere kanskje snakka om classified kortene? Mtp at han ikke skal overklokke er det vel ingen vits å kjøpe et slikt uansett, men det vet vel kanskje du bedre enn meg? ^^

Lenke til kommentar

Beveger meg en smule ut på dypere vann nå.

Classy er laget for å slå rekorder, hele kortet er laget fra bunn av, de fleste som kjøper det, setter på vannkjøling, kun for å slå overklokkingsrekorder.

Luftkjøleren som står på, er god den, men en del sier at når du kommer over 70% på viftehastigheten så bråker det, men alle skjermkort bråker når du kjører viftene på fullt.

Classy er ganske nerme 780ti, med tanke på stock hastighet.

Men i dag, så er jo de fleste korta overklokka fra fabrikk, om ikke så stor overklokk, så er det som regel en liten overklokk.

MSI kortet, dette er jo billigere og sies at den har litt bedre kjøler, med tanke på kjøleevne og støy.

MSI kortet kan også fint overklokkes, men det kommer ikke så langt som classy kortet.

La oss si sånt da: Alle kort kan klokkes 15% med kjøleren som sitter på. Classyen får du kanskje opp mot 20% klokk på luft, pga alt er forsterket, men igjen så betaler du så mye mer for classyen å du klarer ikke å se forskjellen allikevel.

(Disse prosentene jeg skriver her, var bare et eksempel)

Finner du classy tilsvarende pris som MSI kortet eller noe slikt, så er det bare å kjøpe det :) Men har sitt at classy ligger som regel 5-600kr dyrere. Å da er det ikke verdt det i mine øyne viss du ikke skal kjøre kortet med en knall hard overklokk :)

Å de fleste 780 korta kan du fint klokke opp til stock 780ti hastighet.

Takker for utfyllende og oppklarende svar. Da går jeg nok for et vanlig msi-kort og sparer en 7-800 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...