SAGE Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Fikk ny maskin på jobben og gikk tvert i gang med opprydding og fjerning av skrot jeg ikke vil ha inne og oppdatering av drivere osv.... Så avinnstallerte jeg "easy-access-tools" og "compaq-mangement-agents" og "compaq-remote-assistance"....da kom problemene: Under oppstart av maskina så må jeg trykke ctrl-alt-delete for å legge inn passord til nettverket, men når jeg kommer dit så er det akkurat som maskina ikke registrerer at tastaturet er der...reagerer ikke, men det lyser for numlock så det er aktivt. Så nå kommer jeg ingen vei...har jeg fucka opp maskina fullstendig?? Noen som har et godt tips? Har ikke så lyst å ringe Helpdesk å forklare hva jeg har gjort :oops: Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei. PEBCAK. Men som du sier så eminent i overskrifta...... Raskt som fy finner du gjenopprettingscd'ene og kjører dem.. Husk at helpdesken VET at du har av-installert Management agentene.. Det vises nemlig meget raskt i Insight Manager... Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du kan jo spørre hvorfor det MÅ være sånn drit installert på maskina og hvorfor de selger sånn dritt. Én ting kan jo være at de programmene er en slags form for avansert spyware... Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei PsyDe.. Når man er en stor organisasjon (eller firma) med mange hundre pc'er, kan det vært kjekt med automatisk å vite om Hr. Olsen på kontor 305 plutselig har fått mindre minne i jobb-pc'en sin, eller om Fru Nordmann i resepsjonen har prøvd å installere "Desktop Hunks 2003" el.l.. Slike "Inventory & Management Agents" er meget hendige hvis du sitter på support. Spyware er det ikke, for du kan ikke være i tvil om hva det er hvis du gidder starte programmet og titte litt på det. Mvh, Thomas. (Som har mange årig drifsbakgrunn med bl.a. Compaq.) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 En annen ting er at man burde ikke forvente å kunne behandle jobb-PC'n på nøyaktig samme måte som hjemme-PC'n. Jeg finner meg i at enkelte nettsider er sperret, at det ikke er lydkort (hva skal jeg med det? sitter jo 20 andre i lokalet også, hvis alle hadde lyd og hørte på radio samtidig..UFF), at jeg ikke kan legge inn all programvaren jeg har hjemme, at helpdesk kan spore litt på PC'n så jobben deres blir enklere når jeg ringer. Det som er "problemet" med PC-freaks som oss er at vi synes det er "lamt" å ringe helpdesk tror jeg. Det er liksom flaut å måtte be en annen om hjelp, bare fordi systemet er så begrenset. Derfor prøver vi å fjerne alt som ligger der omtrent, og installere våre egne programmer. Men jobb er tross alt jobb, fritid er fritid. Å bruke 2 timer av jobbtida på å "hacke" seg til tilgang til A: som er sperret for alle brukere er jo bare idiotisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå