Gå til innhold

WMWare


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

heisann.

 

jeg kjører nå linux på en server(router ol) jeg har. Jeg bruker forsatt M$ på desktopen men begynner å bli ganske lei. Har veldig lyst til å legge linux på desktop pc'en men, så er det dette med gaming og noen programmer.

 

Jeg har sett litt på wine men dette holder jo ikke, mye fungerer forsatt dårlig. Nå har jeg rettet blikket mot wmware og lurer på om noen har noen bra erfaringer med det. det kommer hovedsaklig til å bli brukt til gameing og noen program. Får jo egentlig det meste av program på linux

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-18 21:47, lorderror skrev:

heisann.


jeg kjører nå linux på en server(router ol) jeg har. Jeg bruker forsatt M$ på desktopen men begynner å bli ganske lei. Har veldig lyst til å legge linux på desktop pc'en men, så er det dette med gaming og noen programmer.


Jeg har sett litt på wine men dette holder jo ikke, mye fungerer forsatt dårlig. Nå har jeg rettet blikket mot wmware og lurer på om noen har noen bra erfaringer med det. det kommer hovedsaklig til å bli brukt til gameing og noen program. Får jo egentlig det meste av program på linux



 

VMWare er såpass tregt at du kan glemme gaming hvis du tenker på f.eks. 3d shootere.

Kabal går ganske greit.

Lenke til kommentar

Win4Lin er bra,... vet ikke hvor bra det er til spill,.. men det er mye raskere enn vmware.. ofte raskere enn det OSet ville vært på en ren native installasjon. Sterke minus til Win4Lin er at det kun støtter Windows 95 og Windows98, det jobbes med Windows Me støtte og forhåpentligvis også 2000/XP !

 

Les mer :

http://netraverse.com

 

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-02-19 13:59 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Eg har sett på VMware og ein del andre liknade løysningar siden dei blei "offentlig kjendt"..Men,har ikkje innstallert det på maskina mi endå..Det eg lurer litt på er om det er noen begrensingar på kva maskinvare det er lurt å innstaller slike løysninger som VMware på..

Har ei pentium || 233MHZ maskin..(lurer på om det er hensiktsmessig å innstallere VMware)

VMware og lignande løysningar virker som ei bra løysning for dei som driver med software programering da dei kan teste program på ulike platformer (os) uten å starte på nytt).Dei kan spare litt tid på det..

Elles så skal Wine komme ut i ein ny versjon men,husker ikje når den var venta å komme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...