creat|on Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Skal sende filer fra en bærbar maskin til en stasjonær. De står på samme trådløse linje. Noen som vet om et bra program til å sende filer?? ( brukerm mIRC for øyeblikket) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 MSN Messenger? Eller en FTP-server + klient. Det er vel det greieste og mest vanlige. Kan også sette opp en DC_hub..? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det enkleste vil vel være å dele noen mapper gjennom Windows File & Printersharing.... Lenke til kommentar
bambam Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 MSN er da ganske enkelt. "send"->"velg fil"->"send filen", kan det bli enklere? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 MSN er da ganske enkelt. "send"->"velg fil"->"send filen", kan det bli enklere? Det forutsetter at man har 2 kontoer å logge inn med da! Han skriver at han har to maskiner på samme nett som han vil overføre filer mellom... Det enkleste er jo å dele filer over nettverket, så kan man browse igjennom innholdet man vil kopiere som mapper! Hvilket OS bruker du? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 bruker du MSN må vel alt til USA og tilbake?!? ssh+fish! Lenke til kommentar
Calm Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 bruker du MSN må vel alt til USA og tilbake?!? ssh+fish! Hehe vel, hadde det gjort det hadde nok MS fått unødvendig mye belastning på serverene. På lik linje med DCC i mIRC og selve filoverføringen i DirectConnect går dette fra klient til klient. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 FTP eller Windows' interne system. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Det forutsetter at man har 2 kontoer å logge inn med da! Han skriver at han har to maskiner på samme nett som han vil overføre filer mellom... My mistake, sorry Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Var ikke det før, men nå går allt via USA "for å slippe problemer med NAT"? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Var ikke det før, men nå går allt via USA "for å slippe problemer med NAT"? Sånn som jeg har fortstått det så hadde problemene man kunne oppleve hvis man kjørte NAT-routing noe å gjøre med protokollen som ble brukt, og dens måte å håndtere avsender/mottaker IP i forhold til pakkene. Synes det høres litt rart ut at de har løst dette problemet ved å sende all trafikk via sine servere. Skal se om jeg kan finne noen poster eller dokumentasjon ang. dette... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hadde vært typisk M$. Har sikkert fått pålegg av CIA/FBI eller noen andre. Bare for å kunne ta "terrorister". Som om jeg hadde brukt msn hvis jeg var Osama Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg pleier bare dele mappa jeg Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 virker det og. I alle fall hvis maskinene sitter bak samme ruter. Kan jo hennde han har noe slikt: Internet --- TPruter --- switch(kan være innebygget) ---PC1 og WiFi basestasjon ---PC2 Og hvis han ikke har skrudd av ruting, kan han få trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå