Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste antivirusprogram?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bruke samme lisens på begge maskinene?

Har prøvd men fikk det ikke til. Mulig jeg er en idiot da :lol:

Men uansett er det jo ikke krise, så lenge en er "beskyttet"!

Bare lurte... Litt rart at en må kjøpe 2 versjoner vist en har 2 pc'er hjemme. Veldig mange har jo både stasjonær og bærbar.

Jeg bruker samme Norton lisens på stasjonær og bærbar, ingen problemer :)

Lenke til kommentar

Bruker Norton på stasjonær - kjørte 2002 versjon tidligere, og bruker 2003 nå. NAV har alltid tatt knekket på det som har kommet inn, og er strålende fornøyd med den jobben NAV har har gjort! :yes: Brukte Norman tidligere, som jeg forsåvidt også var fornøyd med, men opplevde en gang at Norman ikke tok knekken på et virus, og gikk da over til NAV. Har Norman installert på 22 maskiner på jobben, og synes den pakken gjør en grei jobb...

Lenke til kommentar
Bruker NAV på laptopen og er godt fornøyd med den. Personlig så synes jeg den er meget "snill" virussjekker. Sjelden eller aldri merker jeg at den jobber.

På hovedmaskinen (signatur) bruker jeg F-Secure Anti-Virus (skole-lisens) og er "forsåvidt" også godt fornøyd med denne. Men.. det virker som denne jobber mye mer, og låser maskinen i korte burst fra tid til annen.

(går i timeouts på en del filer, bla som er pakket i flere lag.)

Men det virker, og jeg har ikke lyst til å betale for 2 Norton lisenser når jeg får F-Secure gratis. Egentlig ville jeg nok hatt Norton på begge.

Tror ikke det er f-secure sin feil på hovedmaskinen din. Det er et av de minst ressurskrevende og mest strømlinjedesignede (bra adjektiv?) av som finnes. Mulig at det krasjer med noe annet, men det alene bugger? næh. Me want proof :D

Jeg anbefaler f-secure med backweb

Lenke til kommentar
Min favoritt er Avast! antivirus -- som oppdaterer seg selv, er gratis for hjemmebruk (ikke kommersiell) og tar knekken på det meste (inkl. epost-virus, virus lastet ned med p2p programmer osv).

Jepp, denne er fin. Har brukt den i et år eller to, og den har rasket med seg det som har prøvd seg (jeg kontrollerer av og til med symantec sin online tjeneste og den har ikke annet å utsette enn at den ikke kjenner antivirusprogget mitt :D )

Lenke til kommentar

Jeg Bruker PC-Cillin 2003 og er kjempefornøyd med det. Innebygd firewall og scanner all inngående trafikk. Jeg har brukt forskjellige PC-Cillin versjoner i 5 år og kan ikke tenke med å bruke noe annet. Har aldri hatt virus, og har jeg fått har PC-Cillin tatt det med en gang og satt i karantene. Så jeg anbefaler PC-Cillin på det varmeste.

Lenke til kommentar

Jeg har også F-Secure gjennom skolen. Har Norton på den andre maskina mi, men jeg må nok si meg en del mer fornøyd med F-Secure enn med Norton.

Er liksom en grunn til at mange skoler bruker F-Secure.. Skoler er ekstremt sårbare for virus, og vil ofte ha det beste for å beskytte seg mot det.

Lenke til kommentar

Har installert pc-cillin 2002 med nyeste virusdefinisjoner og nyeste scan engine. scan enginen var versjon 6.51 eller noe, mens i programmet står det at jeg bare har versjon 5.93. Hvordan var det du skulle installere? Bare erstatte filene med de gamle sant...?

Lenke til kommentar

Hvor utsatt de er kommer an på hvor restriktiv deres policy er det. :-?

Med det resultat at INGENTING virker (selv word krasjer for det ikke har nok rettigheter, men M$ programmvare er vel kansje ikke laget for skikkelig multiuser opplegg?)

Derfor er vår admin rimelig tennt på Linux. :D

3 grunner:

- Vanskeligere å herpe/få kan det

- Multiuser til siste flik. Selv liero versjonen er skikkelig multiuser!

- Gratis programmvare => råd til nyeste versjoner + mer nyttig programvare => kan kjøpe mere HW når man ikke trenger penger til software. Lisenskostnadene for store organsisajoner er SYKE!

Lenke til kommentar

Tror ikke det er f-secure sin feil på hovedmaskinen din. Det er et av de minst ressurskrevende og mest strømlinjedesignede (bra adjektiv?) av som finnes. Mulig at det krasjer med noe annet, men det alene bugger? næh. Me want proof :D

Jeg har hivd ut F-secure på gammle maskiner pga at det sugde mye ressurser, Grisoft og Panda funker bra på på P200 og nedover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...