maxmhz Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 For litt siden, så ødela jeg CPU-viften, og maskinen frøs, jeg skrudde av maskinen, og såg at ene finnen var knekt. (lang historie). Så nå har jeg kjøpt meg heller en Mist Silent Twin, og et Lian Li PC6070 kabinett. Maskinen startet fint, så startet jeg "Smart Guadrian" og det står det en advarsel om at VCore er for høy, VCore er på 2,51V Prosessoren er en AMD XP 1700+ på et Soltek SLDRV2 hovedkort, er dette normalt, evt hvordan fikser jeg det, hva kan vere galt? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Tror nok ikke du har 2.5 i Vcore. Da må det HK`et ditt være one of a kind! Så er nok programmet som leser av feil. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 hmm, men nå istallerte jeg en annen versjon av SmartGuardian, og da får jeg ikke opp advarsel for 2.51V Hvilken spenning (VCore) skal en Athlon XP 1700+ ha? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Ja, jeg tror kansje programmet er litt fucket! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 hmm, men nå istallerte jeg en annen versjon av SmartGuardian, og da får jeg ikke opp advarsel for 2.51VHvilken spenning (VCore) skal en Athlon XP 1700+ ha? Er det ikke 1.65 eller 1.7volt da? Tror det kommer litt an på om det er tbred kjerne (A eller B) eller palomino. Det er hvertfall omkring 1.7v. Prøv motherboard monitor fra www.livewiredev.com (tror det var der) Dette programmet har en stor tilhengerskare og er ofte oppdatert. 2.51V hadde ganske umiddelbart kokt en stakkars XP1700+. DrErling Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 du må nok strengt tatt volt modde for å få Vcore på 2.51. amd Athlon standar spenning ligger på rundt 1.65-->1.7V Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Xp1700+ tbred A skal ha 1.5 volt hvertfall Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 VCore er nå på 1,79V. Programmet var fucket...og det er det fortsatt, ene temp-senoren viser hele 90 grader (ikke vet jeg hvor den sensoren er lokalisert!), og når jeg åpnet kabinettet og kjente etter, så var det ingen ting som engang var i nærheten av 90 grader engang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå