Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus RT-N66U, utvide rekkevidden på nettverket

Anbefalte innlegg

Hoppsann. Lurer på å utvide litt da dekningen ute på terassen blir dårlig. Har kikka litt på antennekabel, og rett og slett strekke denne mot stua gjennom et hull i veggen..

Det er ikke snakk om store kravet på terassen, da det går i facebook, evt styre musikken på htpc`en..

Evt en repeater plassert i stua.. Men disse koster mer..

Vil en antennekabel gjøre samme nytten?
Er det samme signalet i alle antennene på denne routeren, slik at det blir det samme hvor jeg kobler på en antennekabel?

Jeg ser forsåvidt at man kan sette opp signalstyrken på routeren, men jeg vil heller ha denne ned...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva har du tenkt å gjøre med den antennekabelen? En skjermet antennekabel gir jo minimalt signal. Du kan jo sette på antenne du tok av ruteren for å koble på kabelen...

Hvis du prøver dette skal du ikke ta av den midterste antenna.

Jeg har prøvd noe liknende med en RT-N16 med kortere skjøt og en påstått bedre antenne. Det ble noe bedre rundt antenna, men dårligere signal fra ruteren.

Den beste løsningen her med en eller annen for for kabling her er å sette opp et tilgangspunkt (AP). Enten kjøpe en ren "AP-boks" eller sette opp en ruter som AP.

Lenke til kommentar

Åssen fungerer det der egentlig?

Jeg har en Asus Dark Knight (RT-N66U) hjemme, og skulle gjerne hatt litt wifi i bakgården. Går det an å koble en slik til mitt eksisterende trådløse nettverk og få 2,4GHz-dekning utendørs?

Idag er N66U i stua, og altfor mye tegl og mur til å nå tvers gjennom leiligheten og ned 3 etasjer.. Men går det an å plassere denne billige ASUS'n i vinduet og få dekning da? Må det være kablet forbindelse mellom hovedenhet og AP?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er en stor fordel med skikkelig kabling. Dersom dette er vanskelig å få til, kan powerline/homeplug fungere, men hvor god hastighet man får kommer an på strømnettet i boligen.

Lenke til kommentar

Denne burde være midt i blinken for trådstarter og andre som sliter med rekkevidden på det trådløse nettverket.

http://www.asus.com/Networking/RPN53/

http://www.dustinhome.no/product/5010751817/asus-rp-n53-dual-band-wireless-n600-range-extender/

Man kan også forsøke med 2.4 GHz om dekningen er litt dårlig med 5 GHz. Kvaliteten på trådløskort/antenne på billige bærbare pleier å være av varierende kvalitet. Har man ett dårlig trådløskort kan man bruke en usb dongle med ekstern antenne f.eks..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...