Gå til innhold

Hvorfor er de beste spillene kun Singleplayer?


Anbefalte innlegg

Ok, når jeg sier det, så mener jeg egentlig en skikkelig Multiplayer del, med cooperative osv.

 

Jeg bare tenker på hvordan det ville vært å spille Morrowind, Knights of the Old Republic, Jedi Academy, GTA3 og Vice City i coop MP.

 

Det er sagt at Morrowind er umulig og konvertere til MP av ivrige brukere. Det tror jeg gjerne på, siden de ikke har kildekoden, men hva om spillutvikleren tenker på å gjøre det selv? Dette gjelder alle de nevnte spillene over. Vi lever tross alt i et annet samfunn nå, enn for 10år siden, Internett har nå blitt vanlig, og det er alltid LAN ett eller annet sted, der folk spiller som gale. Spillutviklerene må jo innse at et spill med en attraktiv MP del, kommer til å selge mye bedre enn et singleplayer spill.

 

Og at Halo PC ikke har coop er jo en skam. Gearbox unnskylder seg med at de ikke fikk det til. Da må jeg bare si, bullshit, alt er mulig innen spillutvikling, eneste som hindrer Halo i å ha coop per dags dato er latskap fra Gearbox sin side.

 

Jeg kunne sikkert nevne en drøss andre spill som hadde vært supre coop, men heldigvis har vi jo noen som tenker på at det er ikke kun Deathmatch som er morsomt. Baldurs Gate, Icewind Dale, Dungeon Siege, Diablo2, Neverwinter Nights osv. er alle glimrende coop spill... Synd at det er så få av dem :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, gearbox jobber vel med coop for halo slik at det skal komme som patch..

 

Får ikke hjelpe, dessuten er ikke den patchen offentlig bekreftet, det er bare sagt "kanskje"... noe som ikke er godt nok. Hadde ikke spillet hatt coop på xbox, så hadde jeg selvfølgelig ikke brydd meg, men når de velger og utelate den delen så synes jeg det blir for drøyt

Lenke til kommentar

Det finnes flere hinder for co-op, blandt annet leveldesign. Tanken på at der er to eller fler spillere med begrenser muligheten for interaktivitet med omverdenen. Et eksempel er at en vei/gang/whatever blir sperret. Dersom det finnes flere spillere så kan ikke dette være mulig siden en kan sperre spillere inne osv (et enkelt og dårlig eksempel, men det illustrerer poenget mitt). Det kommer selvfølgelig an på typen spill, men dersom co-op skal være med bør dette være noe utviklerne inkluderer fra begynnelsen, noe som er innberegnet i designet. Dersom det er noe som blir slengt på på slutten, eventuelt i en patch, så er sjansen for at løsningen blir dårlig stor.

 

En må også se det fra utviklerne sin side: de vil ha spillet ut så de kan tjene penger, de skal tross alt leve av dette. Da blir kanskje co-op vurdert vekk. Et annet moment er om et spill skal inneholde litt av alt, eller mye av noe. Heller kvalitet over kvantitet i mine øyne.

 

PS. Men skal si meg enig i at co-op-konseptet burde utvikles videre i fremtiden!

Lenke til kommentar
Det finnes flere hinder for co-op, blandt annet leveldesign. Tanken på at der er to eller fler spillere med begrenser muligheten for interaktivitet med omverdenen ........... men dersom co-op skal være med bør dette være noe utviklerne inkluderer fra begynnelsen, noe som er innberegnet i designet. Dersom det er noe som blir slengt på på slutten, eventuelt i en patch, så er sjansen for at løsningen blir dårlig stor.

 

Jeg er helt enig med det siste du sier, at coop må være med fra starten av. (unntak Halo, der er jo lvl allerede designet for coop) Spesielt dårlig er de løsningene som kommer fra brukere selv, som en slags mod. Jeg setter pris på forsøkene, men de er som regel for buggy eller rett og slett for dårlige.

 

Ellers er jeg ikke helt enig i at LVL design hindrer coop. Dette er rett og slett fantasi begrenset, og når man klarer å komme opp med en historie som Knights of the old Republic og Morrowind, så burde ikke mye stå iveien for en coop del....

 

Jeg mener at istedenfor å basere spill på singleplayer, og evt. ha mulighet for coop. så bør utviklere kanskje tenke på å basere ideen på coop. og lage muligheten for å spille alene. :yes:

Lenke til kommentar
Ok, når jeg sier det, så mener jeg egentlig en skikkelig Multiplayer del, med cooperative osv.

 

Jeg bare tenker på hvordan det ville vært å spille Morrowind, Knights of the Old Republic, Jedi Academy, GTA3 og Vice City i coop MP.

 

 

Jedi academy har coop MP om eg ikkje tar veldig feil.

Lenke til kommentar

Det siste brette på war craft 3 passer bare så utmerket til coop, eller trioop :wink: . Tenk dere å samarbeide mot Archimonde`s tropper for å hindre dem i å nå treet. Eller å samarbeide om å redde Hellscream. Brett som er LAGET for coop, spør du meg. Ellers kunne man styrt hver sin hero på brettene der du bare skal utforske. Får vann i munnen :lol:

Lenke til kommentar

Morrowind ville være vannskelig og få til i multi player med mindre de endrer masse i spillet, og da blir det jo ikke vanlig morrowind mer.

 

Grunnen er at man må sove, man sover når man lader opp helse, fatige, magika og når man får lvl opp. Når man reiser med stilt raider og båter så går det også mange timer før man kommer dit man skal.

 

Dette kunne vert løst med att alle måtte gått i sammla flokk sån som i bulderes gate. At alle måtte tat transpot samtidig og at alle måtte vert enige i når de skulle sovi. Men det er KJEDELIG.

Lenke til kommentar
Morrowind ville være vannskelig og få til i multi player med mindre de endrer masse i spillet, og da blir det jo ikke vanlig morrowind mer.

 

Grunnen er at man må sove, man sover når man lader opp helse, fatige, magika og når man får lvl opp. Når man reiser med stilt raider og båter så går det også mange timer før man kommer dit man skal.

 

Jeg tror igrunn ikke at det med sovinga er det største problemet de ville ha møtt på hvis de skulle ha designet Morrowind for MP....

Man kunne for eksempel droppet det med soving, f.eks at man sover i realtime, bare at det tar MYE kortere tid å heale.

Lenke til kommentar
Morrowind ville være vannskelig og få til i multi player med mindre de endrer masse i spillet, og da blir det jo ikke vanlig morrowind mer.

 

Grunnen er at man må sove, man sover når man lader opp helse, fatige, magika og når man får lvl opp. Når man reiser med stilt raider og båter så går det også mange timer før man kommer dit man skal.

 

Jeg tror igrunn ikke at det med sovinga er det største problemet de ville ha møtt på hvis de skulle ha designet Morrowind for MP....

Man kunne for eksempel droppet det med soving, f.eks at man sover i realtime, bare at det tar MYE kortere tid å heale.

 

vel... det med stilt raider og båter tar jo rimlig lang tid i real time da.

 

Hvis dere joiner forskjellige guilder, og den ene dreper noen pers du trenger til og gjøre oppdraga til din guild så er man ute på kjøret da.

Lenke til kommentar

Jeg savner å spille mange rollespill i coop sammen med andre mennesker. Å runde Baldur's Gate sammen med en eller flere andre spillere, hadde vært toppen. Dessverre krever det en del arbeid og tilretteleggelse. Eksempelvis kan en opprette en kveld i uken hvor vi spiller spillet i et par timer.

 

Dessverre er det få som gidder å gjøre noe slikt.

Lenke til kommentar
Jeg savner å spille mange rollespill i coop sammen med andre mennesker. Å runde Baldur's Gate sammen med en eller flere andre spillere, hadde vært toppen.

 

Så sant så sant... Jeg har nettopp gått til anskaffelse av Divine Divinity. Det virker som om det er et flott spill, men savnet av multiplayer blir stort. Synd å skam at de ikke inkluderer det i det hele tatt. Spillet kunne nok ha tatt opp kampen med Diablo2 hvis det hadde vært en coop multiplayer del på det :cry:

Lenke til kommentar
Enig i at det kunne skape noen problemer.

Men jeg mener at det ikke burde være noen umulig oppgave!

 

Jeg sa ikke at det var umulig jeg heller. Jeg sa bare at det hadde vert vannskelig.

 

Viss de skulle lagd noe slikt hadde det sikkert blit så omfattene at de had selgt det som en tilegspakke og ikke gitt det ut gratis som en patch.

Lenke til kommentar
Jeg savner å spille mange rollespill i coop sammen med andre mennesker. Å runde Baldur's Gate sammen med en eller flere andre spillere, hadde vært toppen. Dessverre krever det en del arbeid og tilretteleggelse. Eksempelvis kan en opprette en kveld i uken hvor vi spiller spillet i et par timer.

 

Dessverre er det få som gidder å gjøre noe slikt.

 

Jeg husker vi spilte Diablo på lan før. Det har nokk gått xxx atall timer med multiplayer i det. Men Diablo er desverre ikke noe sikkelig rollespill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...