Ny i gamet Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei. Har et abit nf7-s v2.0 hk, amd xp2500+ og en Spire Falconrock kjøler. Lurte bare på om det er normalt at pc'en bråker som pokker i oppstarten, eller om det kun er vifta som er sånn? Har snakket med andre med samme oppsett men med annen vifte, og den skal visstnok starte helt stillegående... Erfaringer? Lenke til kommentar
Blackie Lawless Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hallo !! Har hatt det samme en stund uten at jeg har brydd meg om det, men etter litt lytting fant jeg ut at det var vifta på skjermkortet. Stopper etter 15-20 sekunder. Er nok ikke noe sunnhetstegn. Hadde det vært på cpu ville jeg byttet tvert. :wink: Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvordan bråker mener du? at den piper? at vifta durer ekstra mye? har du åpnet kabinettet å sjekket hva som bråker så mye? Som regel hvis du ikke får starta opp windows, kan løsningen være å legge inn windows på nytt igjen. Men siden du sier at pcen bråker litt ekstra i oppstarten, kan det være pcen fysisk. Prøv ivertfall å finn kilden til støyet, beskriv litt mer om lyden o.l. hvor langt i oppstarten den kommer... Lenke til kommentar
Npt Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Kanskje vifta har fått litt heftig med støv inni seg elns. Min chipsetvifte på mitt gamle HK bråkte også slik i oppstart, bør bytte. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har akkurat det samme problemet. Det er sikkert GPU-vifta di. Det er det til meg. Har et Gainward GeForce4 Ti 4200 64MB DDR. Tror GeForce4-viftene har en tendens til å "streike" på denne måtne etter en stund... Lenke til kommentar
Domino Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Dette er nok Chipset vifta.. garanti-sak. Fikk ny vifte av Komplett da jeg sa fra om dette.. Klarte dog ikke å gi meg riktig vifte edit: Ok, kan kanskje være en annen vifte. Poenget er at vifta burde byttes Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvis det er tilfelle slik noen her sier, at det kan være GPU vifta di, så kan du prøve med ett annet skjermkort i maskinen, f.eks låne ett av noen du kjenner hvis du ikke har selv Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 jeg har samme prob. det er gpu viften på mitt Gainward GeForce4 Ti 4200 128MB DDR. Lenke til kommentar
kain Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Er det lyd som om vifta ruser opp får så å slå av farten så er det helt vanlig. Viftene i kabinettet mitt ruser opp før vifte kontrollen slår inn og senker hastigheten. Hvis problemet er at den piper å skriker så må den nok byttes før cpu brenner, ellers kan det fort bli dyrt. 8) Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei. Har et abit nf7-s v2.0 hk, amd xp2500+ og en Spire Falconrock kjøler. Lurte bare på om det er normalt at pc'en bråker som pokker i oppstarten, eller om det kun er vifta som er sånn? Har snakket med andre med samme oppsett men med annen vifte, og den skal visstnok starte helt stillegående... Erfaringer? Kan vere kjølerillene på kortet som er så tett inn til vifta at den må varme seg opp før den går klar av vifta. min vifte på Grafikk kortet bråker i oppstart dersom det er kaldt i rommet. Men det kjem seg etter ei stund. Men ver sikker på at vifta går. Lenke til kommentar
kain Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Kom til å tenke på en ting til det kan jo vere resonans i kabinettet ditt Lytt etter lyden når du starter opp så finner du ut av det Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Lyden er slik at det virker som om det kjører alt hva remmer og tøy kan holde i ca 25 sek, før den roer seg og kjører helt rolig videre. Sånn holder den på mens jeg bruker maskinen også, selv om jeg bruker all cpu-kraft. Høres ut som om det kan være helt naturlig, og da må det nesten være grafikkkort-vifta (har et gainward geforce 4 mx420) siden min venn ikke har dette problemet. (Tror han har et Geforce 2 MX uten vifte) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå