Gå til innhold

Nye features i 9600XT: Verdt det?

Tjohei

Anbefalte innlegg

Jeg går og veier opp 9600XT mot en 9800 non-pro. Fordelene med 9600XT sånn jeg ser det, er at lavere strømforbruk gir mindre varme som gir mindre støy, og så er det potensielt høyere ytelse med "Overdrive". Jeg har tenkt å prøve å sette på Zalman's heatpipe kjøler på den, og da er nok 9600XT'en mer egnet.

Eller skal jeg legge på 400,- og kjøpe en 9800np? Det blir jo en god del bedre ytelse, men hvor mye mer strøm bruker den? Jeg vet at man får 9800pro som ultimate edition, så en non-pro skal også kunne bruke heatpipe kjøleren, men spørsmålet er om det blir så varmt at jeg må inn med ekstra kabinett vifter og sånt... :o

9600XT virker som det mest fornuftige for meg som er opptatt av lavt støynivå, men man får jo så mye mer igjen i en 9800np... Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men det er litt surt hvis jeg må stappe inn masse bråkete vifter for å få ting til å gå. Da hadde det vært bedre om jeg hadde kjøpt en 9600XT, ikke sant? Egentlig har jeg mest lyst på en 9800np, men jeg er ikke sikker på om jeg kan "pull it off"...

Lenke til kommentar
I følge prisguiden koster det 1562,-, og på psdata koster det 1531,-.

Sikkert feilprising. Alle andre steder koster det 1800-2100Kr.

Er bare Connect3D korta som er nede på 1500kr. Siden de er de eneste, så tror jeg kortet kommer til å koste mer når det kommer ut i butikken.

Lenke til kommentar
du glemmer den viktigste fordelen med xt får du fullversjon av hl2 med på kjøpet eller en kupong slik at du får spillet :D

Joa, men jeg lar meg ikke blende av et pr triks (selvom det er et kult et). Jeg kjøper ikke skjermkort for kun å spille HL2. Jeg skal da har skjermkortet en god stund etter det også, og da vil en 9800np holde lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...