Sorrow01 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har oppdatert maskinen min, og det er noe som ikke fungerer. Jeg investerte først i et PointofView GeForce FX 5600 Ultra 256 Mb kort, som ble satt inn i eksisterende maskin. Alt fungerte bra, helt til jeg bestemte meg for å oppgradere resten av komponentene. Jeg kjøpte Soltek SE 86 SP-L hovedkort m/ 512 DDR 333 Mhz, P4 2.8 Ghz CPU med 800 FBS, og ny 300W strømforsyning. Alt ble montert, sammen med FX kortet. Siden har det i noen spill vært konstant lagging. Det er umulig å få spillene til å gli skikkelig i Multi modus. Dette gjelder f.eks. Red Faction og Halo. Mektig irriterende å se motspillere som "hopper" rundt og ikke er der du tror de er. Tilkoblingen er 1024/256 ADSL fra Telenor. Men som sagt, problemet oppstod etter at jeg byttet ut resten av maskinen. Noen forslag til hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det du beskriver er lag, og har med nettverksforbindelsen å gjøre. Last ned siste driver til chipsettet og nettverkskortet. Og pass på at du ikke laster ned noe fra nettet mens du spiller. Prøv å pinge servere som hw.no eller www.vg.no Har du vesentlig høyere ping enn 20-50ms er det noe galt et sted. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Denne oppgraderingen, ble OS installert på nytt? Ved skifting av hovedkort, noen tilfeller skjermkort, så bør OS reinstalleres for å opprettholde stabilitet. For all del, jeg sier ikke at systemet ikke kommer til å fungere, men det er anbefalt på det sterkeste å reinstallere. Lenke til kommentar
Sorrow01 Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Forbindelsen er den samme som før, HD ble formatert og alt installert på nytt. OS er Win XP pro. Halo lagger også i singleplayer, noe RF også har tendenser til å gjøre. Alle drivere er siste versjon for alt. Jeg tenker noe i retning av at det er problemer mellom Soltek og FX kortet, siden problemet oppstod etter bytte av dette? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Chipsett drivere? Er BIOS instillingene basert på raske, men stabile innstillinger? Lenke til kommentar
cpy Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har selv et fx5600 256mb kort, merket at noe spill ble dårligere(lagging), fant ut at noe spill ikke støttet 256 ram grafikkort og måtte hente patch`er fra spilleverandøren. Kan hende det er grunnlaget. :o Lenke til kommentar
Sorrow01 Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Prøvde å bytte grafikkort til et GeForce 4800 128 Mb, fremdeles like laggy. En venn i USA kjøpte ny maskin for to uker siden med identisk oppsett. Samme problem oppstod, vedkommende byttet FX kortet til et ATI 9800 PRO, og problemet forsvant. Men 5600 Ultra skal da være et OK kort? Kjørte nettopp 3DMark03: Your 3DMark Score is 2398 3DMarks! System Configuration General Information Operating System Microsoft Windows XP DirectX Version 9.0b Mobo Manufacturer INTEL Mobo Model SpringDale-G AGP Rates (Current/Available) 8x / 4x, 8x CPU Intel Pentium 4 2793 MHz FSB 133 MHz Memory 510 MB Når jeg har en P4 2.8 PC800, burde ikke da FSB være høyere enn 133? Jeg er foreløbig en nOOb når det gjelder PC, så det kan hende spørsmålene virker dumme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå