[1kb]K Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har fått i oppdrag å sette opp en (liten) løsning på trådløst nettverk, og det hadde vært fint å få litt hjelp av folk her. Det som skal være med i det nettet er 4 laptoper (foreløpig)... Men trenger muligheten til senere å bygge ut med laptoper/stasjonære... Hadde vært fint om noen kunne foreslått noen produkter/løsninger på dette, helst med pris og ikke så veldig dyrt... Fint med egne erfaringer Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hva med å kjøpe en enkel D-Link eller ASUS router/WLAN løsning med tilkopling for printer? Dermed har du aksesspunkt, router og printserver i samme boksen? Enkelt, rimelig og en meget grei start. Lenke til kommentar
[1kb]K Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Joda, er iogforseg meningen... Men jeg skulle jeg gjerne hatt anbefaling på et aksesspunkt og PCMCIA-kort... (Og trenger ikke printserver :wink: ) Skal og ha 54Mbps, men vil gjerne være sikker før jeg anbefaler noe "videre i systemet". Takker for svar :smile: Lenke til kommentar
Øyvind Glosli Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du kan bruke Linksys WRT45G. Det er en trådløs router med 4 10/100 Mbit svitsjer. Du kan koble opptil 50 maskiner på den. Har nettopp kjøpt meg en slik selv og brukte ca 4,5 på å overføre 4,7 GB fra den stasjonære til den bærbare. Prisen på den var 1250,- m/mva. Eventuelle kabler eller kort kommer i tillegg. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...tID=19&GrpID=16 Lenke til kommentar
[1kb]K Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Takker igjen for svar :smile: ! Står helt stille nå, hvem er det som selger LinkSys ? Er "litt" trøtt enda :wink: En kompis av meg ahr og veldig lyst på en LinkSys, så ender vel opp med deg jeg og Har sett litt på den du foreslo der jevel, og den ser ikke dum ut heller :wink: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1277491#1277491 De tallene fra han med Linksys er mildt sagt suspekte. Les forørvrig tråden over. -KJ Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har satt opp endel D-link trådløse nettverk og erfaringen min er att det fungerer mye dårligere enn 3com.. Lenke til kommentar
[1kb]K Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Må si de tallene virket litt "skremmende", ja :wink: Men tror jeg går for en LinkSys allikevel, kom på at det var mpx.no som solgte de.. Blir vel og LinkSys PCMCIA-kort... Lenke til kommentar
[1kb]K Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Har satt opp endel D-link trådløse nettverk og erfaringen min er att det fungerer mye dårligere enn 3com.. Takk WeeR.. Men hadde ikke gått for D-Link uansett.. Har en DI-604 bredbåndsruter hjemme, og jeg liker den ikke, rett og slett. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 K"]Må si de tallene virket litt "skremmende", ja :wink: Men tror jeg går for en LinkSys allikevel, kom på at det var mpx.no som solgte de.. Blir vel og LinkSys PCMCIA-kort... Hvis du ser på bundlen jeg linka til , så følger det jo med PCMCIA kort i bundlen. Mye billigere enn Linksys. Rent bortsett fra det så tror jeg nok at Linksys fungerer det også. -KJ Lenke til kommentar
[1kb]K Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 K"]Må si de tallene virket litt "skremmende", ja :wink: Men tror jeg går for en LinkSys allikevel, kom på at det var mpx.no som solgte de.. Blir vel og LinkSys PCMCIA-kort... Hvis du ser på bundlen jeg linka til , så følger det jo med PCMCIA kort i bundlen. Mye billigere enn Linksys. Rent bortsett fra det så tror jeg nok at Linksys fungerer det også. -KJ Hehe, joda.. Men så lenge pengene ikke skal ut av min lommebok, så gir jeg litt ****** i de 600,- :wink: Jaja, da takker jeg så meget for hjelpen for siste gang :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå