Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt trådløst nettverk på jobben

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppdrag å sette opp en (liten) løsning på trådløst nettverk, og det hadde vært fint å få litt hjelp av folk her.

Det som skal være med i det nettet er 4 laptoper (foreløpig)... Men trenger muligheten til senere å bygge ut med laptoper/stasjonære...

Hadde vært fint om noen kunne foreslått noen produkter/løsninger på dette, helst med pris og ikke så veldig dyrt...

Fint med egne erfaringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, er iogforseg meningen... Men jeg skulle jeg gjerne hatt anbefaling på et aksesspunkt og PCMCIA-kort... (Og trenger ikke printserver :wink: )

Skal og ha 54Mbps, men vil gjerne være sikker før jeg anbefaler noe "videre i systemet".

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar

Du kan bruke Linksys WRT45G. Det er en trådløs router med 4 10/100 Mbit svitsjer. Du kan koble opptil 50 maskiner på den. Har nettopp kjøpt meg en slik selv og brukte ca 4,5 på å overføre 4,7 GB fra den stasjonære til den bærbare. Prisen på den var 1250,- m/mva. Eventuelle kabler eller kort kommer i tillegg.

Lenke til kommentar

Takker igjen for svar :smile: !

Står helt stille nå, hvem er det som selger LinkSys ? Er "litt" trøtt enda :wink:

En kompis av meg ahr og veldig lyst på en LinkSys, så ender vel opp med deg jeg og :)

Har sett litt på den du foreslo der jevel, og den ser ikke dum ut heller :wink:

Lenke til kommentar
Har satt opp endel D-link trådløse nettverk og erfaringen min er att det fungerer mye dårligere enn 3com..

Takk WeeR.. Men hadde ikke gått for D-Link uansett.. Har en DI-604 bredbåndsruter hjemme, og jeg liker den ikke, rett og slett. :roll:

Lenke til kommentar
K"]Må si de tallene virket litt "skremmende", ja :wink:

Men tror jeg går for en LinkSys allikevel, kom på at det var mpx.no som solgte de..

Blir vel og LinkSys PCMCIA-kort...

Hvis du ser på bundlen jeg linka til , så følger det jo med PCMCIA kort i bundlen. Mye billigere enn Linksys.

Rent bortsett fra det så tror jeg nok at Linksys fungerer det også. :)

-KJ

Lenke til kommentar
K"]Må si de tallene virket litt "skremmende", ja :wink:

Men tror jeg går for en LinkSys allikevel, kom på at det var mpx.no som solgte de..

Blir vel og LinkSys PCMCIA-kort...

Hvis du ser på bundlen jeg linka til , så følger det jo med PCMCIA kort i bundlen. Mye billigere enn Linksys.

Rent bortsett fra det så tror jeg nok at Linksys fungerer det også. :)

-KJ

Hehe, joda.. Men så lenge pengene ikke skal ut av min lommebok, så gir jeg litt ****** i de 600,- :wink:

Jaja, da takker jeg så meget for hjelpen for siste gang :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...