Gå til innhold

Hva er billigst? blekk eller laser printer!?

Anbefalte innlegg

Hei der.

Er helt grønn når det gjelder priser på bruk av printere så jeg håpet noen her kunne hjelpe meg. (printer ut det jeg trenger på jobb : )

En kompis av meg sliter med at ungene printer ut i hytt og dynevær alt dem kommer over og har derfor spurt meg om jeg kan anbefale en billig løsning.

Han trenger ikke farge da han allerede har det på den printeren han har nå. Det er en lexmark. Han husket ikke modellen, men kan sikkert finne det ut senere.

Han lurte på om det kanskje var billigere i det lange løp å kjøpe en laserprinter? For å være helt ærlig så aner jeg ikke hvordan disse er økonomisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om laser eller blekk er økonomisk kan settes opp i to behov/krav

1) Behov om fargeutskrift

2) Antall utskrifter pr mnd/år

Billigast med under 200 sider pr år

Blekkskrivere av den enkle typen. (bytter printer istadenfor blekkpatron)

Over 200 sider og berre svart/kvit

Laser ( billige laserskrivere får ein frå 2000,- , tonere frå 800

Under 400 fargebilder/foto

Større blekkprinter med separerte blekkpatroner

(Fargelaser koster frå 10000,- og er meir kontorskrivere ikkje lønnsomt for privatpersoner)

I din kompis sit tilfelle ville eg nok anbefalt laser, denne er ikkje så dum

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...25&GrpID=3&s=pl

HP 1010 LaserJet, 1790,- (toner er til 644,-) Nettpriser

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Ja, vil anbefale laser. Utskriftskostnadene blir lavere pr. side når man kommer over en viss mengde utskrifter.

Den han over anbefaler er sikkert geri. HP har tradisjonelt hatt bra kvalitet på laserskriverne sine.

Elers kan det jo være en ide å be ungene om å "Se til he|vete å slute å skrive ut alt det dere kommer over!"

Okey kanskje ikke med de ordene da, men det kan være en ide å gi de beskjed om at de 370 sidene på tegneserier i farger ikke *må* printes ut, selv om det er mulig å gjøre det.

En kjapp opplæringssesjon med hvordan man merker tekst for utskrift i IE, Word, Excel kan jo også lønne seg.

Laser eller ikke, det er dyrt å skrive ut mye unødhvendig boss.

Lenke til kommentar
.............

Elers kan det jo være en ide å be ungene om å "Se til he|vete å slute å skrive ut alt det dere kommer over!"

Okey kanskje ikke med de ordene da, men det kan være en ide å gi de beskjed om at de 370 sidene på tegneserier i farger ikke *må* printes ut, selv om det er mulig å gjøre det.

En kjapp opplæringssesjon med hvordan man merker tekst for utskrift i IE, Word, Excel kan jo også lønne seg.

Laser eller ikke, det er dyrt å skrive ut mye unødhvendig boss.

Første tanken min var nettopp det ;)

Be unga om å holde fingrene borte!!!!

Men men......spurte hva dem drev og printa ut da. Fikk til svar at det var diverse tekst, skole, tegninger +++++

Uansett så var det forsåvidt greit for ham, men nå var det slutt på å printe i farger dersom det var billigere med laser.

Jeg gir egentlig blaffen. Han kikker på den printeren som ble oppgitt i første svaret og syntes det så ut som en god løsning.

Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...